..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > 21. Yüzyıl > Hülya Akyıldız




13 Kasım 2009
'Güven' Olmazsa Olmaz...  
Hülya Akyıldız
''Sana güveniyorum ama diğer insanlara güvenmiyorum'' cümlesi sıkça duyduğumuz bir kelimedir. Diğer insanlar toplum içinde yaşadığımız bazen bizi hüzünlendiren, bazen ise sevindiren kişilerdir. Toplum içinde yaşadığımız müddetçe,her türlü insanla karşılaşmak kaçınılmazdır. İnsanların tümünü güvenilmez olarak algılarsak ve onlara bu güvensizliğimizle yaklaşırsak karşı tarafın bilinçsizce yaptığı;o an öyle gerektirdiği için davranması gerektiğinden, o hareketinin altında bile Nedenler? Niçinler? arar dururuz. Bu da bizi dipsiz kuyulara atar.


:CDDB:



''Sana güveniyorum ama diğer insanlara güvenmiyorum'' cümlesi sıkça duyduğumuz bir kelimedir. Diğer insanlar toplum içinde yaşadığımız bazen bizi hüzünlendiren, bazen ise sevindiren kişilerdir. Toplum içinde yaşadığımız müddetçe,her türlü insanla karşılaşmak kaçınılmazdır. İnsanların tümünü güvenilmez olarak algılarsak ve onlara bu güvensizliğimizle yaklaşırsak karşı tarafın bilinçsizce yaptığı;o an öyle gerektirdiği için davranması gerektiğinden, o hareketinin altında bile Nedenler? Niçinler? arar dururuz. Bu da bizi dipsiz kuyulara atar.

Yaşadığımız toplum içinde azlarımızla,çoklarımızla bir kültür yelpazesidir her bir fert. Her karşılaştığımız insandan mutlaka öğrenebileceğimiz yenilikler, davranışlar vardır. Hoşumuza gitmeyen bir kelimede bile kendi ile kıyaslama yapar insan. Bizi çevreleyen kalabalıklar arasında,kim olduğumuz bilinci yerleşir. Hayat yolumuzda yürüdüğümüz müddetçe karşılaşacağımız olaylar ve insanlardan bir çok ders alabilmemiz mümkündür. Diğer yaşanmış öykülerden akılcı bir yaklaşımla dersler alınabilyorsa ne ala, yok alınamıyorsa illa kendi görüp yaşayacaktır o dersi. Sonuç mutlak öğrenmek olacaktır ki bir başka dersi öğrenebilmek için bir adım ileriye adım atabilelim.

Kültürler arası geçişlerde insanlığın temelinde olması gereken bir olgudur 'GÜVEN' öncelikle insan kendine güvenmeli. Kendine güveni sonucunda da,diğer insanlar ne kadar güvenilmez biri olurlarsa olsunlar bunu anlayabilecek kapasiteye zaten sahip olacaktır kişi. Fakat güvensiz bir birey etrafındaki diğer tüm bireylerden de kuşku duyar. Çünkü kendine güvensizliği iç kalıplarında aşılması zor duvarlar örmesine neden olur ve bu duvarlar da zamanla kalınlaşan, kendini de bu betonlaşmanın içine mahkum eden bir hapishaneye dönüşür. Yalnızlıktır bu esaretin adı. Diğer toplumda ki kişilerden insanın kendini soyutlaması mümkün olamamakla birlikte; bir insanın her zaman mutlak diğer bir insana ihtiyacı vardır. Yalnızlık, acı içinde kıvranan ruh dayanılmaz hesaplaşmalarla bir gün kendi esaretine son vermek isteyebilir ki; bu da insanın hayatta ki en dibe vurabileceği andır.

Teslimiyet duygusu yaşarken yürek; insanın var olma bilinci sürecinde hayatın en değerli varlımız olduğunu kabullenmelidir. İnsanlara yaklaşırken yürekten gelen samimi bir niyetle yaklaşmalı, fakat yaşadığımız toplumda mazlumların olabileceği gibi, zalimlerin de olabileceği bilinci ile ihtiyatlı yaklaşım sergilemeliyiz. Bilinçli atılan her adım ile yürüdüğümüz hayat yolunda aldığımız nefesin tadına vararak yaşamak, kalabalıklar içinde gülümseyen yüzümüzle etrafımıza neşe saçabilmek insanlık adına yapılabilecek en güzel davranış olacaktır...

Bir insana diğer insana güvenmemeyi öğretmek; o insana yapılabilecek en büyük kötülüktür. Yaşadığımız dünya da kötülerin de olabileceği ve kötülüklerle nasıl savaşılabileceği, ihtiyatlı bir yaklaşımla kötülüklerin bile iyilikle, sevgiyle yok edilebileceği anlatılmalıdır. Tek bir birey bile sevgi ile dünyadaki kötülükleri yok edebilecek güce sahip olabilir yeter ki yüreğindeki sevginin ve güzelliklerin gücü insanlığa ulaşabilsin...



Hülya Akyıldız


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Merhaba
Gönderen: Hülya Akyıldız / , Türkiye
12 Şubat 2010
''Yaşadığımız dünya da kötülerin de olabileceği ve kötülüklerle nasıl savaşılabileceği, ihtiyatlı bir yaklaşımla kötülüklerin bile iyilikle, sevgiyle yok edilebileceği anlatılmalıdır.'' Tabi ki aşırı güvenmek karşı tarafa kuşkusuz hayal kırıklığı ve yıkım olur fakat unutulmamalıdır ki aşırı güvensizlikde sizinde bahsettiğiniz gibi her olaydan kuşkulanan bir insan psikilojisi ortaya çıkartır. Aradaki dengenin çok ince bir ayarda yapılması gerekir. Yukarıda bahsettiğim gibi temkinli ve ihtiyatlı yaklaşım kendi etrafımızda güvenlik sınırını çizerek, o sınırın içine kimleri alıp kimleri dışarıda bırakacağımıza karar vermek olmalıdır. Yanılgılar şüphesiz olacaktır, fakat bu şekilde ihtiyatlı bir yaklaşım hayal kırıklıklarının bir nebze de olsa önüne geçebilir. Yorumunuz için teşekkür ederim. Saygılar.

:: Güzel bir yazı ama katılmadığım noktalar da var!
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
7 Şubat 2010
"Bir insana diğer insana güvenmemeyi öğretmek; o insana yapılabilecek en büyük kötülüktür." sözünüz tartışmalıdır.Çünkü aşırı güvenin yaratabileceği hayal kırıklıklarını da hesaplamalı. Tabii sürekli kuşku duymak da yanlış.Çünkü bu insanı bir akıl hastalığına bile sürükleyebilir.Saygılarımla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyıl kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kelebek Etkısı
Zeka ve Akıl
Hayata Tutunmak
İnsan Ne İle Yaşar?
Kimler Aldı?
Bir Bedende Yarım Kalmak.
Sevginin Gücü
Dünya Nereye Gidiyor?

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nefsin Tuzakları
Kartallar Yüksek Uçar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kelebek Kanadında Hayat [Şiir]
Arş - I Ala`ya Yükselelim Bugun [Şiir]
Seni Yaşatıyorum [Şiir]
Bir Dilek Tut [Şiir]
Ey Sevgili [Şiir]
Seni Düşünürken [Şiir]
Yüreğin Gücü Aşk [Şiir]
Yürek Göçü [Şiir]
Hadi Git Aşk [Şiir]
Düşler Topla Yüreğinle Gülüşlerime [Şiir]


Hülya Akyıldız kimdir?

HAYAT HAN, BEN YOLCU. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hülya Akyıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.