..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey yaşam kadar tatlı değildir. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




20 Kasım 2023
Tamir Mamir İşleri  
Ahmet Zeytinci
Tamir dedin mi bizim evin ustası her zaman hatundur. Elinden bir uçan birde kaçan kurtulur tamir konusunda, hatta biraz ileri gideyim onlarda kurtulmaz. Genlerden, genlerden, babasından, bizim rahmetli kayınpederden almış yeteneğini... O’nun da eli çok yatkındı tamir işlerine. Bendenizde mamir işlerinden anlarım. Mamir işleri de Hatun tamir yaparken ne kadar onun dışında başka iş varsa o işler oluyor... Biraz lüzumsuz işler işte anlayın...


:CFC:

Tamir dedin mi bizim evin ustası her zaman hatundur. Elinden bir uçan birde kaçan kurtulur tamir konusunda, hatta biraz ileri gideyim onlarda kurtulmaz. Genlerden, genlerden, babasından, bizim rahmetli kayınpederden almış yeteneğini... O’nun da eli çok yatkındı tamir işlerine. Bendenizde mamir işlerinden anlarım. Mamir işleri de Hatun tamir yaparken ne kadar onun dışında başka iş varsa o işler oluyor... Biraz lüzumsuz işler işte anlayın...

Hanım matkapla duvarı delerken ben de ona Temel fıkrası anlatırım ya da güzel bir aşk şiiri okurum. Tabi o dinler gibi yapar ama kendini işe vermiştir bir kulağından girip öbür kulağından çıkar. Ben biraz sitem ederim ’’Sen beni dinlemiyor musun yoksa?’’ diye, O da bana ’’Lagaluga yapmada şu merdiveni sıkı tut düşersem sorarım sana.’’ der...

Ama Allah var, geçmişte bende sigortalara filan azıcık tel mel sarardım yani... Şimdilerde artık o telli sigortalar yok, düğmeyi kaldırıyorsunuz sigorta şak yerine geliyor, ışıklar yanıyor. Övünmek gibi olmasın onu da ben yapıyorum yani...

Yine övünmek gibi olacak ama, ne yapayım bu konuda pek de mütevazi olamıyorum. Hanım bir şey istediği zaman şak diye hemen ben veririm. Hiç ikiletmem. Merdiveni mesela benden güzel tutan yoktur. Ben o merdiveni kuvvetle tutmasam nice olur halimiz...

Aslında kayınpeder gibi, benim rahmetli babamın elinden de müthiş iş gelirdi, ama biz gençlik yıllarında belli bir yaşa kadar hep okul filan okuyor olduğumuzdan, bir de bu işlere fazla meraklı olmadığımızdan, elimizden gelmiyor işte ne yapalım...

O iş yaparken bende ona ’’Aslan Hatuncuğum benim. Hem de dişi aslan.’’ derim, O da bana ’’Aslan diyeceğine benim yaptığım şu işlerin birazını da sen yapsaydın.’’ diye sitemlerini boca eder. Oğlanda bana değil anasına çekmiş, tamir mamir işlerinden anlıyor. Ben de sadece mamir işlerinden anlamaya devam ediyorum, onlarda mamir işlerinden anlamıyor, ne yapalım herkesin anladığı bir şeyler farklı farklı...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonra Bir Gün
Nenişti O Bizim Gözümüzde Senelerce
Gece Kuşu
Sam Amca Hayırsız Yeğenine Neden Yahu Diyemiyor
Kitaplarımı Ararken
İtinayla Kahve Falına Bakılmaz
Böyle İdam Görülmedi
Patlıcan Oturtma
Muz Kabuğu ve Merdiven
Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir İki Gazete
Yedi Paket Birinci
Ay Em Ef Biraderler
Karınca Kararınca
Biri Baharat mı Dedi
Çay Kaşıkları
Güzel Bir İnsan Patates Kızartması ve Gazoz
Ben de Saadet Zinciri Kuruyorum
Limited Şirket Ortağı Bile Değiliz Abi Ne Stratejik Ortağı
Maaşını Soruyorum Söylemiyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.