..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Kâmuran Esen




25 Nisan 2011
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - Oy Arttırma Taktikleri Kursu  
Saçmalık Diz Boyu

Kâmuran Esen


Rüyaya müdahale edemiyorsun ki. O nedenle, rüyamın saçmalığından ben sorumlu değilim.


:BIFG:
Dün gece bir rüya gördüm. Medyada sürekli, genel seçimlerle ilgili haberler yer alıyor ya; bunların etkisinden kalmış olmalıyım ki, siyasi bir rüya gördüm. Saçmalık diz boyu. Ama rüya işte. Rüyaya müdahale edemiyorsun ki. O nedenle, rüyamın saçmalığından ben sorumlu değilim.

Rüyamda, OTP (Oylarınıza Talibiz Partisi)’nin genel başkanıymışım, hayırdır inşallah. İktidardaymışız ama, son zamanlarda ana muhalefet partisinin oylarında bir artış varmış. Gerçi biz sürekli yalancı anket sonuçları yayımlatıyormuşuz gazetelerde. OTP’ yi açık ara birinci parti diye yutturuyormuşuz vatandaşa; lâkin, gerçek çok vahimmiş. Partimiz, ciddi bir düşüşteymiş. O sebeple geceleri uyuyamıyormuşum, “ Koltuğumu kimseyle paylaşmam.” diye tepiniyormuşum. Önüme gelene atıyormuşum fırçayı. Her birim, her kurum nasibini alıyormuş. Artık tek adam olamayacağım endişesiyle, yemeden içmeden kesilmişim. Gözlerimin altı torbalanmış, saçlarım iyice ağarmış falan. Ben tek adam- af edersiniz - tek kadın olmaya alışmışım. İktidarıma ortak istemiyormuşum. Ben illâ tek başıma iktidar olacağım; aksi takdirde kafayı yerim diye, başımda kalan üç beş saç telimi yoluyormuşum.

Bir gün topluyorum kurmaylarımı, daha doğrusu kendilerini kurmay zanneden adamlarımı. Onların adı kurmay sadece. Partimin kurmayı da benim, albayı da. Ama şimdi durumu çaktırmamalıymışım. Diyorum ki, “Arkadaşlar! Oylarımızı nasıl arttıracağız? “….Kimsede tık yok. Hiçbir fikri olan yok. O zaman hatamı anlıyorum. Kurmaylarımı sustura sustura, hepsinin yetenekleri körelmiş. Adeta paslanmışlar oturdukları yerde. Hatta bazıları, konuşma becerilerini bile yitirmiş. Kem küm edip duruyorlar konuşurken. Biri demez mi, “ Oy, ne demekti? ” diye. Şu rüyanın saçmalığına bir bakın hele.

Derken, konuşma yeteneğini henüz kaybetmemiş bir kurmayım şöyle diyor: Sayın başbakanım ! “Oy Arttırma Taktikleri Kursu’na gidelim.”… “İyi de, diğer partiler de gider bu kursa. Bize ne faydası olacak ? ” der demez, sırıtarak yanıtlıyor: ” Kursu, kimseye duyurmayız. Biz kursa kaydolur, listeyi doldurur, sonra duyururuz diğer partilere.”…Hay senin aklını seveyim, diyorum. Kimseye duyurmadan kursa yazılıyoruz. Diğer partiler, kursiyer listesi dolduğu için liste dışı kalıyorlar. Hayatımda ilk kez göbek atarken, başbakan olduğumu anımsayıp, kendime geliyorum.

Kursun ilk günündeyiz. Kurs hocası sıralıyor taktikleri:
“Askere yüklenin. Askere ne kadar tokat, o kadar oy.” diyor. Ayol zaten askeri yerden yere vurduk da öyle iktidar olduk. Bu hakkımızı kullandık diyorum içimden.

“Yandaş medya oluşturun.” diye devam ediyor. İşte o zaman keyfim yerine geliyor. Yandaş medya dediğin, bizde denizde kum gibi çünkü.

“Tv ekranında İsrail’ e kafa tutun.” demez mi? Tutmasına tutarım da, kulise gidince u dönüşü yapmak zorunda kalmak var.

“Kabadayı ağzıyla konuşun.”….Bu, zaten hep yaptığım şey.”

Başka yöntem söyle hocam!” diye bas bas bağırıyorum.

“Sözlerim yanlış anlaşıldı.” mazeretine sığının. Vatandaşın hiçbir şey bilmediğini(!) iyi bildiğim için, biz bu numarayı hep yapıyoruz zaten. Bu kursa boşa geldik diye tepem attı- atacak.

“Vatandaşa bağırın, çağırın. Kavgada en çok kimin sesi çıkarsa, vatandaş onu haklı sanır.” Allah Allah! Yani, kursu veren hoca sanki ben’ im. Oy arttırmak için uyguladığım tüm yöntemleri söylüyor. Şeytan diyor kalk ayağa, tepele şu hocayı.

“Her gün bir tesisin açılış kurdelesini kesin.” ...Al işte. On beş senedir çalışan onlarca fabrikayı yeni açılmış gibi kurdele kestik. Son seçimlerde boşuna mı aldık o kadar oyu?

Atıyorum kendimi ortaya. “Yeni bir yöntem söyle. Bunlar bizim bildiğimiz şeyler.” diye bas bas bağırıyorum. Hoca bile korkuyor benden.

Titreyen sesle devam ediyor:
“İstatistiki bilgilerle oynayın.”…“ Ne gibi ?” diyorum alaylı alaylı. Anlatıyor:
“Nüfusumuzu olduğundan az gösterirsin meselâ. Böylece, kişi başına düşen milli gelir oranı artar.Vatandaş da, o- hooo biz amma da kalkınmışız diye size oy verir.” Sonra, ders saati bitmek üzere deyip, nefes almadan sıralıyor diğer taktikleri:

“Gittiğiniz her yerde, kucağınıza bir çocuk alın ve sevin. Hatta burnunuzu sıkmasına izin verin.

Muhalif köşe yazarlarının gazetelerine vergi denetçilerini gönderip, gözdağı verin.

Milletvekili aday listenize, birkaç futbolcu alın. Binlerce taraftarın oyunu garantileyin. Hem, meclisin bahçesinde futbol oynarsınız sıkıldıkça."

Tam o sırada teneffüs zili çalıyor….Zilin sesiyle uyanıyorum. Bir bakıyorum, yataktayım. Çalan teneffüs zili değilmiş de, kapı ziliymiş.

İzninizle kalkayım da kapıya bakayım. Kimmiş bakalım sabah sabah kapıma gelen.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Çok hoş
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
25 Nisan 2011
Çok hoş çok güldüm de ancak ne yazık ki son gülen herhalde onlar olacak.Bizim halkımız yine onları başa getirecek. Üstelik tüm bu taktikleri onlara öğretenlerin ABD ve İsrail olduğu artık ayan beyan ortaya çıktığı halde….

:: Güleriz....
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
25 Nisan 2011
Güleriz ağlanacak halimize. Koşullar nasıl da politik ironiye itiyor, değil mi? Sevgili Kamuran, ustalığına hayranım. Ne diyelim, buna da şükür..Yakında hepimiz Ezop olmayalım da..Beynine sağlık. Sevgiler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Güle Güle 2014
Yaşadığımız Ama Artık Alıştığımız Garip Olaylar
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 14
Chp'nin Tandoğan'daki Grup Toplantısını Görmezden Gelen Medya
Bu Yazımın Müsebbibi Ablamdır
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 15
Fatma Nine'nin Günlüğü - 10
Fatma Nine"nin Günlüğü – 11
Fatma Nine'nin Günlüğü - 12
Yaşadığımız ve Alıştığımız Garip Olaylar - 2

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Toplumumuzun Kadına Verdiği Değer
Kâmuran Esen Shov (!)
Kitap, Sehpa Olarak Nasıl Kullanılır!
Atatürk'ü Anlatabilmek
Şarkı Sözü Yazarı Olmaya Karar Verdim
Kütüphanelerimizin Hazin Durumu
Ahilik ve Düşündürdükleri
Evli Çiftler Nasıl Piknik Yapar
Bir Köşe Yazarının Özellikleri
Bir İzedebiyat Yıllığı Alır Mıydınız?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.