Herşeye imgelem karar verir. -Pascal |
|
||||||||||
|
“Yahudi tarihi konusunda uzman olan biz Yahudi akademisyenler bu yasaya karşıyız. Antisemitizm ve ırkçılığın bütün türlerini birer tehdit olarak görüyoruz. Ancak, bu yasa tasarısı Siyonizm karşıtlığını Antisemitizm ile eş değer saymaktadır. Netanyahu kendi politikasına karşı olan her hareketi ve her sözü antisemit olarak tanımlamakta, Anti-Siyonizm ile Antisemitizmin ilişkilendirmesini savunmaktadır. Antisemitizm İsrail hükümetini savunmak için bir bahane olarak kullanılıyor. Oysa, Siyonizm, Filistinliler için topraklarına el koymak, göçe zorlamak, işgal ve yapısal eşitsizlikleri simgeliyor. Holokost kurbanı birçok insan anti-Siyonist’ti. İsrail hükümetinin çabalarının Fransa’da siyasal destek bulması kaygı vericidir. Fransa Meclisini Antisemitizm ve her türlü ırkçılıkla mücadele etmeye, ancak İsrail’in işgal ve ilhak etme programına karşı çıkmaya davet ediyoruz.” Öte yandan, bir devletin politikasını eleştirmenin Antisemitizm anlamına gelemeyeceğini belirten akademisyenler tasarıdaki ‘İsrail’i eleştirmek, Yahudilerden oluşan bir toplumu eleştirmektir, bu da Yahudilere karşı işlenen bir nefret suçudur’ tümcesini de çok sakıncalı bulduklarını, zira ülke nüfusunun % 20’sinin Müslüman ve Hristiyan İsrail yurtaaşlarından oluştuğuna dikkat çektiler. Fransız parlamentosunun Anti-Siyonizmin Antisemitizm olduğuna karar vermesi 1789 Devrimi ve Cumhuriyet adına büyük bir utanç ve kaygı verici bir geriye gidiştir. Neden? Zira Siyonizm, Neo-Siyonizm veya Apartheid gibi doktrinler, Nazizm, Turancılık, Kürtçülük, Pan-Türkizm gibi siyasal-ırkçı doktrinlerdir. Salt belli bir ırkı veya etnik grubun egemenliğini savunurlar. Oysa, Anti-Nazizm Nazizm karşıtlığı, Anti-Siyonizm de Siyonizm karşıtlığıdır. Anti-Nazizm, Almanlara karşı bir nefret suçu değildir. Aynı şekilde Anti-Siyonizm de Yahudilere karşı bir nefret suçu değildir. O halde ne zamandan beri ırkçı bir siyasal öğretiye karşı çıkmak bir nefret suçu ya da ırkçılık olarak kabul ediliyor ? Ayrıca, Antisemitizm, İslamofobi veya Zenofobi siyasal doktrinler değil, birey, toplum veya topluluklara karşı yönelik odaksal düşmanlığı, önyargıyı, ayrımcılığı veya nefret suçlarını tanımlamak için kullanılan sosyolojik terimlerdir. Bir doktrin ile bir terimi mukayese etmek mantıklı mıdır? Bu nedenle, Anti-Siyonizmin Antisemitizm olduğunu iddia etmek mantık ve akıl dışıdır. Bu bağlamda, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, 11 Haziran 2020'de bir markette İsrail ürünlerini boykot etmek isteyen Fransızlara ceza kestiği için Fransa'yı ifade özgürlüğünü ihlal etmekten suçlu buldu. Neden? Zira bu bir sosyal protesto eylemiydi! Nefret suçu değildi ! Görünen o ki Macron’un başa oturmasıyla Fransa artık gün be gün prestijini kaybediyor ve artık bir "pays de droit de l'homme" değil. Geçmişteki sömürgeci, emperyalist ve her boka maydanoz olma sendromu sonunda yeniden nüks etti ve aslına geri döndü. Fransa ABD’den sonra Netanyahu’nun Neo-Siyonist ırkçı Apartheid rejiminin en büyük karnaval destekçisi oldu. Bu karnavala Arap ülkelerinin büyük bir bölümü de katılmış bulunuyor. Beyrut'ta 4 Ağustos'ta 170'ten fazla kişinin ölümüne, 6.000'den fazla kişinin yaralanmasına neden olan yıkıcı patlamanın ardından, Macron'un Lübnan'a yaptığı acil ziyaret kanlı karnavalın bitmediğini gösteriyor: Fransa, Lübnan'ın mandater koruyucusu olmaya soyunuyor. Tüm bu iğrençlikler bana II. Dünya Savaşı öncesini ve sonrasını hatırlatıyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Erdağ Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |