Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin |
|
||||||||||
|
X-Neyi, ?-Sence neden buradayız, X-Bilmiyorum yine senin garip hayallerine odaklanacağız sanırım, ?-Neden böyle söylüyorsun,kuşları dinlemeyi denedinmi hiç X-Sıkıcı hemde çok,ötüyorlar işte, ?-Sence sadece ötüyorlarmı, X-Buraya neden geldik uçurum kıyısı resmen,ayağım takılsa düşerim, ?-Korkuyormusun bu durumdan X-Elbette, ?-Söylermisin kaybedecek neyin var, X-Herşey bir kere beni seven dostlarım var,arkadaşlarım,bilirsin işte, ?-Neden hep şımarık kızları oynamak zorundasın X-Neden bahsediyorsun sen, ?-Duyamıyorsun,göremiyorsun,hissedemiyorsun,hemde hiçbirşeyi,neden bu kadar kaybetmekten korkuyorsunki,oysaki hiç birşey alamamışsız dünyadan hislerin ölü gibi derin bir uykuda resmen uçurumdan kayıp düşmek seni korkutmamalı, X-Sen neden söz ediyorsun, beni seven dostlarım var ve bizler bir arada çok eğleniyoruz çok sıkıcı olmaya başladın yine gelmemeliydim buraya,gitmek istiyorum eve götür beni,,,, ?-Gerçekten gitmek istiyormusun,,, X-Buda sorumu evet,,, ?-Peki arabaya bin öyleyse X-Nihayet sonunda yani,,, ?-Peki ardımızda bırakmak istediklerimize son bir kez bakmak göz atmak istermisin, X-Ahh yine başladı,hayır,hayır,hayır, ?-Bundan Eminmisin,,, X-Sen beni gerçekten çıldırtıyorsun hayır diyorum,ayrıca hiç bir şey yok neye bakayım, dalgalanan bir deniz bir uçurum sağda solda bir kaç çalı çırpı işte ağacada benzemiyor,ayrıca çok pis yerler,yaplaklar pislik saçmış resmen,hadi artık beni evime götür... ?-Peki, ama başının sağ tarafındaki ağaçta yavru bir kuşun ilk uçma deneyimleri oluyordu, ve o tam dört kere yuvasından aşağıya düştü ve her seferinde annesi ona kol kanat gerdi, küçük kuş bu durumdan bıkmış olmalıydı, oda senin gibi uçurumdan yuvarlanmaktan korktu belkide kimbilir oysaki yuvasından dışarıya henüz adımını dahi atamamıştı,henüz görmediği o kadar güzellikler vardıki yer yüzünde, neyse gidelim, X-Ne dedin sen, ne kuşu ayrıca nerde peki ona birşey oldumu,uçabildimi peki, ?-Kendin bakmak istemezmiydin, X-Gerimi dönelim yani,,, ?-Bunu görmek istersen dönebiliriz elbette, X-Peki dönelim o halde, -Bir süre yürüdükten sonra başlangıca geldiler... ?-İşte tam şu ağaç,senin çalı çırpı diye gösterdiğin ağaç,,, X-Ahh sahiden varmış,ama düşmek üzere baksana şuna bir,ona yardım etmelimiyiz,,, ?-Hayır sanmıyorum,annesi var gördüğün üzere,bizim daha çok zararımız olur,,, X-Ama neden düşmüş yuvasında geri katabiliriz yerine,üstelik kanadı yaralanmış gibi, ?-Üzüldünmü,,, X-Elbette Üzüldüm baksana şuna bir canım,kıyamam ona,lütfen yardım edelim, ?-Hayır bırak kalsın,öyle kalması gerekir, X-Ama ölebilir,,, ?-Öyle kalması gerekiyor,Gidelim,,, X-Ama nasıl olur,neden bu kadar kalpsiz davranıyorsun, ?-Öyle kalması gerekiyor,Gidelim,,, Arabaya doğru yürümeye koyuldular o sırada X ağlamaya başlar ve,,, X-Ona yardım edebildik buna neden izin vermedin anlamıyorum,,, ?-Biz Hiç birşeye yardım edemeyizde ondan,,, X-Nasıl edemeyiz,edebilirdik,,, ?-Şuan neyin üzerinde geziniyorsun sence,,, X-Yol'un tabiki körmüsün,,, ?-Hayır iyi bak,gerekirse bir daha bak,yolmu sence bu,,, X-Yine başlıyorsun tabiki yol,alt tarafı yol ayrıca ne olmuş yani,,, ?-Hayır alt tarafı bir yol değil,ezdiğin yapraklar şuan can çekişmekte her bir adımınla Onlar yerde değildi ve yerde bitmedi öyle değilmi,onlar küçük bir tohumken bir fidanken yavaş yavaş büyümeye koyuldular bu epeyce uzun bir süreç oldu büyük bir ağaç olması hiçte kolay olmadı,Ne seller geçti üzerinden kimbilir,belkide ormancılar yıkmak yakmak ve kesmek istediler,ama herşeye gögüs gerdiler bizlere insanoğluna temiz bir hava bahşettiler,diledikleri sadece onlarında canlı olduğunu ve hayata değer olduklarını bilmemizi istemeleriydi,şuan onların canlarını çiğnemektesin işte,bir zamanlar salındılar yeşerdiler ve görkemleriyle adeta göz doldurdular, ve işte şuan o canları çiğnemektesin,,,Neyse gidelim istersen,,, X-Dur bir dakika,bu zavallı yapraklar,,, ?-Bu durum üzdümü seni,,, X-Elbette,hemde çok,her biri çocuğu gibiydi belikide ona ait bir parçaydı ve şuan ayaklarımızın altında kurumuş yapraklardan ibaretler,lütfen basma lütfen, ?-Ama yürümek zorundayız öyle değilmi,,, X-Hayır yürümek zorunda değiliz,lütfen onları ezme,nasıl bu kadar gaddar olabiliyorsun, ?-Bunu yapmak zorundayız,biz birşey yapamayız,,, X-Ama ezmeyebiliriz, şu çamurdan yürüyelim lütfen, ?-Peki nasıl istersen,,, Dediler ve yolun çamurlu kısmından yürümeye koyuldular,o arada X yine ağlamaya başladı ve dediki,,, X-Neden böyle, ?-Ne neden böyle,,, X-Yok birşey, şu denizin dalgalanmasıda sinirlerimi bozuyor ayrıca,bu dalga sesleri sırf gürültü,,, ?-Öylemi düşünüyorsun,,, X-Evet öyle duymuyormusun,,, ?-Ama caretta carettaların buna ihtiyaçları var, X-Ne, caretta'larda ne,,, ?-Duymuş görmüş olmalısın öyle değilmi,,, X-Eee Hayır ben ilk kez senden duyuyorum,nedir o söylermisin, ?-Bir tür su kaplumbağası,iki aydır takip ediyordum büyük ihtimal bugün yumurtadan çıkmaları gerekiyor, X-Sahimi nasıl oluyor bu peki,gidip göremezmiyiz, ?-Ama eve gitmemiz gerekmiyormu,öyle sanıyordum, X-Hayır henüz erken lütfen gidip bakalım, ?-Peki ya dalgalar o gürültülü sesleri seni rahatsız etmeyecekmi, X-Hayır etmez hadi gidelim,lütfen,,, ?-Peki, o halde gidelim,nasıl istersen,,, Dedi ve kıyıya doğru yürümeye koyuldular,,,, ve geldiklerinde X'in gördüğü manzara karşısında büyülendiği kesindi... X-Aman tanrım şuraya bak bir sürü yumurta ve çıkmaya çalışıyorlar,,, ?-Evet ama dalga durulmuş gibi,,, X-Olmasın zaten şimdi kuru gürültüye ihtiyacımız yok bir baksana şunlara,denize doğru ilerlemeye çalışıyorlar ama gidemiyorlar hadi elimizle tek tek yardım edelim onlara, ?-Bunu yapamayız,,, X-Ama neden, onlara yardım edebiliriz öyle değilmi, ?-Sanmıyorum,,, Onlara bir tek dalgalar yardım edebilir,, X-Buda ne demek oluyor,,, ?-Biz onlara yardım edemeyiz onlara bir tek dalgalar yardım eder ve onları suya ait oldukları yere çeker,,, X-Ama dalga yok off ya neden yok,olması gerekiyor bunların ilerlemesi lazım suya ulaşması lazım,,, ?-Belkide dalga küsmüştür ne dersin,,, X-Ne nasıl yani,,, ?-Onları gürültücü bulduğunu söylemiştin yanılmıyorsam,ve sanırım o bunu duymuş olmalı,,, X-Ya neden böyle söylüyorsun,ölecekler ilerleyemezlerse baksana şunlara ?-Söylediğim gibi Onların ihtiyacı olan tek şey deniz ve dalgası,biz birşey yapamayız,yapsakta bu yeterli olmaz, X-Ama bu çok acımasızca, peki dalga neden oluşmuyor hala,,,ölmek üzereler gidemiyorlarda,,, ?-Sanırım geç oluyor,seni evine bırakmalıyım artık,,,, X-Ama,,, ?-Gidelim... Kıyıdan uzaklaşmaya arabaya doğru yürümeye koyuldular ama X'in aklı su kaplumbağalarındaydı, ve bu duruma oldukça üzüldüğüde kesindi... ?-Son bir kez bakmak istermisin ardına,,, X-Anlamadım,,, ?-Üzülme bak ve gör deniz görevini yerine getiriyor,,, X-Ahh evet evet gidiyorlar,hepsi yüzüyorlar,teşekkürler dalgalar teşekkürler denizlerrrr teşekkürlerrr,,, X çığlık çığlığa bu sözcükleri haykırmaya başladı TEŞEKKÜRLER,TEŞEKKÜRLER,,, ?-Sanırım her şey hallolldu,öyle değilmi, X-Evet ben ne diyeceğimi bilemiyorm,sanki,sanki ?-Devamını benim getirmemi istermisin, X-Tamam, ama bunu bilebilirmisin,,, ?-Sanki, daha önce yaşadığından emin bile değildin, bugünkü bu olaylara tanıklık ettiğinde farkındalığın kapalı kapılar ardından dışarı ilk adımını atmış oldu böylelikle,dünya ve gidişhatını bilen insan her zaman karışmak ister bir şeylere,duyarsız kalamaz,görmemezlikten gelemez gören gözler,dostlar hiç bir zaman yeterli olmaz insana, içeriye doğayı canlıları buyur etmedikten sonra,ve yok saydığın bir çok varlık, etrafında var sandığın bir çok insandan bile daha canlı olabilirler, sanırım şimdi gidebiliriz... .................................................................... YAŞama dair kısa öykü kısa makaleler-YAzan-EDİBE EDA TOĞAÇ................ Anlaşılması gereken şey çok basitti,görmek isteyene Tanrı herşeyi gösterir... Ve bakmak ile görmek arasındaki farkı hiç bir zaman unutmamak gerekir...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Eda Toğaç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |