Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers |
|
||||||||||
|
Mükemmel saldırı nasıl olmalı. Mükemmel saldırı koca bir şehrin altına çukur kazıp bir torpile toprağın altına gömmek olmalı diye düşündüm, sonra bir toplumun nasıl her çöküşten sonra tekrar ayağa kalktığını düşündüm. Mükemmel saldırı nasıl olmalıydı ve bu saldırı için nasıl hazırlanılıp nasıl bir plan yapılmalıydı ki bir toplum ayağa kalktığını düşünürken ve herkes tarafından ayakta olduğu görünürken bile çöküntünün altında yaşamalıydı. Acaba bizde mükemmel bir planla aynı hayatı yaşıyor olabilirmiydik ve yıkılmayacağımızı düşünerek ayaktamı duruyorduk. İşte size mükemmel bir plan… Parasal kaynakların belirlenmesi. Parasal kaynaklar belirlenirken legal veya ilegal yollar konusunda fikir ayrılıkları olmasına rağmen bu iki yoluda kullanmak yanlış ve tehlikeli sonuçlara yol açacaktır. Gerekli kaynağın oluşturulması için yapılacak-izlenecek yol toplumsal birlikteliğin kabul ettiği doğal yollar olmalıdır. Yardım amaçlı kurum ve kuruluşlar yani halkın kendi isteği üzerine ve doğal saydıkları yöntemlerle karşılanmalıdır. Denetim mekanizmalarını atlatmak her ne kadar zor görünsede kurulacak olan ekiplere kaynağın aktarımı basit ve karmaşıklık seviyesi az olan bir durumdur. Denetleme mekanizmaları kontrol altına almak her ne kadar riskli görünsede en sorunsuz işleyecek yol budur. Bütün girişimlere rağmen denetim mekanizması kontrol altına alınamıyorsa her bir ekibin her bir bireyine ayrı ayrı kaynak aktarımı yapılarak tekrar ortak havuzlarda bu kaynağı toplamak izlenirliği ve denetimi etkisiz hale getirmeye yetecektir. Çukur kazılacak saat dilimleri. Herkes uyurken yapılacak olan kazının seslerini elbet bir uyumayan çıkıp duyacak ve bir şehir efsanesi şeklinde dilden dile dolaşarak bütün şehrin yapılan işten haberi olmasına ve içlerinden bazılarının bunu araştırmak için harekete geçerek yapılan bütün planın tamamlanmadan deşifre olmasına neden olacağından, çalışma herkes uyanıkken, araba gürültülerinin, caddelerde yürüyen insanların konuşma seslerinin, çalışan iş makinalarının, televizyonların yüksek sesle dinlendiği zamanlar seçilmelidir. Bu sayede çalışan ekip gece çalışıp gündüz uyumak zorunda kalmadığı gibi dikkatte çekmemiş olacaktır. Herkes gibi sabah işine gidip akşam olduğunda evine dönmelidir. Çıkacak hafriyatın saklanması veya gizlenmesi. Açtığımız çukurun büyüklüğü nedeniyle gizlemek imkansız gibi görünebilir bu nedenle sivillerin girişine izni olmadıkları askeri üsler kullanılmalı, koruma altına alınmış yerler, sivil girişlerinin yasak olduğu araştırma merkezleri ilk aklımıza gelen yerler olsada ve bu en mantıklı gibi görünsede bu bir yanılgıdır. Aksine çıkan hafriyatın gizlenmesi herkesin bir parçasını ihtiyaç için kullanmasıyla mümkündür. Yol çalışmaları, seramik yapımı, heykel, süs eşyaları gibi kullanım ihtiyacı olan nesnelere dönüştürülerek şehrin ağırlığınıda arttırmış olarak çöküşü hızlandırmak için kullanılmalıdır. Tünel göçükleri ve alınacak önlemler İstenmeyen durumlarla karşılaşıldığı taktirde kademeli olarak merkeze ulaşmayı engellemek ve ana hedefe giden yolların hep açık kalması için göçükler uzman kadrolar tarafından halkta oluşacak korku ve paniği gidermek amaçlı sosyal yardımlaşma ağları tarafından hızlı bir şekilde onarım yapılarak giderilmelidir. Gerek görüldüğü taktirde dikkat dağıtmak amacıyla önem derecesine göre daha az önemdeki tüneller feda edilmelidir. Mükemmel bir planda göçüğe yer olmadığı gibi olduğu taktirde yukarıda yazanlara ek olarak asla acil durum toplantıları yapılmamalıdır. Toplumun gözleri açılmışken dikkat çekilmeden daha önceden kurulmuş olan birimlerin uzman kadrolarına güvenilmeli. Bu kadroların eksikliği, yetersizliği durumlarında onların dahi bilmedikleri bir başka birim onların açıklarını kapatarak dikkat çekimli merkez belirleme durumlarına karşı engel olunmalıdır. Deşifre olma durumunda hedefe en yakın sonuç nasıl alınır. Önem sırasına göre; 1- Şehir güvenliği birimleri 2- Toplumsal kuruluşlar 3- Yönetim merkezleri 4- Toplanma merkezleri 5- Sığınaklar 6- Yiyecek stokları 7- Enerji santralleri 8- Şehir ulaşım noktaları Önem sırasına göre ilk yapılacak kazı çalışmaları sırasıyla 8,6,1,3,2, maddelerindeki hedefler olmalı. Bu sayede bütünlük bozulmuş, düşünen yapı gövdeden ayrılmış olacağından, kalan diğer yarısınıda kazı alanına çekmek mümkün olacaktır veya hedefe ulaşmak için yapılacak kazı çalışmaları için yeterli zaman kazanılmış olacaktır. Çöküşten sonra yapılandırma 1- Kazı çalışmalarında ortaya çıkan hafriyatın dönüştürülerek kullanıma sunulan bütün materyalleri çukurlara doldurularak kapatılmalı ve halkın neden çöktü sorusunu kendilerine sorup bir cevap bulmadan önce çökmeyeceğine inandırılarak aynı sistemler yeniden kurulmalı. Bu sayede halkın bir eksiklik hissetmemesine yol açılmış olacaktır, gözlerin her zaman gördükleri nesnesel, düşüncesel, hissel oluşumların yerinde olduklarını görmeleri başka arayışlara girmelerine engel teşkil etmelidir. 2- Açılmış olan tünellerin bakım ve onarımı yapılarak ikinci bir çöküş gerektiğinde kullanmak üzere hazır durumda bekletilmeli. 3- Daha önceden kurulmuş bir ekibin palanın hazırlanmasından uygulamasına ve uygulamadan sonraki incelemeleri ve gözlemleri dikkatle incelenip eksik ve yetersiz kalan-olan olaylar hakkında yeniden çalışılması için yeni bir ekip kurulmalı. 4- İkinci bir çöküş ilkinden zor olacağı için çöküşün izlerini minimuma indirmek için dikkatleri başka yönlere çekmekte büyük fayda vardır. Bu nedenle en çok ilgiyi çeken toplumsal olaylar kullanılarak bir sonraki girişimin başarı kazanma ihtimali güçlendirilmiş olacaktır. 5- Çöküşün izlerini silmek en önemli olaylardan birisi olsada olayı unutturmak büyük bir kayıptır, yapılan bütün bir planın yok olmasına sebeptir. Çöküş ve sonrasında yaşatılanlar unutturulmamalıdır ki toplum ikinci bir çöküşte aynı tepkiler verebilsin, aynı olaylar karşısında aynı hareketleri sergilesin. Farklı arayışlar içine girmeleri engellenmiş olacakki buda aynı planla aynı işi sınırsız defa yapabilme imkanı sunacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Sinan Yıldırım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |