..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Didaktik > selcan aktaş




28 Mayıs 2009
Ana Baba Hakkı (6)  
selcan aktaş
yozlaşmış toplumda bir benlik karmaşası hikayesi


:BJFF:
Akşam çoktan gökyüzünde kızıllıkla kendini göstermeye başlamış,çocuk sesleri sokakta yerini rüzgarın yaprakları titretmesine dönüşmüş; ama Ahmet sabahtan beri oturduğu yerden kalkamamıştı.

Kendine geldiğinde kendini hala bilgisayarın başında,her tarafı uyuşmuş ve aç hissetti.
Orada öylece kç saat geçirdiğini bilemedi.
Ne biçim bir işin içine girdim diye düşündü kendi kendine.

Evet her yazının içinde biraz başrol oynayıp da bencillik tarafını okşamak hoşuna gidiyordu ama bu yazının ve olayın içinde kendini kaybetmişti sanki.
Ya da kendini bulmuştu.
Bilmiyordu.
Kafasındaki sorulara bile tam yanıtlar bulamazken sevgili editörü ertesi günün yazısına başlayıp başlamadığını kontrol etmek için arıyordu bu sfere cep telefonundan.

Efendim dedi .
Sesi duyulmadı.
Alo .Ahmet sesi yükseldi hoparlörden.
O kadar çok sessiz kalmıştı ki akşama değin sesi gitti zannetti.
Bir çabayla daha efendim editörüm diyebildi.

Ya Ahmet.
Sabahtan beri gazeteye telefonlar yağıyor.
Herkes seni toplumsal bilincinden dolayı kuıtlamak istiyor.
Gazetede koca ilanı görmeyenler senin yazınla huzurevinin yerini araştırmaya başlamışlar.
Herkes senin telefonunu istiyor dedi.

Anlamamış gibi sesler çıkardı Ahmet telefonun diğer ucunda.
Editör merak etti.
Ahmet!
Ahmet'
duyuyor musun beni?
Sen iyi misin?
Önemli birşey yok ya?

Yok efendim diyebildi sadece.
Bu editör denilen adam disiplinliydi disiplinli olmasına ama kaç kez İdare etmişti Ahmet'i yetiştiremediği yazılar yüzünden.
Bir keresinde ofiste tansiyonu düştüğünde doktor getirtmiş,bir kaç gün müşahede altında tutulması için de elinden geleni yapmıştı.

Kötü adam değildi.
Ama kuralları var diye düşündü Ahmet.

Bir sürelik karşılıklı susukunluktan sonra ,yok efendim birşeyim .Sadece ben de bu yazıdan etkilendim galiba diye içini döktü editörüne.

Biyografisinden elemanının hayatının az bir kısmını bilen editör bu dediklerini derinlemesine anlayamasa da küçük yaşta İstanbul'un çetrefilli yollarından geçip de kendi ekmeğini kazanmış bu adamın aile konusunda dertli olduğunu hissetti.

Haklısın dedi.
Kimi incitmiyor ki böyle durumlar.

Bak Ahmet.Dedi
Sesi samimiydi.
Bu yazı dizisi devam etmeli.
Oraya git.
Röportaj yap.
fotoğraf çek.
Hatta yetkili birini televizyona çıkarmayı başarabilirsek ,yani bir yankı uyandırabilirsek biz üstümüze düşen görevi fazlasıyla yapmış olacağız zaten.
Hem de bu iş bize iyi bir maddi getiri sağlayacak.

İşte bu adamın para denince gözlerindki ışıltıyı bir türlü anlayamıyordu Ahmet.
Yine gözbebekleri parlıyor olmalıydı.

Tamam ama dedi.
Ne fotoğraf makinam var ,ne oraya gidecek param diyebildi kendini acındırmadan ,mert bir ses tonuyla.
Sadece hakkını istiyordu Ahmet.

Sen galiba bugün hiç dışarı çıkmadın dedi editör.
Git de bak bakalım banka hesabına.
Belki ordaki para ihtiyacını karşılar.
Hadi iyi akşamlar .
Yarınki yazı en geç 3 saat sonra ekranımd aolsun diye tembihlemeyi de unutmadı telefonu kapatırken.

Karmakarışıktı.
Üzülsün mü,sevinsin mi bilmiyordu.
Karnı çok acıkmış,açlıktan başı ağrımıştı.
Kalktı.Üstünü değişti.

Bir apartmanın çatı katı olarak kiraya verilen küçük dairesinden aşağıya indi.
Dışarıya çıktığında sonbaharın serinliğini çekti ciğerlerine.

Hesabını kontrol etmek için geldiği bankamatiğin önünde gözlerine inanamadı.
Yazı başına ancak günlük karnını doyururken,şimdi bir aylık ücreti br kere de hesabında ona gülümsüyordu.

Keyiflendi.
Önce nezih bir yerde karnını doyurmalı,sonra da açık bir alışveriş merkezine gidip kendine yeni bir fotoğraf makinası almalıydı.






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın didaktik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ana Baba Hakkı (2)
Ana Baba Hakkı (3)
Ana Baba Hakkı (5)
Ana Baba Hakkı (1)

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Deli Kızın Günlüğü (1)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşkın Gözyaşları /kitap Eleştirileri [Eleştiri]
Kitap Eleştirileri (1) [Eleştiri]


selcan aktaş kimdir?

KİMİ SEVECEN. KİMİ MELANKOLİ DALIP GİDİYORUM HAYATIN İÇİNE. . . YAZI OLMASAYDI VE SUSSAYDI KELİMELER NE YAPARDIM BİLMİYORUM YAŞAM DENEN ÇUKURDA. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Öykücüler...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © selcan aktaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.