..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilgi sakalla ölçülmez. -Moliere
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumbilim > Sinan Yıldırım




24 Kasım 2010
Kadın ve Güçe Olan Tutkusu  
Sinan Yıldırım
Kadın güçsüz olasada en büyük güçlerin tek yöneticisidir.


:AFEJ:

Neden kadınlar kurnazdır. Gücleri yetmediği için olabilirmi. İstediklerini elde etmek için birilerini kullanmayımı öğrenirler. Yoksa erkekler kadınların gücü yetmeyeceği için kadınlar içinmi bir şeyler yaparlar. Küçük bir çocukken başlar aslında kadının istediğini elde etmek için birilerini kullanmayı öğrenmesi. En büyük silahı göz yaşlarıdır. Ne zaman zora düşseler gözlerinden çıkıp yanaklarından süzülen iki damla yaş hemen yerdımlarına koşar. Bir anda istedikleri oluverir. Aslında kadın sulu gözlü değildir ve her kadının içinde tarifi imkansız bir kahraman yatar. Neler yapabileceği, gücü ve zekası asla ölçülemez. Her kadın kendi fiziksel yapısına ve ruh haline göre bir kısa yol icat etmiştir aslında istediklerini elde edebilmek için, tabi gücünün yetmediği istekler için. Bazen tatlı bir gülümseme, bazen iki güzel söz, bazen bir dokunuş, ne gerekliyse işte o anda. Kadın bunu doğuştan bilerek doğmaz aslında, çevresinden ve yaşam şartlarından öğrenir zamanla. Kadının istek ve arzuları hiç bitmez ve her daim daha yükseye erişmek ister. Her kadının içinde dünyanın en güzel kadını olma isteği vardır yani en güzel eşittir en güçlü ve en güçlü demek istediği herşeye erişe bilme imkanı. Yetinmesini bilen kadınlar yokmu acaba diye sitem edebilirsiniz ve aklınıza benim annemde bir kadın ve elindeki ile yetinir ve asla böyle istekleri yoktur diyebilirsiniz ve haklısınız bende öyle diyorum benim annem elindeki ile yetinmesini bilen bir kadındır. Fakat ulaşabileceği en son noktadır ve bundan sonra yükseleceği bir yer yoktur. Şimdi yeni istekleri vardır çocuklarını en yüksekte görme isteği ve haliyle en yüksekte olacak birinin annesi olmak yine onu daha güçlü kılacak ve gücüne güç katacaktır. Kadınların güç arzusu hiçbir zaman azalmaz aksine her geçen gün daha fazla güce ulaşma isteği oluşur. Asla bir doyum noktaları yoktur, ne kadar yüksek o kadar iyidir. Çünkü kendi fiziksel güçleri onlara asla yetmez, bir erkekten daha güçsüz olduklarını bilmeleri onları her zaman tetikler. Sorun sadece fizksel güç değildir aslında geçmişten gelen ananelerden doğan kadının ikinci planda kalması veya bazı kültürlere göre kadının bir hiç sayılması gibi durumlarda vardır kadının güce ulaşma isteğini doğuran. Sonuç olarak kadının güç tutkusunu hangi dayanağa dayandırırsak dayandıralım kadın gücü sever ve elde etmek için hiçbir fedakarlıktan kaçınmaz.

Kadın genel olarak gücü kendisi için istemez. Gücü olanı kullanmak kadın için daha cazip ve doğrudur. Çünkü kendini hedef olarak göstermek istemez. Hep gücü arka plandan yönetmek ister. Göz önünde olmadığı için daha korunmalı ve sakin bir hayat yaşar. Bunun başlıca temel sebebi fiziksel gücünün yetersiz olmasıdır. Bu nedenle başarının görünen kahramanı erkeklerdir fakat her başarılı erkeğin arkasında güç tutkusu olan bir kadın vardır. Ellerindeki gücün ne kadar olduğu bilinemediği ve sınırlarının nereye dayandığını ilk bakışta göremediğiniz için kadınlar çoğu zaman tehlikelidir. Bir kadından korunmanın yolu yoktur aslında. Kadın önüne bir hedef koydu ise mutlaka o olur. En iyisi bir kadınla uğraşılacaksa sahip olduğu güçten daha büyük bir güce sahip olmalısınız yoksa kadının intikamı çok acımasız olur. Bütün gücüyle sizi ezer ve yok eder. Bazende rezil eder. Sonuçta kadın tehlikelidir ve ateşle yanına yaklaşılmaz. Çünkü patlamadan kendisinin etkileneceğini asla düşünmez. Elindeki gücü intehar bombacısı gibi imha etmekten asla çekinmez.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumbilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsanlar Nasıl Yönetilir (Kullanılır)

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kadın Neden ve Ne Zaman Ağlar
Mükemmel Saldırı Nasıl Olmalı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Deli Elbisesi [Şiir]
Seninle Bir Ömür [Şiir]
Alışırsın Unutursun Hatırlarsın [Şiir]
İstanbul Olalım Sevgilim [Şiir]
Yaralarım Var Benim [Şiir]
Senli Benli Biz Olsak [Şiir]
Ateş Olur Yakarım [Şiir]
Nisanda Yağan Aşk [Şiir]
Aşk Sensin Derken Söylenen S E N [Şiir]
Sende Gel Benimle [Şiir]


Sinan Yıldırım kimdir?

Duymak istediklerinizi okuyunca mutlu olmazsınız. Peki hiç duymadıklarınıza ne dersiniz.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sinan Yıldırım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.