..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Sinan Yıldırım




10 Aralık 2010
Kardan Adam Yaptırmayan Anneleri Protesto Ediyorum  
Sinan Yıldırım
- Ya neydi o kar tatilleri ilkokulda, özledim ya. Ve Salih ekledi, - - Baksana Ayşe daha Ahmet ilkokuldan çıkamamış, kar tatili istiyor


:BAEE:
Öylesine dalmışım ki işime kafamı kaldırıp gözlerimi masadan pencereye çevirdiğimde yılın ilk karının yağdığının farkına vardım. Masadan kalkıp pencereye yöneldiğimde ne zaman yağdı bu kadar kar diye kendi kendime mırıldandım. İş yerindeki arkadaşlar sesimi duymuş olmalılar ki hafiften bir gülüşmeye maruz kaldım.
-     Gülün gülün bakalım akşama çok oflarsınız, bakalım eve en geç ulaşma rekorunu hanginiz kıracak acaba, derken yüzümdeki şaşkınlık yerini gülümsemeye, arkadaşlarımın ise yüzlerinde ki gülümseme kara kara düşünmeye dönüşmüştü.
Hepsinin evi uzaktı ve trafik muhakkak her zaman ki gibi olacaktı burası İstanbul’du çünkü ve İstanbulda yaşamak çok zor bir işti. Hazır yakalamışken böyle bir durumu devam etmek istedim şakalarıma. İlk önce Ahmet gözüme takıldı;

-     Eve gidip ne yapacaksın, yokmu arabada battaniye falan arabada yat gitsin, şimdi 2 saatte varamazsın sen eve varsan bile belki sabah gelemeyeceksin en iyisi sen hiç gitme.
-     Yok arkadaş isterse kar değil buz yağsa ben eve giderim, gelmeye gelincede ya tatil olursa.
Herkes başladı kahkaha ile gülmeye Ahmet ‘in bu sözlerini duyunca ve Ayşe oradan lafa karıştı.
-     Ya neydi o kar tatilleri ilkokulda, özledim ya. Ve Salih ekledi,
-     
-     Baksana Ayşe daha Ahmet ilkokuldan çıkamamış, kar tatili istiyor.
Herkesin neşesi yerine gelmişti, birbirimize sataşıp şakalaşırken patron kapıdan içeri girip;
-     Arkadaşlar şu işi yarına bırakmayın, bu gün bitsinde yarın belki tatil olur işe gelmenize gerek olmaz’ dediği anda kimse kendini tutamadı ve biz gülerken neler olduğunu anlamayan patrona Ayşe açıklama yapmak için söze başladı.
-     
-     Efendim bizde az önce bu konuda konuşuyorduk, ilkokul günlerindeki kar tatillerinden falan, sizde bunun üstüne tatilden bahsedince kendimizi tutamadık ama isterseniz fazla mesai yapıp işi bitiririz, fakat yarın tatil olsa gerçekten çok güzel olurdu, kartopu oynayıp, kardan adam yapsak.
Patronda bizim gülüşlerimize katılmış hatta bizden daha yüksek sesle gülüyordu her halde buda patron ayrıcalığıydı.
-     Tamam çocuklar anlaştık yarın tatil ama iki şartım var. Birincisi bu gün bu iş bitecek ikincisi herkez yaptığı kardan adamın fotoğrafını çekip bana gösterecek yoksa maaşınızdan keserim haa derken gözleride gülüyordu sanki patronun.
Herkes tamam anlaştık demişti bile patronun sözlerinin bitmesi ile. Ben söze girip.
-     Efendim hadi bir yarışma yapalım en güzel kardan adamı yapana bir ödül verelim sizde katılın olmazmı bu yarışmaya değince patron yüzünü buruşturup;
-     Ben hiç kardan adam yapmadım ki, nasıl yapıldığınıda bilmem, annem ben küçükken beni dışarı çıkartmazdı kar yağdığında hastalığım nedeni ile, o yüzden çocuklar siz eylenin beni mazur görün. Dedi ve odadan çıkıp gitti.

Bunun üzerine herkes işine dönüp bir çırpıda işi yetiştirmek için makine gibi çalışmaya başladı. Fazla uzun sürmemişti çabucak bitirmiştik daha mesai saati bile bitmeden. Benim aklıma patronun bu jestine karşılık birşey yapmak geldi.

-     Arkadaşlar patron bizi sevindirdi bizde patronu sevindirelim, kapının önüne kocaman bir kardan adam yapalım nedersiniz yalnız patronun haberi olmadan yapalım, birer birer çıkalım dışarı, Ayşe sende şöyle güzel bir şeyler yazıp yazıcıdan çıkart kardan adamın üstüne yapıştırırız, patron kardan adamı görünce sevindiği kadar yazıyı okuyuncada sevinsin. Tamam mı?
Herkes tamam dedikten sonra birer birer dışarı çıkıp güzel bir kardan adam yapmaya başladık ve bir çırpıda bitirdik desem abartmış olmam her halde ve Ayşe ‘de elinde kocaman bir kağıtla gelmişti ve acele ile kardan adamın önüne iliştirmişti patron geliyor çabuk saklanın diyordu bir yandanda ama saklanacak vakit yoktu patron enselemişti bizi ve Ayşe’nin kenara çekilmesi ile başta patron olmak üzere herkes kahkahayı basmıştı. Ayşe şöyle yazmıştı.

Kardan Adam Yaptırmayan Anneleri Protesto Ediyorum



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Üç Kadın ve Ahmet
Ben Buldum Hoca
Uzaylımı Desem Yoksa?

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Benim Öyküm
İki Rengin Hikayesi
Seyfi'nin Maceraları 1 (Yetiş Dayı)
Haticenin Kuzuları
Değmezdi Akacak Bir Damla Yaştaki Yas"a
Hoş Bulduk Hayat
Öpeyimde Geçsin yada Gülümse
Fizik Ötesi Servisler
Ben Geldim Anne
Bizmi Olmayı Öğrendin Yoksa

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Deli Elbisesi [Şiir]
Seninle Bir Ömür [Şiir]
Alışırsın Unutursun Hatırlarsın [Şiir]
İstanbul Olalım Sevgilim [Şiir]
Yaralarım Var Benim [Şiir]
Senli Benli Biz Olsak [Şiir]
Ateş Olur Yakarım [Şiir]
Nisanda Yağan Aşk [Şiir]
Aşk Sensin Derken Söylenen S E N [Şiir]
Sende Gel Benimle [Şiir]


Sinan Yıldırım kimdir?

Duymak istediklerinizi okuyunca mutlu olmazsınız. Peki hiç duymadıklarınıza ne dersiniz.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sinan Yıldırım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.