..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > mehmet burak yüksel




14 Kasım 2013
Çoban  
mehmet burak yüksel
Hiçlik varmıdır.Yoksa her zaman bir şey mi vardır. İşte genç çoban bu sorunun cevabını bulduğuna inanmıştı.


:AEII:
ÇOBAN

622 Yılı Mekke

Ellerini göğsüne dolayarak sıcak güneşin altında kuzularının beslenmesini izliyordu. “Kuzu lar bile zar zor otlanırken bu topraklarda bir medeniyet kurulurmu” diyerek iç geçirdi.
Başını kaldırıp tam tepesindeki güneşe bakarak beyaz, kumaştan yapılmış , vücudunun her yanını örtmekte olan elbisesine baktı. Üstündeki kıyafet ile güneşin yakıcılığından korunsa bile hissettiği susuzluk ve hararetin nefes alıp verişlerini zorlaştırdığını hissediyordu.
Gülerek “belki bir gün ,birisi serinleten bir elbise diker” diyerek iç geçirdi. Poposunu yakan kumun üstünde otururken otlanan koyunların sıcaktan rahtsız olup olmadığını düşünerek kumun üstünde bağdaş kurdu. Ellerini başının iki yanına koyarak hayal kurmak istedi.
Babasını düşünerek gülümsemeye başladı. Bir gün eve gelip tüm putları kırarak “Artık müslüman olacağız” diyerek coşkuyla bağırmıştı.
Zaten dört yaşında tapındığı heykeli yanlışlıkla yere düşürüp kırdığı günden beri her hangi bir heykele bir daha tapınmamış tı.
Şimdi hatırlayamadığı kelimeleri söyleyerek Müslüman olduğu nu düşündüğün de “Bu dine girmek oldukça kolaymış” diyerek iç çekti
Babasının “Artık sonsuzluktan gelen her zaman olmuş ve olacak Allah ha inanacağız” diye coşkuyla haykırdı akşam yemeğini hatırlayarak düşünmeye başladı.
“Acaba gerçekten bir şey sonsuzluktan gelebilirmi” İlk once başı ve sonu olmayan bir gücün varlığı kendisine anlamsız gelsede daha sonra “Asıl hiçliğe inanmak anlamsız olur” diyerek iç geçirdi.
Gözlerini yumarak hiçliği hayal etmeye çalıştıysada başaramadı. Hiç bir şey düşünmeyerek hiçliği görmeye çalıştıysada bu defa kendi zihnindeki karanlığı gördü.
Dudaklarını büzerek “Karanlıkta bir şeydir” diye iç geçirdi. Bir türlü hiçliği göremiyordu. “Belki de hiçliği görmediğim için nasıl bir şey olduğunu bilmiyorum” diye düşünürken daha sonra “Eğer hiçlik varsa onu göremezsinki” diye kendine cevap verdi.
Bir zamanlar hiç bir şey in olmadığına inanmasının saçma olduğunu düşündü. Hiçliği hayal edemiyor onu göremiyor du o halde hiçlik yoktu.
Çevresinde ki çöle ve yüzüne vuran güneşe bakarak “Hepsi birer madde” diyerek iç geçirdi. Maddelerin başı ve sonu olurdu. Ayrıca bir madde hiçlik içinde bir tepkime olmadan kendi kendine var olamazdı.
Her madde başka bir maddenin etkisi ile oluşurdu. “Peki tüm hayatı başlatan ilk madde den once ne vardı” diye düşündü.
Hiçlik mi. Eğer hiçlik varsa madde kendi kendine var olamazdı. “Yok yok mutlaka maddeyi yaratan ve sonsuzluktan gelen bir güç olmalı” diyerek ayağa kalktı. Müslümanlığın gelecekte nasıl bir yol izleyeceğini bilmesede babasının aptal putları bırakmasına sevindi.
Sürüsünü toplayarak eve giderken hiç bir şeyin hiç bir zaman olmadığına her zaman bir şeyin olduğuna inanmaya başladı.



MEHMET BURAK YÜKSEL



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaş 38
Para Para Para
Efsane Olmak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Adı Ayrılık [Öykü]
Kör Talih [Öykü]
Karanlık Köle [Öykü]
Atletik Vücutlu Sarışın Bayan [Öykü]
Avelon Krallığı : Son Savaş (Bölüm 4) [Öykü]
... Ölüm... [Öykü]
Dolunay [Öykü]
İhanet [Öykü]
... Ayna... [Öykü]
Karanlıkta Yalnızım [Öykü]


mehmet burak yüksel kimdir?

fantastik roman türü yazarıyım ayrıca korku ve bilimkurgu romanlarıda yazarım

Etkilendiği Yazarlar:
adam fewer, ken grimwood,chuck hogan


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mehmet burak yüksel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.