..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > H.Deniz Hatipoğlu




22 Kasım 2010
Yaşam Tutamaçları  
Vücut iklimini değiştirirken, sen hep aynısındır ya, gözlerin aynı bakar, yüreğin aynı çarpar…

H.Deniz Hatipoğlu


Yanakları sararmış yapraklar gibiydi Elleri kurumuş topraklar gibi Sen ilkbaharda solan çiçek misin be gülüm!


:BDII:
Yanakları sararmış yapraklar gibiydi
Elleri kurumuş topraklar gibi
Sen ilkbaharda solan çiçek misin be gülüm!


Lafın ince saz durumu gibi, hayatın akışında giderken birden duraksama dönemini yaşayan Bircan, ellerini sıska vücudunu saklamak için kullanırdı. Kimden, neden çekindiği belli değildi.
Hiçbir amacı da yoktu üstelik, hayatın akışkanlığıyla sürüp giderdi yaşantısı. Varlığı kimin umurunda sanki ha orda ha burada…

Ne zaman doğduğunu bilen biri bile yoktu; anası o doğarken ölmüş babası başka biriyle evlenince ona ninesi bakmış..
O kadar çok ki Bircan hikâyeleri…

Sıradanlık varken yaşantımızda başka hayatlarla avuturuz gönlümüzü. Kimi acı çeker yokluktan, kimi ise varlıktan boğulur…
Kimin umurunda kaç sene yaşamışsın, yaşanmış aşkların…
Vücut iklimini değiştirirken, sen hep aynısındır ya, gözlerin aynı bakar, yüreğin aynı çarpar…
Saman alevi gibi değil üstelik benliğin.. Bazen yakar kavurur hiçliğin, sıradanlık önüne set çeker gönlünün…
Lafın ötesi berisi yoktur, zamanla dolambaçlardan vazgeçip, direk lafın vuku bulur dilinde. Yaşın ileriye gidince bunları fark etmen daha kolay olur. Ne var ki için hep aynı senaryo da, ruhun eskidedir. Vücut senden bağımsız süre gelse de, yerçekimi yasasına uymak zorunda kalır. Nihayetinde ömür sana vaat ettiği güzelliği ya da çirkinliği bağışlar. Zaman artık senin için zarar dır.
Otobüste bile yer verilme devirleri başlar. Ömür dediğin nedir be gülüm! Bir bakarsın azla yetinir, şükür tabiatında isen mutlusun. Nankördür ya insan, belli zamanlarda, bunun hiddetini yaşar içinde. İster ama yapamaz, yaşar ama farkında değildir…

Bircan hikâyesine dönersek, kendi dünyasında neler görmüş neler geçirmiştir. Şu an belki mutludur, belki de hayatta değildir kim bilir...
İnanç bütün kötülüklere karşı savunma mekanizması geliştirir yıllarca ona, öyle ya da böyle o zorlukları aşar ve iyi bir meslek sahibi olur. Yaşadıkları ona hep bir şeyler öğretmektedir, kendine acımak yerine, başka insanlara iyilik ederek zaman geçirir.
Zamanla içindeki sevgi, insanlara ışık olur aydınlatır. Onu tanıyanlar onun ruhunun inceliklerini görür ve ders alır. Ne var ki yalnız kaldığında gözyaşları dinmez Bircan’ın. Ailesini özler, zor geçen gençlik yıllarına bir ah eder. Hemen başka şeyler düşlemeye başlar o zaman, yapılacak çok iş var diye düşünür; atar miskin toprakları üstünden….

Öyle ya da böyle yaşamlarımız, bizlerin sınırları dâhilindedir.
İnsan gördüğünü yaşar, yaşamadıklarında takılı kalır. Özenmek dürtüsü başımıza bela olunca, başka hayatların içinde yaşamaya kalkarız. Onlar gibi olmaya, onlar gibi gülmeye, onlar gibi gezmeye..vs.
Başka ülkelerde yaşayanlar lüksümüz olur, onların hayatlarını çalmak yaşamak isteriz..
Hayatlar aynı aslında; başka diyarların insanı bile olsa, hisler ve duygular aynı..dinler ve kültürler farklı bile olsa, onları anlamak ve onların dünyasını tanımak insana başka haz veriyor. Ama onları bizlerden üstün görmek tamamen ahmaklıktır.
İnsanların iç dünyasını tanımak, onları gözlemlemek ve farklı yaşayışları görmek müthiş bir şey. İnsan daha özgür, daha bir zengin oluyor. Ömür nasılsa geçiyor, bu geçmelerde ruhumuzu incitmeden, öğrenerek, içsel hazları yakalayarak daha kaliteli bir yaşam yaşarız. Ne varki kendimizi unutmak ne mümkün değil mi?
Sevilmek dürtümüz var iken, bencillikler bizi okşarken, rahatımızın önüne kim geçebilir!
O yüzden ne yaparsak yapalım kendi elimizden, kendi dilimizden….
Yaptıklarımızdan kimseyi sorumlu tutamayız bu yüzden. Biz istedik ve böyle yaşlandık diyebilmek gerek, korkularımızdan sıyrıldığımız zaman..

Hayat yalan mı gerçekten nine
Bana en güzel masalı söyle!
Ne kurt yesin kızı,
Ne çöl yutsun tavşanı
Bana masal anlat,
Gülen yüzleri olan
Aç insanların olmadığı.
Savaşın yaşanmadığı

Bana masal anlat nine
Pembe düşlerimdeki gibi
Şeker kız evimde gibi..

Yalan mı gerçekten her şey
Senin ellerin, senin sevgin de mi?
Güvenememek kimseye,
Ne akraba, ne de arkadaşına.
Söylesene nine,
Yalan de!
Seni herkes seviyor de!
Güller açmış ya bahçede
Tomurcukları var ya hani
Yaşam gibi…

.....
...
.

22Kasım2010
BURSA

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ..........
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
17 Aralık 2014
Sağlam bir yazı. Duygu ve düşüncelerinizi çok net, örneklendirerek anlatmışsınız.Yazım kurallarının uygulanmış olması, ayrıca övgüye değer.Sevgiyle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Belkide Kediler Eve Hapsolmak İstemiyordur
Hayatı Kolay Yaşamak
Mahrem
Olmaya Devlet Cihanda Bir Nefes Sıhhat Gibi
Hayatını Seç
Neden ve nasılları bilememek.....

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İyi Öğretmenler Kitaptan Değil, Yürekten Öğretenlerdir...
Bilmek ve Bilmemek
Hoş Kal Arkadaşım
Susma
Enayilik
Sevmek Neydi
Çıkarmak Hayatından Diğerlerini...
İnsanlık
Tarihin Sayfaları 27 - Mayıs
Yaşlı Olmak Gençliğe İnattan Belki.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelecekten✨ [Şiir]
Sonsuzluk [Şiir]
Bugün [Şiir]
12 Nisan'a Dair [Şiir]
Aşk Döküldü Dudaklarından [Şiir]
Dünyaya Gelme Bedeli [Şiir]
Sessizlik [Şiir]
Her Vuruşta Rüzgârın Dansını Hissederdim [Şiir]
Son Bakış [Şiir]
Kördüğüm [Şiir]


H.Deniz Hatipoğlu kimdir?

. . . . bir varız bir yokuz gibi. . .


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © H.Deniz Hatipoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.