..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Özgürlük ve Eşitlik > Erdağ Duru




27 Mart 2020
Eyfel Kulesi Havada Takla Atarak Kıçıyla Gülerdi!  
“Eğer aşağı doğru akan bir nehir düşünebilen bir varlık olsaydı, kendi özgür istenci ile aşağı doğru akmakta olduğunu düşünürdü.” ( Baruch Spinoza)

Erdağ Duru


Zira eğer ben örneğin Fransa’da yaşıyor olsaydım böylesine saçma sapan bir gerekçeyle 30 gün yasaklama yapılması skandala yol açar ve Eyfel Kulesi havada takla atarak kıçıyla gülerdi. Ama burası Fransa değil ve Siyonist lobi Türkiye’de tahmin edemeyeceğiniz kadar güçlü.


:ADJI:
Ben Galatasaray Lisesi mezunuyum, edebiyat hocamız Tahir Alangu, felsefe hocamız Msg. Pierre Dubois ve Fransızca hocamız Zémor’un öğrencisiyim. Ben önemli ve popüler biri değilim ama görünen o ki yaptığım paylaşımlardan Facebook’ta rahatsız olanlar var, küçük bir iğne gibi onları rahatsız ediyorum.

Sosyal medyadaki yazı, yorum ve paylaşımlarıma bir bakın: En çok neyin ve kimlerin ipliğini pazara çıkarıyorum? En çok eleştirdiklerim dünya egemenleri, Trump, Netanyahu, Macron gibi liderler, Siyonist lobiler, kapitalizm, emperyalizm ile onun ayrılmazları dincilik, yabancı düşmanlığı, ırkçılık, Apartheid, Evanjelizm, vs…

Bunu yaparken Amerikan, İsrail, Fransız, İngiliz, Alman medyasının özgür haber kanallarından, sol eğilimli, muhalif yazarlardan faydalanıyorum.

İşte aslında bundan dolayıdır ki TR’deki FB benim sesimi kısmak için birkaç kez benzer girişimlerde bulundu. Tüm bu girişimleri paylaştım ve bunun düşünce özgürlüğüne aykırı olduğuna vurgu yaptım. Her seferinde bir yanlışlık olduğunu söyleyip özür dilediler. En son BBC’nin koronavirüsle ilgili bir yazısını paylaştığım için uyarı geldi. Halbuki aynı yazıyı BBC zaten Facebook sayfasında da paylaşmıştı. Yani aslında koronavirüs bir bahaneydi. Fakat çuvalladılar. Bu ortaya çıkınca bir yanlışlık olmuş deyip yeniden özür dilediler.

Fakat lobicilerin rahatsızlığı sürüyordu. “Kurt ile Kuzu” masalında olduğu gibi illa bir bahane, bir gerekçe bulmak zorundaydılar.
Sonunda geçen sene paylaştığım, Goebbels’in “önemli olan halkı inandıracak, uykuya geçirecek yalanlar söyleyebilmektir. Halkı her zaman ateşleyin, soğumasına, düşünmesine asla izin vermeyin” alıntısını gerekçe gösterdiler. Buna istinaden yeniden uyarı ve 30 gün boyunca yorum ve paylaşım yapmama yasak cezası geldi. Tüm bunlar bu son birkaç gün içinde oldu !

İyi de aslanım niye bir sene beklediniz ? Bir senedir aklınız neredeydi ? Üstelik ben o paylaşımı Nazizm gibi ırkçı, baskıcı, insanlık düşmanı rejimlerin ve bunların nefret söylemlerinin ne kadar tehlikeli olduğunu, onların tek istediği şeyin uyuklayan, düşünmeyen, aklını kullanmayan koyun sürüleri olduğuna dikkat çekmek alıntılamıştım.

Ama TR’deki FB bunu sanki ben Nazi propagandası yapıyormuşum gibi, sanki ben “tehlikeli kişilerin veya kuruluşların sembollerine, övgü veya destek” veriyormuşum gibi göstermeye çabaladı. Tabi bu çok gülünç, saçma, zavallıca ve etik dışı bir durum.

Zira eğer ben örneğin Fransa’da yaşıyor olsaydım böylesine saçma sapan bir gerekçeyle 1 ay yasaklama yapılması skandala yol açar ve Eyfel Kulesi havada takla atarak kıçıyla gülerdi. Ama burası Fransa değil ve Siyonist lobi Türkiye’de tahmin edemeyeceğiniz kadar güçlü.

Tüm dünyada özgür düşünce, ifade özgürlüğü, sanat, mizah, eleştiri, hümanizm, barış, laiklik, özel yaşam büyük tehdit ve baskı altındadır. Bir yeryüzü yurttaşı olarak dünya aydınlarının bu korkunç dinsel, ırkçı ve etnik karanlığa er veya geç dur diyeceğini umut etmek istiyorum.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Avrupa'nın Bağrında Yırtık Dondan Fırlayan Neo - Siyonist Bir Ülke: Fransa
Facebook Neden Bana 30 Gün Tart Cezası Verdi?
Sanal İnternet Hapishanesi: Facebook
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrasına Neden Bilet Bulunamıyor?
İsrail Nereye? (1. Bölüm)
Apartheid - Siyonist Irkçılığın Avdeti
Ermeni Apostolik Kilisesi Karanlık Geçmişiyle Yüzleşmelidir (4. Bölüm)
Endlösung: 65 Yaş Üstünden Kurtulmak!
Ermeni Apostolik Kilisesi Karanlık Geçmişiyle Yüzleşmelidir (1. Bölüm)
İsrail Nereye? (2. Bölüm)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Osmanlı Saray Edebiyatı Divan Şiirinde Erotizm ve Cinsellik - 1 [İnceleme]
Holokost Yorgunluğu [İnceleme]
Osmanlı Saray Edebiyatı ve Divan Şiirinde Erotizm ve Cinsellik - 2 [İnceleme]
Bilderberg – "Eyes Wide Shut" [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (16. Bölüm) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (13. Bölüm) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (17. Bölüm - Son) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (15. Bölüm) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih - Ermeni Sorunsalı (6. Bölüm) [İnceleme]


Erdağ Duru kimdir?

Galatasaray Lisesi, İ. Ü. Edebiyat Fakültesi

Etkilendiği Yazarlar:
Kant, Russell, Montaigne, Voltaire


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Erdağ Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.