Bilinç ruhun sesidir, tutkular ise bedenin. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Kemal Deniz’i ne zaman ziyaret etsem, yoğun bir tempoyla bilgi belgeler topladığını, yazdığını, çizdiğini görürüm. Dün yine ofisinde ziyaret ederken; çalıştığını, bilgi belgeler dolusu arşivin içinde adeta kendinden geçtiğine şahit oldum. Onca yoğunluğa rağmen, -yine de- zaman ayırdı, ikram etti… Yalnız bana değil, her gelen ziyaretçisini güler yüzle karşılar ikram eder. ‘İkram’ derken sırf yeme-içmeyi kastetmiyorum. Yeme içmenin yanı sıra Kemal Deniz, fikir alışverişi yaparak misafirine ikram eder. Kaldı ki Kemal Deniz’in misafirleri; -geneli- bir şeyler yazıp çizme hevesiyle eli kalem tutanlar oluyor. Kemal Deniz, bir kültür elçisi olduğu için kendisini ziyaret edenlerin ekseriyeti de kültür elçileri oluyor. ‘Kemal Deniz ve Malatya Kültürü’ denilince, belki aklınıza “Hâkimiyet Gazetesi” ve “Malatya Araştırmaları Derneği Yayıncılığı” ya da televizyonlarda yaptığı programlar gelir, hayır, sırf bunlar değil. Elbette ki Hâkimiyet Gazetesi ile Kemal Deniz, Malatya kültürüne katkı sağlamıştır, Malatya’nın yazar ve şairlerine gazetesinin sayfalarını açarak onlara kendilerini kanıtlama imkânlarını tanımıştır… Elbette ki Malatya Araştırmaları Derneği Yayıncılığı ile yine Malatyalı yazar ve şairlerin eserlerini yayınlayarak Malatyalı yazar ve şairlerin eserlerini hayata kazandırmıştır. Tüm bunlarla birlikte Kemal Deniz, “Malatya Basın-Yayın Tarihi” kitabını hazırlayarak, bu güne kadar Malatya’da kimsenin yapamadığı kültürel bir hizmete imza atmıştır. Ofisinde bana bu konuda ikramda bulundu… Hazırlık aşamasındaki çalışmalarını gösterdi. Bu muazzam kültürel çalışmalar üzerinde son rötuşlar yapan Kemal Deniz, “Malatya Basın-Yayın Tarihi” kitabını basıma hazırladığını söyledi. Malatya Basın-Yayın Tarihi kitabın müsveddesi bile beni heyecanlandırdı. 1930’ladan beri Malatya’da yayınlanan tüm gazete, dergi, mecmua… ne varsa, hepsini, bir araya getirmiş kitap yapıyor Kemal Deniz. Yalnız gazete, dergi değil, radyo, televizyon… basın-yayın adına ne varsa, hepsi var Kemal Deniz’de… Hatta belediyeler dâhil, Malatya’nın merkez ve belde belediyelerinin de ne kadar yayın organı varsa hepsini araştırmış, bulmuş, toplamış ve “Malatya Basın-Yayın Tarihi Kitabı” adıyla Malatyalıların hizmetine sunacak… Kitabı okuyup da heyecanlanmamak elden değil. Zira o kitapta, Malatya’da 80 yıldan bu yana ne olmuş, ne bitmiş, neler yazılıp-çizilmiş her şey mevcut… Az çok kendini yazı hayatı içinde bulan herkes, tüm Malatyalıların ismini, zikrini, fikrini o kitapta bulmak mümkün… Tabiri caizse (ki; caizdir) Kemal Deniz Malatya’nın basın-yayın kültürünü yeniden diriltmiş… Malatya’da, 80 yıldan beri yayınlamış 153 gazete, 75 dergi ve bilmem ne kadar başka yayın organlarının yer alacağı “Malatya Basın-Yayın Tarihi” adlı kitap, tahminen beş ciltlik kitap olarak yayınlanacaktır... Yoğun bir çalışmayla basıma hazırlıkları yapılan eserin çok talep göreceğinden şimdiden eminim… Bir kültür elçisi olarak Kemal Deniz Hocama ne kadar teşekkür etsem/teşekkür etsek yine azdır, diye düşünüyorum…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |