..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Tüm insanlýk bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




19 Mart 2020
Mantýðýný Oluþma 11  
Bayram Kaya
Bilinç tarihseldi ve bütüne dek tanýmlanamayan biçimle, özle olup bitene göre tamamlanmak istenen, aktarýlan izleklerle görünüp kaybolan, düþünceden im imgeler de taþýyordu. Sanal diyagramda bütün þöyle böyle kabataslaklardý.


:FGH:
Bilinç tarihseldi ve bütüne dek tanýmlanamayan biçimle, özle olup bitene göre tamamlanmak istenen, aktarýlan izleklerle görünüp kaybolan, düþünceden im imgeler de taþýyordu. Sanal diyagramda bütün þöyle böyle kabataslaklardý.

Yaklaþýk zihinsel görüntünün belirmesidir. Böyle olunca bütün yine belirsizledir. Bütün; parçalý, nicelik olmanýn belirsizine göre belli bir ölçme deðerlendirmenin belirlenme, giriþmesi içinde olurlar.

Bunlar bize göre tamamlayýcý im anlam giriþmesiyle, yer konum baðýntýsýyla sýnama yanýlmadý çekme itme baðýntýsý olurlar. Sosyal oluþun, giderekten de toplumsal kolektif ligin; bu tarihsel oluþtaki baský baðýntý katýlým payý çok büyüktür.

Ýmge, bulmacanýn (pazýlýn) parçasýný veren eylemleydi. Ýmlemeler baðýntýsý dýþta uygulama olmaya yönelmekle özne eylemidir. Ýmge(hayalet), us içinde tamamlayýcý eylemleydi. Ussal eylem, imgeye göre oluþmakla uygulanýr dýþ sal yeni bir imge bilinçti.

Ým; oyuðuna yönelen parça, parçasýný çeken oyuk baðýntýlý eylemle imge olup, eylemi güden düþünce ileydi. Ve düþüncesi olan eylemleydi. Dýþtaki eylemi uygulamalar da yeniden görsel düþüncelerle imge olan bilinçti. Kendisini neye göre olmakla (bilince göre olmakla) kavrayan bilinç eylemi kadarladýr.

Yahut ta im, bilinç eylemi kadarla neye görelikti. Düþünce eylem birbirine göre biri diðerine göre belirli baðýntý olmakla düþünce eylemin, eylem de düþüncenin yani birbiri olup birbirinin yerini alandý.

Birbirinin yerini alan þöylesi anlamlarla “eylem düþüncesi veya düþünce eylemiydi. Olam, olgu, oluþ ve tümden de baþtaki gibi olmayan bir olamlaydý. Her belirli oluþ, yeni belirsizle olan durum ile yine olamdý. Olam olalar ileydi. Baðýntýsý konan onamlarlaydý.

Kuantum gerekir siz olamlarla, atom düzeyli olamlar ve üs tüste süper parçalý hayali düþünce baðýntý durumlarý; ayný olgu oluþlarý ve olamlarý içermezler. Makro oluþum ve gerekir ile oluþ kuantum dünyada yoktur.

Atom yapýlý moleküller; oldukça gerekirci, imgeler toplacýyla olan usa dek bilinci, sosyo-toplumsal çevrimli kolektif birim zamaný, kolektif aklý, amaçlý teknik teknoloji ve belirli olamlarý ortaya koyan bambaþka olamla (olalarla) yapýlardý.

Odun olan olgu kafanýza düþmekle yeni bir belirsizle durum ve olamdýr. Kafanýz kýrýlmaya, enfeksiyona iltihaba vs. açýk baðýntýlar olasýlýðýdýr. Oysa odun da iltihap, kafanýzýn kýrýlmasý, kafanýzýn enfeksiyonu yoktur. Ýþte bunlar atomla, molekülle olan makro süper durumla belirme olmakla ölçme çöktürme ile belirlenenlerdir.

Olam giriþme baðýntýlý kendi olgunu, sonuca; belirsiz beliren ile belirli olan bir baðýntýydý. Parça ile bütün arasýndaki uzamýn boþluk devinmesiyledir. Karþýlýklý oyuk parça devinmesi içindeki parça bütün arasý baðýntýlar ya da birbirine bað imleyen alan eðimle düþüncenin eylemi eylemin düþüncesiydi.

Aktarýlan baþka dünyaya ait malzeme bu evrende; kuantum durumla birbirinin tümleri gibi çalýþan düþünce ve eylemle, eylem ve düþünce baðýntýsýydýlar. Tümler kabili bað imgesi olmayan eylem olmadýðý gibi onun gölge yoðun belirmeleriyle eylemlisi olmayan düþünme yoktu.

Tümler imle düþünmesi olmayan eylem, eylem tümlerle düþünce olmayan imler yoktu. Parçaya göre oyuk uyum eylemiydi. Oyuða göre parçasýný (þarjýný, dolaný) düþünmeydi. Oyuk dolanla eylemdi. Eylem alanýydý. Parça oyukta kapsanma olmakla içerilen im edilen düþünmeydi.

Yani düþünce ve eylem veya eylem ve düþünce; birlikte olanla birlikte giden özne bilinç eylemdir. Kopma ile ayný anda kopuþ süreçleri baþlar. Kopuþ süreçleri ayný anda ve en az iki tanedir.

Parçalý bir kopma ile kopanda ve kopulanda zýttý durumla imgeler olayý özlem ve olgular algýsý ayrýlýk oluþacaktýr. Kavuþum bütünleþmeli türlü olamla olasýlýklarýn üst üste devim imgeleri giriþecekti.

Olasýlýklarla belirme olgu ile belirli olmaydý. Çöktürmeydi. Kopulan; boþalan, dolacak olandý. Saha gelip geçici tüme varým tamlamalarýn yapbozu olacaktý. Kopan dolan ile doldurandý. Parçalý eylem tümselen ile çukur olan gibi uyumdu. Uyuma imge, özlem, kavuþma, çekme çekilme, itme, itilmeydi.

Çekmeyle eylem, itmeyle direnen frenlenip duran; tersine dönen eylemdi. Baðýntýlarla birlikte bütün sel resminin baþka evrene ait oluþun patlamakla bu evreni açacak o kopmanýn evrenimizde parçada yansýma izi, izleði oluþla tuzaklý veya mahpusla kalýr durumlar olayýmaydý.

Bu mahkûmiyet oyuk ve parçadadýr. Birbirine eðimle parçayý oyukla oyuðu parçasýyla; zýtlarý birbiri ile tanýlayan, tamlayan im düþünce ve eylem akýþýydý. Parça ve oyuk bu mahkûmiyetledir. Bütüne ait hiçbir zaman tam olmayan yaklaþýk sanal diyagramla, bütünün parçadaki dalga hali ile hayalidir.

Bunun için hayal ederiz. Bu hal bütünün parçada tasavvurudur. Göz önüne gelen canlanmasý olmakla parça olanýn bütüne göre çekimle düþünmesidir. Bu âlem oyuk parça giriþmesini tamlama yerine koyuyordu. Parça, parçadaki oyukla olan imaj kadar düþünmedir.

Ým de oyukla oluþan tümselen kadarla çekimler eylemi düþünmedir. Düþünme tamlayaný da bütüne ait olmakla parçadan büyüktür.

Ýmaj, parçaya göre düþünme olmakla da parçanýn kendisidir. Bütüne göre oluþun parçada yansýyan canlanmasý parçayla olan eylemle kendisine bilinçtir.

Parça ile gerçekleþen veya imgeye göre olan eylem de diyalektik tidir. Karþýlýklý artan, eksilen, uyum olan ölçüþen çökme ile belirli birbirini etkileyerek geliþmedir, giriþmedir, eylemdir. Burada eylem imgeyi, imge eylemi ayný anda oluþla niceler ve niteletir.

Bilinç bütünü veremese de eylemi kadarla bilinir düþüncedir. Eyleme cevap. Cevaba eylemdir. Eylem bütüne göre olan imlenen, tasarlanan eksikledir. Eylem imlenen kadar bilinçtir. Bilinç kadar imlenenle eylemdir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn felsefe kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Ölçü 2
Ölçü 4
Kendisini Kopyalama 1
Ölçü 1
Hemcinslerin Tarihi 4
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Totemi Dil 24/ý
Hemcinslerin Tarihi 12

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Asuman [Þiir]
Ayrýlýk Nedir? [Þiir]
Bülbülü Öldürmek [Þiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Þiir]
Bildin mi? [Þiir]
Yol Yolcudan Habersiz [Þiir]
Bildin mi? III [Þiir]
Köle 3 [Þiir]
Köle 2 [Þiir]
Hata Yapmak [Þiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eðitimci. 1950 Mucur / Kýrþehir doðumlu.


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.