Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero |
|
||||||||||
|
İnsan Muhakeme Demektir Nerdesin Ey Muhakeme? İnsanoğlunun başına ne geldi ise bu çokbilmişliğinden gelmiştir. Adem ile Havva a.s. yasak meyve den kendilerine onca nimet verilmesine rağmen Cennetten, Şeytanın aldatmacası ile imtihana maruz kalmamışlar mıdır? Gerçi bunlar hep sebeptir bu Dünya’nın yaratılması için ve insanın fıtratı gereğidir tüm yaptıkları! Yani yaşadıklarımız yeni şeyler değil, her şeyin yeri ve vakti var, zamanı koşulu, şartı vardır sebebi. Benim elimdedir deniyor, Dünya’nın kaderi de evrenin kaderi de; insin cinsin tüm alemin çarkı bende! Sen kimsin ey insanoğlu; haddini bil, kendine gel ve bana boyun ey! Yoksa perişan olacaksın! Sen cahilsin, acizsin ve nankörsün mealen! Bunu bize hakaret etmek için belirtmiyor sadece bizi bize tanıtmak için; çünkü insan çoğu zaman kendisinin ne durumda olduğunu bilemez, Ancak çevresi onu uyarırsa farkına varabilir. Aynası olması gerekir yani insanın! Ve biz aklı evvel insan toplulukları O’nu tanıyanlarımız dahil olmak üzere muhalefet duruyoruz karşısında, kim olduğumuzu dahi bilmeden, kendimizi dahi tanımıyorken. Oysa biz Ne münasebet diyoruz mesela! Her şeyi çözdük bildik mutlu mesut yaşıyoruz diyoruz solmuş ve somurtkan suratlarımıza bakmadan! Akıl biter mi ey, akla güven olur mu? Çok cahilsin insanoğlu bende bir insan olarak bunu itiraf ediyorum çok cahiliz. Kırk fırın ekmek yememiz de çözmeyecek artık bu sorunumuzu çünkü helal ekmeğimize de haram kattık sayemizde Dünyayı biz yarattık, yaratılanı da Yaratandan daha çok tanıyoruz, onun neye ihtiyacı olduğunu, onu neyin mutlu edeceğini, neyin zarar verebileceğini Allah c.c dan daha çok biliyoruz! Yaşantımızı düzenleyen kanunları biz koyarız ufacık akıllarımızla büyük bir gaflet ile! Hadi bunu batıl yapıyor çünkü kendisine ait bir davranış peki bize ne oluyor Müslüman ülkeler. Hadi biz onca savaşlar atlattık peki diğer Müslüman diğer ülkelerde durum neden bu denli belirsiz. Hepimizin bir sebebi var size diyeyim bahanelerimiz çok. Bu bahanelerden kaç insan kıvranıyor acılardan yaralardan yitirilmişliklerden, kaç insan ölüyor bitiyor yok oluyor yada habersiz gidiyor bu dünyadan. Onca değer, onca acı, ne acı! Olan şeyler deniyor ya tariflerde olacak şeyler, kanun bunlar bize düşen doğrudan yana olmak doğruyu yaşamak en azından idrak etmek zihnimizde!.. oda mı zor ne zor anlamak. İnsanı bu kadar da yerden yere vurmayalım, insan müthiş bir varlıktır, yaradan nefesinden üflemiştir ona. İçiyle dışıyla baksanıza ne güzeldir insan. Bu zaman ahir zaman yaşanan yaşanacak çarklar yerine oturacak oturuyor da, bize kaderimiz kalıyor, oda Yaradan’ın verdiği tek zerre haksızlık yapılmaz diyor insana hak ettiğin sana, o halde saflar belirlensin tövbelere otursun, hak bilinsin kul adına!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Deniz Ak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |