"Bilmezlik ile ne hoştum; hayalimde ne güzellik, ne de aşk vardı." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Sen sevişirken alt kattaki komşun ölür. Oğlun ölür, kızın yaşar, annen ölür, sen asla ölmezsin. Çünkü yaşarken de ölüyken de kendi ölümünün senin için bir anlamı yoktur, anlayamazsın, bilemezsin... Anladığımız; ince belli bardakta demsiz bir çay, şekeri de yok ama yine de karıştır babam karıştır. Yaşadığımız; anlamadığımız her şey... Bir sürü kurt kemirir içini, insan büyüklüğünde, insan şeklinde, insan kurtlar kemirir özellikle beynini... Garip huylu bir tümördür bu hayat, bu hayat yaslarla dolu beyin kıvrımları ve yaşlarla dolu bir bardaktır, ince belli bir bardaktır bu hayat. Sanki başka bir hayat varmış gibi; inadına bu hayat... Mutlu bir kağıt parçası gibidir insanoğlunun kalbi. Sil, yaz, yırt sonra yapıştır ama asla eskisi gibi olmasın, bir daha yaz, bir daha sil... Sahipsiz bir sürü dert matemini bekliyor. Beklesin... Örneğin Edip Cansever'in mendili niye kanar, adamları niye bütün gün adres sorar; yoksa sadece bütün gün adres soran adamların mendili mi kanar? Peki, gideceği yeri bilen var mı? Sabah nereye gidilir, akşam nereye, mendil satan çocuktan kaçarken nereye gidilir, 'o'nunla karşılaşmak için nereye gidilir; bilen var mı? Hani sıradan, öylesine bir şeyse bu hayat daha ne istenir/istenebilir ki bu hayattan.... Sahipsiz bir sürü dert, bir sürü mutluluk matemini bekliyor. Bekleyecek...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Necat Dilaver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |