..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Dilek Şengel




14 Aralık 2009
A'kara Kasım  
Bir mucizeydi şahit olduğu/n… Bir rüyaydı hapsolduğum… Sen mucizede kahroldun, Ben rüyalarda kayboldum.

Dilek Şengel


Bir mucizeydi şahit olduğu/n… Bir rüyaydı hapsolduğum… Sen mucizede kahroldun, Ben rüyalarda kayboldum. Gözlerimizde gülerken dilimizde lâl oldu sözcükler, Yazılmayan cümleler, söylenmeyen sözler bir cadının kazanında kaynadı, Cadı masala daldı, Celladı oldu sevdanın, Sevda masallarda kurban kaldı…


:BBGH:
O gün, gün o döndü… Gün döndü, ben günden döndüm… Bir şehrin griliğine emanet ederken sen yüreğimi, Ben yosun yeşili sulara gömdüm sensizliğimi, Martıların çığlıklarına karıştı hıçkırıklarım, Kavgalarım ekmek kavgası değildi artık, Susmalarım dinlenmezdi yazık,

Buz gibi bir camın ardında kaldı sonsuza uzanan yol, Az gidip uz giden, dere tepe düz giden, Giderken yitip giden… Giderken bizi bitiren…

Bilinmezlikle geçecek gün, Gün gelecek bilinmezlik bitecek. Gelecekle bir biz düşecek düşlere, Düşlere giz düşecek, Mai kaybedecek ufkunu, söz bitecek. Yeşil kaybedecek huzurunu. Söz,,, bitecek…

Kim bilir kaç bahar geçecek, Kaç bahar kim bilir sensiz geçecek, Ama olmayacak o yalancı bahar, O bahar hiç olmadı yalancı bahar,

Sorulmayacak alınan mevsimlerin hesabı ömürden, Mevsimler geçecek… Kaç sevda ruhumuzdan geçecek… Kim bilir kaç gül solacak, Kaç gül/ücük kıvrımlarında öksüz kalacak dudakların, Bir “ah!” olacak o an, ah’ı olmayacak dillerin…

Dillenmeyecek artık, ne ismi gelecek ne cismi düşecek… Bir hayale emanet edeceksin, Düş diyecek, Düş/eceksin… Her günü öreceksin ilmek ilmek, Geçecek , Karanlığın içine hapsedeceksin gözlerimi, Boncuk boncuk dağılacak etrafa, Etraf karanlık,,, gör/e/meyeceksin…

Esmer bir şehre kin tutacaksın, Her mevsim yağmur yağacak, Her yağmur birkaç damla eksik düşecek şehre, Birkaç damla yaş tamamlayacak karanlığa hapsedilen, Yaş geçecek, yaş’lar geçecek… Yaş düşmeyecek gözlerinden… Sen karanlıktan korkacaksın, ben gök gürültüsünden… Yaş düşecek üzerimize, biz düşmeyeceğiz birbirimize…

Şehirler arayacağım sana benzeyen, Adına sen dediğim mevsimlerden geçeceğim şehirlerde, Sen diye çıktığım sokakların çıkmazlarında kaybolacağım, Anlatacağım seni, Şehir susacak, Sessizliği beni vuracak… Öl/e/meyeceğim…

Kırlangıçları göçecek yüreğimin, ben seni özleyeceğim… Özlemlerime tan doğarken saçlarının kıvrımında yiteceğim, Elimi sana uzatacak boşluğuna düşeceğim, Avuçlarım kanayacak, Kan akacak, Kan geceyi bula(ya)cak… Gece hep kanayacak…

Uykularda b/öleceksin bizi… Ben sana uyuyacağım, sen bana uyan/a/mayacaksın… Masum bir öpücük olup yakmayacak bedenleri, Yalanlara atıp yakacak ruhun bitenleri… Tesellisiz bir gecede son bulacak, Bir geceye bin ömür adayacağız, Adaklar tutmayacak, Kahrolacağız…

Bir mucizeydi şahit olduğu/n… Bir rüyaydı hapsolduğum… Sen mucizede kahroldun, Ben rüyalarda kayboldum. Gözlerimizde gülerken dilimizde lâl oldu sözcükler, Yazılmayan cümleler, söylenmeyen sözler bir cadının kazanında kaynadı, Cadı masala daldı, Celladı oldu sevdanın, Sevda masallarda kurban kaldı…

Bir yanı yetim bir yanı öksüz bir çocuk kaldı, Gün karardı, Mevsimler şaşırdı. Adresleri kayboldu, Şarkılar sustu, Cümle öznesini yitirdi, Öz nesini yitirdi kimse bil/e/medi. Şiirler mısralara küstü, Masallar kahramanlara. Bir cümle devrildi, cümle yara(a)landı. Cümle yaralarına merhem cümle kalmadı. Sen gittin bir çocuk öksüz kaldı, bir çocuk yetim. Düşleri yarım kaldı, Düş/tü canı yandı, Can düş/tü “can” yandı.

Su olacağım belki, içmeyeceksin, Ateş olacağım tutmayacaksın… Göklerdeki güneş olsa yüreğim, ısıtmayacak yüreğini, Yıldız olup kaysam bir gece vakti dileyeceğin bir “dilek” olmayacağım eşsiz. Bir şarkının dizesinde aramayacaksın beni, Benimle oynamayacaksın mesela. Ben payıma düşen sevgiler toplamayacağım papatya tarlalarından buket buket… Payıma ne düşecek… Payım düşecek, Sonsuzluğa gömüleceğim…

Vee…

Gece,,,

Gece maviye dönecek. Mavi mavi severken ben seni, Duvarlar çıkacak önümüze, Duvarları maviye boyayacağım, Maviden geçeceksin, Ellerim mavi, Sen geçeceksin, Sen geçerken ben mavi mavi öleceğim… Gör/e/meyeceksin…



Dilek Şengel
Kasım 2009

"hız limitlerinin aşıldığı bir geceden, hayatta kalan..."



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Aşk" Kurban Gider Hafızaya
Hoşça Kal Sevdiğim...
Yar'a
Susuyorum
Aldatılmışlığın Gölgesinde Aşk...
Kod Adı "Dileği Kurtarma Operasyonu"
İstenmiyorsun..!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kahkaha
Sen Yoksun
Sayıklamalar
Üç Nokta
Gel...
İtiraf
Sızı...
Dur (Ma) !
Hala Aşıksın Sen... Ama Sadece Şarkılarda...
An Sızı'n

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Şehri Ağlattın Sen [Şiir]
Zaman [Şiir]
Bahar Gözlüm... [Şiir]
Beste [Şiir]
Yağmur [Şiir]
Duyacaksın... [Şiir]
İki Harf [Şiir]
Yaşanacak Sevdanın Şiiri [Şiir]
Bir Daha Sevmeyeceğim [Şiir]
ve Kaybetmek Seni [Şiir]


Dilek Şengel kimdir?

Bakakalıyorum aynalara. . . . Yirmibeş yılın ardından öylece bakarken, Bak - kalıyorum bir başıma.

Etkilendiği Yazarlar:
Nilgün Marmara, Tezer Özlü, Murathan Mungan, Selim İleri, Cesare Pavese, Virginia Woolf, Sylvia Plath, A.H.Tanpınar, Tomris Uyar, Mina Urgan, Özdemir Asaf, Didem Madak, Oğuz Atay, Attila İlhan, Cemal Süreya, Turgut Uyar, Ferit Edgü, Lale Müldür


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Dilek Şengel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.