..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öküzün rengini dışında, insanın rengini içinde ara. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > Aysel AKSÜMER




20 Mart 2022
Düşme Sanatı  
Aysel AKSÜMER
Düşmek de sanatsal bir eylem.


:ADFJ:
"Yetişmek", hayatımın vazgeçilmez parçası olmak zorunda mı? Bu soruya yanıtım gecikmiyor : Evet. Hayat sanki bu kelime üzerine inşa edilmiş.

Büyük şehrin küçük de olamıyor sorunları. Saatinde yatıp, kalkıyorsun. Çünkü; vaktinde olman gereken yerler var, hastane, postane, banka" gibi. Yetişmen şart yoksa işinden olursun Kafka'nın hayali kahramanı Gregor Samsa gibi, öğle tatiline girer gideceğin kurum ya da hastane randevun iptal olur yani olur da olur. Sonuçta, hepsi olumsuzluk zincirinin halkasına eklenir.

Geç kalmak büyük cezadır insana. Kaçırdığın bir otobüs seni bir sonraki saat dilimine öteler. Ah zaman ne hayatidir. Kaçan fırsatların bile çoğu bu sebeptendir, vaktinde çözemediğin sorular hayatını gölgeler.

Yine bir gün koşuyorum hayatın içinde; antremansız, stilsiz, antrenörsüz. Üstelik bayağı düşmüşlüğüm de var önceden ama uslanmıyorum. Ayağım kayıveriyor aniden. Yere kapaklanıveriyorum. Kafamı iyice geriye atıyorum güya koruyorum. Derken başım hür iradesini kendini asfata yapıştırmaktan yana kullanıyor. Burun çıkıntılı işte her yerde dikine gidiyor. İlk ondan geliyor ses kırt,diye. Çok muntazam olmasa da yüzüme yakışan bir organımın kırılma ihtimali içimi acıtıyor. O da ne kan damlıyor yere. Durum vahim gibi. Çevremde elimi tutacak, kaldıracak biri yok. Kalk mağdure, en yakın sağlık ocağına göster çakılan burnunu.

Kirlenen üstümü başımı ellerimle temizlemeye çalışarak sağlık ocağına giriyorum. Sıra alıp numaratörde adımın çıkmasını bir koltuğa oturarak bekliyorum. Yetişmeye çabaladığım yer işimken nasıl da adres değiştiriyor önceliğim. Sonunda içerdeki hasta çıkıyor, dalıveriyorum muayenehaneye. Doktorun büyüyen gözbebekleri, hayret dolu sesiyle kalbim daha hızlı atıyor. Acilen hastanede uzman bir doktora görünmemi ve hemen ambulans çağırmamı söylüyor. Arıyorum ambulansı açık adres istiyor iyi de ne bileyim ben. Hemşire hanım da yeni o da bilmiyor. Demek ki kabahat benim, önceden araştır, kaydet telefon rehberine. Bak nasıl da lazım oluyor.

Biraz gecikmeli de olsa ambulans geliyor ve yetiştiriyorlar en yakın hastaneye. Hemen sedyeye alıyorlar beni. Nereden düştüğümü soruyorlar, anlatıyorum. Röntgenden önce tedbir amaçlı tetanoz iğnesi yapıyorlar ve doğru çekime. Örselenmiş, bir hayli şişmiş, domates rengini almış burnumla poz veriyorum endişeli bir halde. İnşallah filmim güzel çıkar, diyorum dualar eşliğinde. Sonuç alınana dek gözlem altında tutuluyorum. Biraz da dizlerim zonkluyor. Burnum orantısız büyümeye devam ediyor ve ağrı artıyor. Neyse ki sonuç iyi. Geçmiş olsun dilekleri ve reçetemle çıkıyorum dışarı ağır adımlarla.

E-Devlet üzerindeki ilaç sorgulamamda doktor notu beni benden alıyor. Hazırsanız yazıyorum : "Kendi Seviyesinden Düşme".

Boyum kısa olsaydı daha mı az darbe alırdım ki! Düşüncemi savıyorum öteye. Saatime gözüm takılıyor ondan da çekiyorum bakışlarımı. Üç gün istirahatliyim dolayısıyla yetişmek zorunda olduğum hiç bir yer yok. Asla koşmak da yok!






.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkürler🙏🙏
Gönderen: Aysel AKSÜMER / /Türkiye
9 Temmuz 2022
Yorum yazmışsınız harikasınız. Mutlu oldum inanın. Kendi seviyem biraz yüksek boy uzun olunca😍 Artık koşmuyorum sakin sakin hep😃

:: Zamanı Durduramıyorsun
Gönderen: Yeter Özhal / , Türkiye
7 Haziran 2022
Çok güzel bir yazı. Kısa ama öz, her şeyi içinde barındırıyor. "Kendi seviyesinden düşme" cümlesi beni benden aldı :) Zamanla problemi olanlar için yazılmış sanki.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Asansördeki Kadın
Hayat Kısa, Yollar Uzun
Anılara Yolculuk
Muamma
Yola Çıktık Bir Kere (3) (Son)
Yola Çıktık Bir Kere (2)

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Görmek ve Bakmak
Keşke!
Depresyon - 2 (Son Bölüm)
Depresyon - 1
Yola Çıktık Bir Kere (1)
Küçük Anların Büyüklüğü
Kayıp Düşler
Yalnızlık Meskeni
Garip Bir Talep
Hayat Perdesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayat Bu Ölüm Bu [Şiir]
Global Yalnızlık [Şiir]
Deliksiz Suskunluk [Şiir]
Gelişi Güzel [Şiir]
Kırık Bir Aşk [Şiir]
Yürekten Dökülen Dostluk Tanesi [Şiir]
Doğaya Karışmak İstiyorum [Şiir]
İstanbul Düşü [Şiir]
Bohçadaki Sözler [Şiir]
Erik Ağaçları [Şiir]


Aysel AKSÜMER kimdir?

Halkla İlişkiler mezunuyum. Devlet memuru emeklisiyim. 2 evlat sahibiyim. Ankara'da yasiyorum. Bir Oyku Kadar Kisa Bir Roman Kadar Derin Hayatlar isimli oyku kitabinin yazariyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli KANIK, Reşat Nuri GÜLTEKİN, Anton Çehov


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.