..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızca sevgiyi öğret, çünkü sen osun. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > ESRA BAYKAL




10 Eylül 2003
Bana cevap hakkı doğdu!  
ESRA BAYKAL
Öncelikle yorumlarıyla beni şaşırtmayan tüm erkek okuyuculara teşekkürlerimi iletiyorum. Bayanların anlayışı için minnettarım.


:BGDI:
VE “AŞK, ASKERLİK, ERKEKLER” ADLI YAZIMA GELEN YORUMLARI CEVAPLIYORUM:

Öncelikle yorumlarıyla beni şaşırtmayan tüm erkek okuyuculara teşekkürlerimi iletiyorum. Bayanların anlayışı için minnettarım.

Yazının giriş, gelişme bölümlerini tüm erkekler aşağı yukarı beğenmiş, neden? Çünkü bir okuyucunun benim anlamadığımı düşündüğü” empati” kavramı kendisini çok net ortaya koyuyor. Erkeklerin askerde ne şartlara maruz kaldığını anladığımı görüyorlar ve seviyorlar. Yazıyı sadece bu yüzden sonuna kadar okuyorlar aslında, ve pat!!! Askere giden adam, ilişkiler, kadın... “Bir dakka ya!” diyorlar. Çok rica edeceğim Arkadaşlar, yaşadığınız şartları anlamayan, size belli bir noktaya kadar hak vermeyen bir kadın, o gelişme bölümünü nasıl yazardı ?

Bir nebze sizle “empati” kurmasaydı nasıl anlatırdı?
( Taktım ben “empatiye”, benim sektörde en fazla kulladığım kelime, bana anlamını açıklamış Arkadaşın birisi. Empatiden daha sağlam bir kavram var artık hayatımızda Sevgili Okuyucu, “proaktif” olmak ki; belki bilmiyorsundur, bu empatinin bir adım ötesinde sadece kendini diğer insanın yerine koymak değildir, o insanın bulunduğu veya bulunacağı durumu önceden fark edip, baştan çözümler üretmeyi de içerir. )

Neyse, ne diyorduk ? Ah! Evet, ben sadece herkesin hayatının bir döneminde yaşadığı sıkıntıyı dile getirmeye çalıştım, ancak amacım askerlik kurumunu karalamak, erkekleri o süreç içerisindeki davranışları yüzünden eleştirmek değildi.

Kaldı ki, bana sürekli yazıyı gözden geçirmem gerektiğine dair yorumlar geliyor, Beyler! Buyrun, o zaman siz yazın hadi, Sevgilimin, rahata alışkın, keyfine düşkün oluşuna yaptığınız çok özel dünyama saldıran yorumlarınızı görmezden geliyorum. Hadi buyrun, asıl sizin hayatınızdan çalınan bir dönemi, bir kadın dile getirdi, nerdeydi aklınız? Yazılanı eleştirmek kolaydır, buyrun siz yazın da ben azıcık mıncıklayayım yazılarınızı...

Ne güzel değil mi, sizi anlatan satırları beğenip, “Aferin!” demek, ve tek bir eleştiri cümlesinde “Olmamış! Hayır, öyle erkek yok!” demek...

Baştan beri bu yazının çok eleştiri alacağını biliyordum, ve kimlerin ne yorumlar yazacağını da, ( Bak sadece empati kurmuyor, bir de öngörüyor Hatun! ) keşke azıcık yanıltsaydınız beni...Keşke, biraz gülümsemeniz için yazılan yazıyı, bu derece kadın, erkek karmaşasına, suçlamasına götürmeseydiniz...Keşke bu kadar dar bakmasaydınız hayata...


.Eleştiriler & Yorumlar

:: ..
Gönderen: nadumyas / İstanbul/Türkiye
12 Temmuz 2004
MADEMKİ BIRAKIP GİTTİĞİ ŞEYİN SAHİBİ DEĞİL İNSAN, ÖYLEYSE ERKEN ÇIKSA NE ÇIKAR! HAMLET...

:: No Panic ! ! !
Gönderen: Mehmet SEÇKİN / Kars
15 Eylül 2003
Merhaba Esra, Bende şu an askerdeyim ve yazınızı severek buruk bir gülümsemeyle okudum. Askerlik bana pek yaramadı. Askerliğin beni düşünceler boğumuna soktuğu dönemlerde ne yazık ki (ama güzel günlerdi) sevdiğimle ayrıldık. Hoş sevdamızda ben suçu kendimde buluyorum. Askerliğim bitince yine bu yorum gibi Askerliğin getirdiği duygular gibi bir yazı yazacağım. Tavsiye gibi bir şey demeyeceğim. Her erkek yaşamalı bu askerliği ayrılık olsa da yaşamın anlamını yalnız olduğunda daha iyi anlıyorsun. Benim sevdam askerden sonra olmalıymış. Şu an O'nun gözlerini hatırlasam da... Neyse şimdi yazmayayım. Yazın için teşekkürler. Sevgiyle Kal...

:: Aşkın -e(r) hali
Gönderen: Zeynep Özer Akgün / Moda,Istanbul
15 Eylül 2003
Esracım, senin de bildiğin üzere konunun tam orta yerinde bir bayan olarak düşüncem, aşık erkek ile asker erkek arasındakı farkı "empati" ile değil "yaşayarak" öğrenmenden yana. Keske bunun için bende sana bir kitap önerebilseydim ama kelin ilacı olsa...:) Teskereye kadar bağıra bağıra çekeceksin acını, anlaşılan o ki bazıları izedebiyatzedeler olarak nasibini alacak. sevgiler, selamlar,

:: SÖYLENCE BUNLAR!
Gönderen: BİNNUR EDİSAN / ANKARA
12 Eylül 2003
Sevgili Esra; Ben de hiç şaşırmadım.Birileri yine çok eğlendirmiş kendini.Yorum yazıp muhalefet olacak ya:)) Bir iki satır yazıp, 'çok bilmiş' dedirtecek ya:)) Bende merak uyandıran bir şey var tabii.Bu yorumu yazmak için oturup kafa patlatacağına, bir iki yazı yazıp kendilerine yorum yazılma zevkini niye tatmıyor bu insanlar?Biri yazsın da biz okuyalım yahu:)İngilizce mingilizce biz anlarız artık yeter ki yaz, yaz be adam yaz!!!

:: :))
Gönderen: Semih Murat ERSOY / Kırıkkale
12 Eylül 2003
O kadar güzel yazılar yazıyorsunuz ki; eleştirilecek ya da alınacak bir nokta bulamıyorum inanın. Hayata böyle objektif bakmak, olayları böyle mükemmel bir dille anlatabilmek gerçekten büyük ustalık isteyen bir iş. Fakat sizi eleştirenler arasındaki bir kişi var ki; inanın bana o kişi sizi eleştiriyorsa siz kesinlikle doğru bir şey yapıyorsunuz demektir. Şayet sizinle aynı fikirdeyim diyorsa bana inanın ki siz çok büyük bir hata yapmışsınızdır :) Gülümseten insanın ömrünce gülümsemesi dileğiyle.. Başarılar

:: nedir ki ?
Gönderen: Gültekin BAYIR / İstanbul...
12 Eylül 2003
Her iki yazıyı ve tüm yorumları sonuna kadar anlamak maksadıyla okumuş ; ortlamadan daha zeki olduğunu düşünen , okuma yazma bilen , tüekçeye (zira ana dilimdir )haiz , askerliğini yapmış biri olarak yorumlara herkesin fikri kendini bağlar demek kaydı şartı ile bunun bir yazı olduğunu olduğunu öncelikle bir kez daha hatırlatır... Ne ıraka asker göndermek için bir teskere önerisi , ne askerliğin kitabunu yazmaya çalışan bir kadının iddia metni değil , nede ben bilirim gerisi güruh diyen bir fenomen değil. Sadece bir yazı; Yani duyguların ascII karakterler kullanarak başkalarına aktarılması için bir araç olduğunu bir kez daha tekrar eder. Okuduğu n( ki sonuna kadar okuma gereği duymadığı halde hakkında yorum yapacak kadar ilgi fukaralarını kaal'e bile almıyorum). Okuduğu nbir yazının empatisini sorgulazmdan evvel onun bir iletişim biçimi olduğunu , bu yanının anlamından çok yazan kişinin duygularının asıl empatinin omurgası olduğunu anlamayanlaraq belirtir. Şimdiden bana yalaka muamelesi yapmayanlara ise en derin SAYGILARIMI peşinen belirtir müsadelerinizi riva ederim. Haa unutmadan KARL SAGAN askerlik için çok baba bir laf etmiştir bencede çok doğru. "YÜRÜYOSA SELAMLA , DURUYOSA BOYA". kALEMİNE KUVVAT Esra'cım allah kavuştursun :)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk, askerlik, erkekler...
Olumlu Düşünün
Ben Çözdüm!!!
Tofita gibi hani, yıkılıoo!
Zeytindeki Mucize!
yazarsal endişeler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Size Aşık Olabilir Miyim?
Bugün Seni Her Zamankinden Çok Özledim
Nefesimi keseceksin biliyorum!
Korkak Erkeklerden Sıkıldım
Her Sabah Aynı Adamla Uyanmak...
Kadın Olmanın En Güzel Tarafı Erkeklerdir
Red Kid
Korkak Erkeklerden Sıkıldım - 2
Bir gün size ahlak-sız bir teklifle geleceğim...
Sizin hiç sıfır kilometre sevdanız oldu mu?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelme Bu Gece [Şiir]
Nehir, Deniz, Sen vs. [Şiir]
Aşkı Küstürdük! [Şiir]
Bir Islık [Şiir]
Aşktan Korkan Adam [Roman]
Kurtlar Vadisi [Eleştiri]
İlk Gece Birlikte Olmayacak Hatun Aranıyor [Eleştiri]
Sevmedende Olur Diyorlar! [Eleştiri]
Benim Kocam Ab"ye Karşı [Eleştiri]
Reklamcılar ve Topluma Ettikleri [Eleştiri]


ESRA BAYKAL kimdir?

Arıza hallerin dışa vurumu

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan,Murathan Mungan, Sait Faik, Alain De Paton


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.