Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein |
|
||||||||||
|
Parmak uçlarındaki sızıyı taşısın toprağa’’L.S Unut onca ihtilaldan çıkmış yüzünü Unut paltonu çıkmaz bir sokakta Aşın, ekmeğin, suyun gözyaşındır Ver cebindeki son kuruşu Ve çek git kendini unuttuğun uzağa Şehirler geçmişsin her yanı kum Siren seslerinde sızlamış yaraların Belki çocukça bir oyundu duvara yazdığın o yazı Ömrün gitti iki kelimeye Sıralı peykelere aktı kinin Düşünceni resmettin gri duvarlara Ve belki bitlerle düş kurdun Farelerle çelik çomak oynadın Yağlı merdivenlerden hatıra bir topal bacak Ve saksında Cezayir menekşesi Kirli sakallı resimleriyle o adamlar nerede Nerede kalın kitaplarda kalan umutlar Körpe memeleriyle yaşlanmış onca kadın, kız, çocuk Zülfünü rüzgâr öpmemiş onca sevgili nerede Bir düşün ömrüm! Hangi yüz tanıdık, hangi el sıcak Artık kurşunlar hep arkadan gelir Hançer gizlice sızar sırtına Kemiğini acıtmaz artık çelik Bir düşün ömrüm! Tırnak diplerine gömülü hayatı Sıyrıl kalın puntolu geçmişinden Bugün kahraman değil hiçbir yüz Çoğu toktu dün… ve dön bak Çoğu aç bugün..! Ne oldu ömrüm..! Neden eğri duruyor minareler Neden zayıflamış kubbeler Neden akmıyor çeşmeler Ve neden çabuk okunuyor ezanlar dünden..! Artık, şairleriyle çekip gitmiştir şiirler Bütün çocukları köprü altlarına toplayan emperyal gonklar Türkülerimize eşlik eder…sırasıyla düşün ömrüm! Sivri topuklarıyla kulağının kirişine asılan sesi dinle -kimse yutkunduğu çığlığa sahip değildir artık- Yutkunma ömrüm..!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Levent Saral, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |