..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




23 Ekim 2022
Hikaye Bu Ya Ferhat ile Şirin Kavuşmuşlar  
Ahmet Zeytinci
Ferhat ile Şirin, hüzünlüde olsa geçmişten gelen güzel bir aşk hikayesidir. Kavuşamamışlardır, böyle biliriz. Hikaye bu ya bir de kavuştuklarını düşünün. Farzımuhal Ferhat dağları delmiş de o yöreye su getirmiş.


:FGE:

Ferhat ile Şirin, hüzünlüde olsa geçmişten gelen güzel bir aşk hikayesidir. Kavuşamamışlardır, böyle biliriz. Hikaye bu ya bir de kavuştuklarını düşünün. Farzımuhal Ferhat dağları delmiş de o yöreye su getirmiş.

- Ferhat yöreye su getirdin de evde içecek bir damla su yok. ’’Sesi de üst perdeden çıkar’’ Çabuk git çarşıdan su al da gel, yavrumuz susuzluktan ağlıyor.
- Tamam tamam bağırma, dağları deldik su getirdik buraya ama şimdi akçe ile alıyoruz vallahi anlayamadım bu işten bir şey.
- Bebe ağlıyor altını ıslatmış olabilir git çocuk bezi al çarşıdan, gros marketten.
- Şirin saçmalama yahu daha çocuk bezi icat edilmedi, gros marketlerde daha kurulmadı ortada yok, kafa yapma benimle...
- Çabuk gel eve gittiğin ile geldiğin bir olsun... Taksi ile git gel...
- Geç bakalım dalganı Şirin ne taksisi? Daha petrol bile bulunmadı, bisiklet bile icat edilmedi, sen de dalganı geç bakalım...
- Ben anlamam vallahi basarım yaygarayı...
- Ah ki ah! Ben nasıl da deldim bu dağları da bu hallere düştüm.

Ferhat Çarşıya doğru yol alır...

- Ben, delemez bu dağları, nasıl olsa beni de alamaz diyordum bu Ferhat’a ama nasılda deldi, benim aşkımdan yaptı biliyorum, vay namıssız meğersem ne kadar seviyormuş da beni haberim yokmuş.

Bir Müddet sonra Ferhat döner...

- Suya zam gelmiş Şirinim.
- Eeeee bana ne bundan almadın mı?
- Alamadım zam gelmiş dedim ya.
- Oğlum sen getirmedin mi bu suyu buraya, şimdi de alamıyorsun bu nasıl iş?
- Ben getirdim ama holdingler çöktüler suya hemen yok pahasına elimden aldılar.
- Satmayaydın birazını bize saklasaydın.
- Ne yapayım o zaman iyi para verdiler.
- Verdilerde ne oldu eridi gitti para, şimdi kendi getirdiğin sudan ancak üç beş şişe alıyorsun o paraya a benin safım saf Ferhat’ım.

Şirin harıl harıl evde temizlik yapmaktadır... Ferhat divanda uyumaktadır...

- Ferhat’ım Ferhat’ım
- Yine ne var Şirin uyuyordum, hem de güzel güzel rüyalar görüyordum.
- Ne görüyorduuuun yoksa beni mi?
- Fırat ile Dicle’nin önünü kesmişler baraj yapmışlar onu gördüm Şirinim.
- Deme yahu! Nasıl olur oralara baraj?
- Olmuş işte...
- Rüyaları bırak da sen şimdi biraz arazi ol, temizlik yapacağım.
- Tamam kaaaveye gidiyorum ben.
- Okey oynama sakın.
- Ne okeyi daha bizim buralara gelmedi okey, şimdilerde Çin de oynanıyormuş bir de Hindularda...
- Bilmem artık...
- Dişime göre rakip bulursam tavla oynarım.
- Temizliğim uzun sürer.
- İşin bitince mesaj gönder Şirincim.
- Olur güvercinle mi istersin mesajı leylekle mi, Şahinle mi, Doğanla mı?
- Fark etmez, birisiyle gönder işte.
- Ferhat sen kafayı mı yedin. Biz o kadar zengin miyiz? Bizim güvercinimiz, leyleğimiz ya da başka bir kuşumuz var mı?
- Neyse kuş konusuna girmeyelim yoksa madem. Benim kırmızı çizgim.
- Hava kararınca, hoca akşam ezanını okuyunca, ya da yüreğine bir şeyler dokununca gel işte özlemişimdir be seniiiiiiii! Yeter ki gellll!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonra Bir Gün
Nenişti O Bizim Gözümüzde Senelerce
Gece Kuşu
Sam Amca Hayırsız Yeğenine Neden Yahu Diyemiyor
Kitaplarımı Ararken
İtinayla Kahve Falına Bakılmaz
Böyle İdam Görülmedi
Patlıcan Oturtma
Muz Kabuğu ve Merdiven
Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir İki Gazete
Yedi Paket Birinci
Ay Em Ef Biraderler
Karınca Kararınca
Biri Baharat mı Dedi
Çay Kaşıkları
Güzel Bir İnsan Patates Kızartması ve Gazoz
Ben de Saadet Zinciri Kuruyorum
Limited Şirket Ortağı Bile Değiliz Abi Ne Stratejik Ortağı
Maaşını Soruyorum Söylemiyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.