Hiçbir kış sonsuza dek sürmüyor, hiçbir ilkbahar uğramadan geçmiyor. -Hal Borland |
|
||||||||||
|
Kaplan gururla gülmüş: “Sen bana ne yapabilirsin ki ? Benim güçlü kaslarım, sivri tırnaklarım, keskin dişlerim var. Seni un ufak ederim.” demiş ve yavrusunu bırakıp yuvadan fırlamış. Sivrisinek hiç tınmamış “O dediğini kocalarını döven karılar bile beceriyor, seninle dövüşe hazırım. Her keresinde bir tanecik doğuruyorsun, oysa biz çoğunluğuz, milyonlarcayız” diyerek borusunu öttüre öttüre kaplanın üzerine saldırmış. Kaplanı burnundan sokmuş. Acıyla kıvranan kaplan “bir tanecik doğururum ama kaplan doğururum” diyecek olmuş ama kimse oralı olmamış. Tüm çabasına rağmen sivrisineği bir türlü yakalayamamış. Debelenmiş, debelenmiş, pençeleri hep boşa gitmiş, sivrisinek yerine havanda su dövmüş, üstü başı kan içinde kalmış. Sivrisinek bu arada onu yüzlerce kez sokmuş öyle ki artık kaplanın burnu davul gibi şişmiş, nefes alacak, kendini savunacak hali kalmamış. Kaplan sonunda pes etmiş. Bitkin bir halde yuvasına sığınmış, bir de bakmış ki yavrusunu sırtlanlar ve çakallar parçalamış. Sivrisinek borusunu öttürmüş “meğer sen kağıttan kaplanmışsın” diye sevinç kahkahaları atarak kurula kurula uçup gitmiş. Uçmuş, uçmuş ta borusunu gururla öttürürken sağına soluna bakmadığından bir örümcek ağına takılmasın mı? Kurtulmak için çırpındıkça daha beter dolanmış. Borusu ötmez olmuş. Sonunda dev bir örümceğin üzerine doğru geldiğini görünce öleceğini anlamış ve başlamış inlemeye: “Ben ki koca koca kaplanlara meydan okudum, onlarla boy ölçüştüm, onların kanını emdim, dünya alem bana hayran kaldı, bu pis örümceğin elinde ölmek reva mıdır bana” demiş… Yorası: Boru öterse, örümcek gelir. Tuzak kuran da tuzağa düşer. Kaplanla sivrisinek avlanmaz. Savaşın bedelini yavrular öder. (Aisopos/Ezop’un bir masalından esinlenerek)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |