..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızca sevgiyi öğret, çünkü sen osun. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > osman tatlı




10 Ocak 2010
Nişantaşı"nda Kitap Okumak Kedi, Köpeklere Kaldı  
osman tatlı
Tarih 13 Haziran Şişli Belediyesi 30 Haziran’a kadar Maçka parkında I. Geleneksel Kitap Fuarı düzenliyor. Okulların tatile girdiği, ÖSS, SBS sınavların artık bittiği, çalışanların tatile ayrılmaya başlandığı bir dönem. Gençlerin, öğrencilerin ve kitapseverler için ideal bir dönemdir yaz ayları. Böyle bir zamanda kitap fuarları okumak isteyenlere kaçınılmaz bir fırsat diye düşünülebilir.


:BHCA:
NİŞANTAŞI’NDA KİTAP OKUMAK KEDİ, KÖPEKLERE KALDI

Tarih 13 Haziran Şişli Belediyesi 30 Haziran’a kadar Maçka parkında I. Geleneksel Kitap Fuarı düzenliyor. Okulların tatile girdiği, ÖSS, SBS sınavların artık bittiği, çalışanların tatile ayrılmaya başlandığı bir dönem. Gençlerin, öğrencilerin ve kitapseverler için ideal bir dönemdir yaz ayları. Böyle bir zamanda kitap fuarları okumak isteyenlere kaçınılmaz bir fırsat diye düşünülebilir. Yayınevleri içinde kitapları ve yazarlarını okuyucularıyla buluşturmak, durgun geçen yaz dönemini hareketlilik kazandırma açısından da güzel fırsat. Dolaysıyla yayınevleri heyecanla, istekle, umutla, iyimserlikle fuara hazırlık yaptılar. Nasıl olsa Nişantaşı; Şişli, Taksim, Beşiktaş, Mecidiyeköy gibi merkezlere yakın, dahası Şişli gibi kültürlü, elit bir kesim olunca yayınevlerinin umutlarına umut kattı.

Şişli Belediyesinin desteği ve Organize edenlerin tanıtım, reklam ve sosyal aktivite vaatleri de eklenince, hareketli ve kalabalık bir kitle beklentisi içine girildi. Bu umut beklentilerle özenle seçilen kitaplar stantlara dizildi. Beklenilmeye başlandı…

İlk günün heyecanlı, şatafatlı ve yoğun bir kalabalık açılış beklenirken ortalıklarda kimseler görünmemenin şaşkınlığı üzerlerden atılmamışken, saatlerin geçmesiyle iyimserlik karamsarlığa, umutlar kedere dönüşmeye başlandı. İlk günde Maçka Parkı gibi bir yerde hareketlilik beklenirken etrafta in cin top oynuyordu. Bir de kedi ve köpekler bu yeni gelen yayıncı misafirlere bakarak, yerimiz işgal ettiniz burada ne işiniz var bakışları vardı…Parkı yol diye kullananlar etraflarına bu da nerden çıktı edasıyla göz uçlarıyla kitap stantlarına başarını çevirmeden bakıp, yollarına devam edişleri; köpeklerini hava almaya çıkaran hayvan severler kitap stantlarına 1-2 metre uzaktan gidişleri; çocuklarını gezdiren anne babaların çocukların kitaplara meraklı isteklerine rağmen ilgisizlikleri kitap stantlarındakileri burası neresi derdi.

Besledikleri köpeklerin mamasına, kuaförüne, veterinerine bilmem daha nesine yüzlerce lira harcayanlar bir kitaba bunu çok görmeyi bırakın, kitap stantlarının başında bir saniye bile durmadılar.

Yayıncıların, Şişli’dekilerin o bu kadar ilgisizliğini beklemiyorlardı. Ama en azından şöyle dönüp kitaplara baksınlar, fiyat sorsunlar, almasınlar diye düşünmeden edemediler. Nerde insanlar kitap statlarının önünde kurulmuş robot edasıyla sırtlarını dikleştirerek geçiş töreni havasıyla görünmeleriyle kayıp olmaları bir oldu.

Elit mevkiinin elit insanlarının, kültürlü ilçenin kültürlü insanlarının fuara renk katacağı inancı hayal gemisiyle ufuklarda kayboldu.

Durum böyle olunca köpek parkında kitap fuarı akşamları stantlar kedilerin sığınma evi, köpeklerin işeme yerine döndü.

Oradan geçen gençlerin kitaplara yabancı veya kitapları korkuluk görmüş gibi uzak durmaları, parka gidip gelenlerin ilgisizliği bölgenin kitapla ilişkisini en güzel şekilde resme etmeye yetti.

Daha ilk günün akşamından bazı yayınevleri statlarını boşalttı. Her gün buna başka yayınevleri katıldı. Şişli Belediyesinin ve insanların ilgisizliği yüzünden yer kira bedeli ödenmesine rağmen yayıncıların stantları boşaltmalarına neden oldu. Günde on iki saat kitap sergileyen yayıncılar ancak bir iki kitap satabildiler. Günlük masraflarını bile çıkaramayan yayıncıların ya gitmekten ya da çaresizce beklemekten başka çaresi kalmamış durumda.

Medyanın ilgisizliği, köşe yazarların duyarsızlığı bir kitap fuarının daha yetim bıraktı. Onca gereksiz konuları kültür sanat sayfalarında yer verenler kitap fuarını görmezlikten geldiler.

Böyle olunca da Nişantaşı’nda kitap okumak kedi ve köpeklere kaldı. Bari kitapsever hayvanlara iyi okumalar dileyelim.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: evet yazık olmuş
Gönderen: Gürcan Erbaş / , Türkiye
12 Ocak 2010
Evet yazık olmuş. Ama Nişantaşı ve çevresini düşününce o çevrenin genç kuşakları geldi gözümün önüne. Çoğu, hard rock, rap ve benzeri müziğin temsilcileri ya da futbolun peşinde diyelim. Kim kalkıp Maçka parkına yürüyecek ve ..bakalım ne tür yeni kitaplar gelmiş ? diyecek. Ama en azından zahmet edip bir kitap edinebilirlerdi fuardan. Sonra kafelerine gelip keyfini çıkarabilirlerdi. Kedilerin köpeklerin bir günahı Yok ! Yazık olmuş !

:: yazık olmuş
Gönderen: Ersen Gültepe / , Türkiye
10 Ocak 2010
çok yazık




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Edebiyat Fakültesinde Dergi Çıkarmak
Doğu Felsefesi ve Kişisel Gelişim

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İklimler / Film Eleştirisi
120 / Film Eleştirisi
Üç Maymun / Film Eleştirisi
Neşeli Hayat
The İmam"ın Savaşı Kiminle
Doldurmanın Tadı Adından Değil, Malzemesinden Anlaşılır
Türkiye Sineması ve Sinemada Algı
Şiddetin Yükselen Yeni Adı: Testere
Suskun Sinema Yazıları
İlişkilerde İklim Yapaylığı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnızlık Sözleri I [Öykü]
Hayalim Yazar Olmak [Roman]
Hayalim Yazarlık [Roman]
Okuyorum Ama Yazamıyorum? [Roman]
Yazar Kimliği [Deneme]
Aşk ve Cinsellik Ayrı Şeylerdir [Deneme]
Aşk Yolculuğu [Deneme]
Yazar Konuları Nereden Alır [Deneme]
İslamda Kadına Kırbaç [Deneme]
Yazarlık Yolunda Ara Söz [Deneme]


osman tatlı kimdir?

okuyucu ile beraber yolculuk yapmak


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman tatlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.