Mutlu köle çoktur. -Darwin |
|
||||||||||
|
Yanlış bir kurgu planlanmış, hayatı rutine dönmüş insana göre. Kısır bir döngü var hayatın evrelerinde.Sıradanlık çökmüş ruha, zihni demir parmaklıklarla kapatan bir sıradanlık.Sıradanlıklar absürtleştirilmeye başlanmış, çılgın fikir üreticileri çoğalmış. Bedenin yalnızlığını zihinde tohumlamış imgelerle süslemiş.Bazıları savaşı icat edip mücahidi olmuş, bazıları ölümü görüp denize atıp kendini boğup hayatı bulmuş. Diyorum ya yanlış bir kurgu planlanmış.Genel aksanına aşina olunan yanlış bir kurgu. Genelden bireye indikçe yanlışın da zehirli meyveleri olmuş, toprağa düşmüş fidana dönüşmüş. Yeni yanlışlarımız var artık.Aslın doğru meyveleri, zehirli ölüm tohumları. Bir süre sonra bunlar da sıradanlaşmış.Katılımı az da olsa çoklu hayırlar, evet olur demiş Zapatista.Ne de doğru bir tespit, hayatın testisini kırmak üzere planlanmış, bugünün doğrusu yarının yanlışı olabilecek tespitler. Bugünün hayranları dünün ekilen meyvelerinden hoşnutlar.Dünün cenneti sizce bugün olabilir mi?Yada yarının cenneti bugünün nesi? Dün cehennem miydi? Gündüz düşlerine kapıyı gözlerinizle kapadığınızda, biraz daha rahatlar, yanlışın çılgın rüyalarını görmek üzere uyumaya başlar, uyandığımızda yalnızlık ve kalabalık kokan bir ihtişama koşar, sıcak soğuk arası görkemli dünya da koşmaya, uyu-maya çalışırız. Yanlış kurguyu kim planlamış? Doğrusu ne ? Nerede? Uyurken mi & uyanık iken mi? Dalgasız bir suda boğulmak bu olsa gerek.Önce çekinmeden su ile cilveleşir, sonra boğulmamak için yüksek bir çapa verip, su ile birleşmemizi kutlar sonra da sessizce uyuruz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NoktasaL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |