Ağlamak da bir zevktir. -Ovidius |
|
||||||||||
|
Aynı şekilde İngiliz haber ajansı Reuters da İsrail’i terörizmle suçlayan Türkiye’nin tercih ettiği ‘eylem’ sözcüğü yerine ‘eylemler’ denmesinin “İsrail askerlerine karşı koyan eylemcilere” de sorumluluk yüklendiği yorumunu yapmıştır. (Kaynak: 2 Haz 2010 milliyet.com.tr) Bu haberler doğrudur, çünkü 1 Haziran 2010 tarihli kararında BM Güvenlik Konseyi doğrudan doğruya ve açıkça İsrail'i kınamamış, sadece askeri operasyon sırasında meydana gelen eylemleri kınayan bir karar almıştır. BM Karar metnindeki özgün İngilizce bent aynen şöyle: “The Security Council deeply regrets the loss of life and injuries resulting from the use of force during the Israeli military operation in international waters against the convoy sailing to Gaza. The Council, in this context, condemns those acts which resulted in the loss of at least ten civilians and many wounded, and expresses its condolences to their families.” (United Nations S/PRST/2010/9 Security Council 6326 Distr.: General 1 June 2010 Original: English 10-38279 (E) Statement by the President of the Security Council) Tarafımdan Çevirisi: Güvenlik Konseyi, Gazze’ye giden konvoya karşı İsrail'in, uluslararası sularda, yaptığı askeri operasyon sırasında güç kullanılması nedeniyle oluşan can kaybı ve yaralanmalardan derin üzüntü duyar. Bu bağlamda, Konsey en az 10 sivilin yaşamını yitirmesine ve çoğunun yaralanmasına yol açan bu eylemleri kınar, ve ailelerine başsağlığı diler. Ancak, hükümet çevreleri ve Birleşmiş Milletler Türkiye internet sitesi bu çeviriyi nedense şöyle yapmıştır: “Güvenlik Konseyi, Gazze’ye gitmek üzere uluslararası sularda seyreden konvoya İsrail tarafından yapılan askeri operasyonun ölüm ve yaralanma ile sonuçlanmasından derin bir üzüntü duymaktadır. Bu bağlamda, Konsey en az 10 sivilin hayatını kaybetmesine ve çok sayıda kişinin yaralanmasına yol açan eylemi kınar, olaylarda hayatını kaybedenlerin ailelerine başsağlığı diler.” 8 Haziran 2010 günlü parti meclisi konuşmasında CHP genel başkanı bu anlamlı çeviri hatasına dikkat çekmiş, hükmet, yandaş medya ve Birleşmiş Milletler Türkiye Ofisinin Türk halkını kandırdığını söylemiştir. Bu çeviri yanlışlığını bir an önce düzeltmesini bekliyoruz. NOT: 1. Merkezi New York'ta olan “BM Güvenlik Konseyi” ile merkezi Cenevre'de olan “BM İnsan Hakları Konseyi”ni karıştırmamak gerekir. “BM İnsan Hakları Konseyi” 2 Haziran 2010 günkü toplantısında, 32 evet oyuna karşı 3 hayır ve 9 çekimser oyla, Israil kuvvetlerinin Gazze’ye yardım taşıyan filoya karşı giriştiği saldırıyı kınamış, bağımsız bir uluslararası soruşturma komisyonu oluşturulması kararı almıştır. Ancak, bu kınama ve kararın BM güvenlik Konseyi'ne bir yaptırım gücü yoktur. 2. Gazze konvoyuna yapılan İsrail saldırısı ile Ortadoğu'da savaş rüzgarlarının yeniden esmeye başlaması ve Türk-İsrail gerginliği, Türkiye'yi AB, İsrail ve ABD ile karşı karşıya getirerek “tasfiye etme”nin ön hazırlıkları gibi görünüyor. Irak'ta konuşlanan Amerikan ordusunun yeni hedefleri Türkiye ve İran olabilir. 2006 itibarile 333.000 olan Irak'taki Amerikan askeri sayısının bugün bu rakamı geçtiği ve 500.000e yaklaştığını varsayabiliriz. Ülkemiz sandığımızdan çok daha büyük tehlikelerle karşı karşıyadır ve hiçbirşeyi umursamayan hükümet çevreleri, seçimlerden önce, kendi koltuklarını kurtarma uğruna ülkeyi ateşe atmaktan çekinmeyeceklermiş gibi bir tutum içindedirler.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |