Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac |
|
||||||||||
|
1- gercek bir siir muellifi.. siirini.. ingilizce.. alman fransiz.. cin capon hindice.. okurun anlamadigi diller de yazmaz.. 2- gercek sairi.. siirini.. ancak eczacilar ve tabiblerin anliyacagi.. endikasyon.. kontrikasyon.. ancak hukukcularin filologlarin bilecegi.. tasalli suu sui hendesecilerin bilecegi.. tanjo kotenjo.. sino kosino vu muselles gibi sozcukler ile sisirmez.. 3- gercek siir erbabi.. ayak oyunlari.. dil hokkabazligi lisan saklabanliklari.. kus dili isaret dili.. kas goz oynatma.. goz belertme vucut dili ile degil.. oz be oz ana dili ile yazar.. 4- gercek edip.. dolambacli imali anlatilarla.. manaya cekilecek tevatur riayetle.. ucuncu agizdan.. mismis.. boyle iken boyle olmusmusla degil.. sag kulagi gosterme icin.. sol kolunu apis arasindan gecirip.. sag koltuk altindan asirip.. ensesi solundan dolandirarak.. sol kulak kepcesi gostererek degil.. kisa oz.. sozcuklerle.. sair eger durust kimse ise.. esnaf ahlaki var ise.. siiri laf kalabaligina getirmeksizin.. ne soyleyecek.. derdi izdirabi ne ise.. sade yalin duru dil ile anlatir.. 5- kimi siir ilk okunusta anlasilamiyabilir.. kimi siir yirmi otuz kez okumakla anlasilamiyabilir.. kimi siir yuz seksen kez okudunuz yine anliyamadiniz ise siir degildir.. 6- kimi siir basligi bile siir gibi olur.. kimi siirin ilk dizesi bile siirdir.. kimi siirin ise ikibin dizesini toplasaniz.. bir siir dizesi etmez.. 7- gercek siir.. kuru ve nemsiz ortamda.. en kalin sesle terennum etssniz bile.. bagriniz kavurur.. ic yagini eritir.. sahte siir ise.. sauna banyo hamam gibi akustik zemin de.. en bugulu buharli ses ile.. ic yakmiya calissaniz.. ic bayar.. agiza safra getirir.. 8- gercek siir.. sulu zirtlak gozyasi ile sunulmaz.. sair uzgun ama gururludur.. fon da ise hakiki siir resim ile.. gercek siir heykel.. uc filim birden ile verilmez.. sair siirini yazar.. siseye kor.. irmaga birakir cekilir gider.. 9- gercek siirin.. siir ekspertizlerinin alabaldigi kokusu.. yine ayni kimselerin tadabildigi aromasi olur.. 10- gercek siir su ile bileske olusturmadigi gibi.. sivi yag dokulse bile.. uste cikar.. hafiflikte olur.. 11- gercek siiri puturlu zemine surttugunuz de.. uzerinde ki cilali.. yaldizli sozcukler kalkip.. altta yavan kuru soz yigini ile bas basa kalinir.. 12.. gercek siirler sumturakli.. sozcukler ve hamaset ile.. insanustu vasiflar.. mubalagli kahramanlik oykuleri ile yazilmaz.. kahraman insandir.. insan oldugu icin korkar.. aglar.. cekinir.. ezilir darp olur.. 13- gercek siir karekterleri gercekte kotu degil hatalidir.. gercek siir kahramani gercekte butunu ile saf degil.. sadece manitaya karsi saftir.. 14- gercek siir de.. sair.. okur beynini.. ozon suyu katilmis.. beyin yikama havuzlarina yatirmaz.. objektiftir.. 15- gercek siir.. subjektivitenin.. at kosum takimlarin da.. hos durdugunu.. perspektivitenin ise.. toplum bilinci.. icin.. yer ve zamanin da elzem olduguna mudriktir.. 16- gercek siir.. genel mahalli baskiya paralel.. siiri.. tefrika ve menkibe cenderesine bogmadigi gibi.. muellif.. egemen guce bas eger saksakcibasi intibai uyandirmaz.. 17- gercek siir.. toplumsal konulari.. sosyal yaralari.. atama bekler ogretmen.. istihdam bulamaz issiz.. is bulsa da.kirasina yetmez insanini.. parsasini komisyoncunun yedigi koylusunu gormezden gelemiyecegi gibi.. sanatini salt amaca masa ederse.. o siir satilmis.. belli bir cikar gozetilmis olur.. 18- kimi siir balyoz vurdunuz yarilma di.. dinamit attiniz oze nail olamadiniz.. ustu kapali kalmasi faide vardir.. kokmustur.. 19- gercek siir.. gercek su nasil adami banyo olsa serinletir.. su icse.. kandirir.. siir de ayni ferahlik rahatlamayi saglar.. 29- yine de anlasilamiyor.. bir bilene danismakta.. siirmi degil mi sormakta.. deneyimli ekspertiz danismanligina luzum vardir..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © demir can, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |