Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza |
|
||||||||||
|
Rüzgar camları kılıçlarla kırıyor. Yaklaşıyor atlılar, Tatar akıncılar, Evler talan, Rohatyn'dan çıkan, Deniz bakışlı dilber ağlıyor. Kalburun üstünde kalan, Fehimi tez, idrakı kuvvetli, Gözleri çakmak çakmak, Ateşi seyreyleyeni yakıyor. Ledelicap günola sırasını alacak, Süleyman ehemmiyette, kıymet ile, O kör hayatın gözlerini açıyor. Gür maiyet, darüssaade emrinde, Meçhul akibette, saray önünde, El pençe divan duruyor. Gülen yüzünde Roksalana, Hünkar'ın Hürrem'i oluyor. İstanbul O'na hayran, O Sultan'a... Lakin desise dört bir canibte, Pay-i taht alev alev bir mangal, Mahidevran köz kömür, yanıyor için için. Oğul veliaht bilmez ufak, Valide Sultan elinde maşa, Türlü medarla talan karıyor, Eşrafın hikmeti ne var ne yok, Halef selefle cehdediyor. Yüreğiyle kanıksıyor toprakları, Artık ünvanı Hasekiyse, Ol emrinde izleyin arzuları, Eğleyin buyurukları. İstanbul O'na hayran, O Kanuni'ye... Bir yanda güneş, bir yanda ay, Adıyla güzel Mihrimah, Zevcesi vezir-i azam kolunda. Kanuni'ye evlat, devlete miras, er soyu, Sultan Selim oturacak tahta. Yüzbeş sene takibinde fethin, Gözlerini yumarken Hünkar'ın göğsünde, Süleymaniye eğilmiş gül çehresi önünde, Yeri ayrı bilinir cariyeler tarihinde, Kaldı ki bu vecizin en sadedinde, İstanbul O'na hayran, O Muhibbi'ye...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ayaz Meyhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |