..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > ESRA BAYKAL




1 Ekim 2001
Olumlu Düşünün  
ESRA BAYKAL
Siz herşeye rağmen olumlu düşünün...Walla !


:DADA:
Geçmişle kavgama burada son veriyorum. Evet vazgeçiyorum...Ve bunu sizlerle paylaşıyorum , içimde kapanmayan binlerce yara ile hayata yeniden başlayamam değil mi? Evet...Doğru...Peki o zaman ne yapmalıyım? İyi sorudur bu ona göre ! Cevabı da en az soru kadar iddialı olmalı! Aslında her sabah uyandığımda " Hanimiş bu yepyeni bir gün bakalım ne şeker olaylar beni bekliyor " şeklinde yaklaştığımda elimi attığım her şeyi kurutmam işleri biraz zorlaştırıyor . Düşünsenize her şeye olumlu bakarak uyanıyorsunuz ve hazırlanmaya başlıyorsunuz. Güzel bir banyo yapıyorsunuz , en sevdiğiniz giysilerinizi giyiyorsunuz aman tanrım oda ne ! jöle bitmiş , önemli değil alırsınız değil mi? Alıyorsunuz , saçlarınızı yapıyorsunuz, “ Kadını 7 kat güzelleştirir “ dedikleri küpelerinizi takmak için elinizi uzatıyor ve bommm küpe elinizde tuzla buz oluyor. Ne önemi var değil mi başka küpe mi yok , başka küpe bulamıyorsunuz çünkü hepsi bir sorun çıkarıyor." Peki sadece 1 kat güzel olayım" diyorsunuz ve gömleğinizi ütülemek için ütüyü elinize aldığınız an bir saniye içerisinde gömleğinizin yandığını görüyorsunuz. Yok yok şaşırmayın daha bu ne ki ; başka gömlek yok mu varrrr... Hemen başka bir gömlek seçip makyaj yapmaya başlayacaksınız şimdi... Aman Allahım ! Bu sivilceler nerden peyda oldu ? Önemli değil ! Kozmetiğin mucizevi ürünleri ne güne duruyor ? Hemen başlıyorsunuz alta fondoten üste pudra derken , bir anda boya küpü halini alan ve sivilcelerin nedenini ortaya koyan bir tablo... Peki silelim biraz... Sildik mi ? Evet ! Devam edelim bu gün günlerden ne? Cumaaaa! Yani haftanın en güzel günü ! Peki hadi bu akşam Taksim ‘ e gidiyoruz... Deli gibi dans edip içmeye ! Ok!

En sevdiğniz arkadaşınızı kolundan tuttuğunuz gibi Taksim’ e sürüklüyorsunuz. Yolda kardeşiniz arıyor ( hiç adeti değildir ) , geleceğini söylüyor , iyi ya gelsin birlikte tepinirsiniz !
Siz tam bir bara girip kardeşiniz gelene kadar bir iki kadeh içecekken ve oturan yerleriniz henüz tabureyle buluşmamışken bir telefon daha :

-- “Abla ! “
-- “Efendim ? “
--“ Ben kaza yaptım Göztepe’deyim gelir misin ? “

Oturamayan yerlerinizi kaldırırken bir panik halindesiniz doğal olarak. Hemen geri henüz park etmiş olduğunuz park yerine koşarken otuz saniye için ödediğiniz bedel hakkında hiçbir yorum yapmak istemiyorum . Akabinde acele ile trafikte bin tane insan sureti ile uğraşıyorsunuz. Göztepe ‘ye vardığınızda bir de bakıyorsunuz ki kardeşiniz gayet mutlu , sizin lise arkadaşlarınız ile buluşmuş içki içiyor ...

--“ Eeee , ne oldu bir şeyin var mı ?”
-- Yok yok ters yöne girmişim bir araba göbekten bindirdi , sonra bizde geldik içiyoruz “
--“ Hööö! “
-- “ Yani korkulacak bir şey yok sen niye geldin ki takılsaydın “
--“ Ben niye geldim ki ? Takılsa mıydım ?”
--“ Hadi abla hoppaaa , bak blade çalıyor gel dans edelim , aaa one be şu herif niye sana bakıyor abla ?! “
-- Ne adamı oğlum otur yerine sen bu kafayla mı kaza yaptın ? Polis ne dedi ? Annemleri aradın mı ? Şu adama bakıp durma ! “
-- “ Olur mu abla bir bira içmiştim ama aklım başımdaydı , yani ben oranın ters yön olduğunu bilmiyordum . Zaten zabıt tutturmadık yoksa ben kötü olacaktım neyse annemleri aramadım sen söylersin diye...Abla ! Bak bu herif sürekli buraya bakıyor ! Ben bu herifi döverim !”
--“ Oğlum otur !”

Zar zor çıkardınız kardeşinizi bardan tutup eve getirdiniz bir de üstüne surat :
--“ Ya sen beni niye çıkardın bardan ne güzel eğleniyorduk ! Ben çocuk muyum ?”
--“ Yok hayatım ne münasebet ! Ben çocuğum , sen abisin , hadi git yat, delirtme beni.!!”
--“ Sen de bu aralar her şeye sinirleniyorsun ! “


Evet dediğim gibi geçmişle didişmeyi bırakıyorum her gün yeni bir gündür her sabah müthiş bir gün bizi bekler değil mi? Her sabaha olumlu bakmak gerekir değil mi ? Bu gün böyle geçti diye yarın kötü olacak değil ya ?

Ertesi sabah :

--“ Abla ! “
--“ Ne var sabah sabah ? “
--“ Master sınavın açıklanmış , kazanamamışsın ! “



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk, askerlik, erkekler...
Bana cevap hakkı doğdu!
Ben Çözdüm!!!
Tofita gibi hani, yıkılıoo!
Zeytindeki Mucize!
yazarsal endişeler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Size Aşık Olabilir Miyim?
Bugün Seni Her Zamankinden Çok Özledim
Nefesimi keseceksin biliyorum!
Korkak Erkeklerden Sıkıldım
Her Sabah Aynı Adamla Uyanmak...
Kadın Olmanın En Güzel Tarafı Erkeklerdir
Red Kid
Korkak Erkeklerden Sıkıldım - 2
Bir gün size ahlak-sız bir teklifle geleceğim...
Sizin hiç sıfır kilometre sevdanız oldu mu?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelme Bu Gece [Şiir]
Nehir, Deniz, Sen vs. [Şiir]
Aşkı Küstürdük! [Şiir]
Bir Islık [Şiir]
Aşktan Korkan Adam [Roman]
Kurtlar Vadisi [Eleştiri]
İlk Gece Birlikte Olmayacak Hatun Aranıyor [Eleştiri]
Sevmedende Olur Diyorlar! [Eleştiri]
Benim Kocam Ab"ye Karşı [Eleştiri]
Reklamcılar ve Topluma Ettikleri [Eleştiri]


ESRA BAYKAL kimdir?

Arıza hallerin dışa vurumu

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan,Murathan Mungan, Sait Faik, Alain De Paton


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.