..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tanrı insanı yarattı, insan da sanat yapıtını. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Nilay Aksu




20 Temmuz 2004
Kadınlar Ne İster?  
Nilay Aksu
„Kadınlar ne ister?“ Son günlerin bu hayli moda olan sorusunun yüzlerde yarattığı muzip gülümsemeyi , sorunun içeriğindeki hinliğe bağlarsak çok rahat bunun „erkek“ orjinli bir soru olduğu sonucuna varabiliriz elbette.


:CDGG:

„Kadınlar ne ister?“ Son günlerin bu hayli moda olan sorusunun yüzlerde yarattığı muzip gülümsemeyi , sorunun içeriğindeki hinliğe bağlarsak çok rahat bunun „erkek“ orjinli bir soru olduğu sonucuna varabiliriz elbette.

Kanalların birinde, Oya Aydoğan’ın sunduğu bu isimle bir sabah programı yayınlanmakta ve sunucumuz, yayına telefonla bağlanan kadın izleyicilerine yönelttiği „ sööyle bakalım hayatıııım, sence kadınlaaaar nee isteeeer“ sorusuna gelen yanıtların hiç birinin bir diğeriyle aynı olmaması da erkeklerin aslında biz kadınları neden bu derece anlaşılmaz yaratıklar olarak gördüğünün de yanıtı oluyor aslında.

„Bi kadın en başta sadakat ister“ diyor bir izleyici… Hıımmm , yüzler buruşuyor, „ayyy kaç senelik evlisin anacıııım?“ Bunu söylerken aslında, „kaç senenin üstüne seni aldattı bakiiim o hayvaaaan“ denmek istendiği belli. İzleyici afallıyor, „ben evli değilim Oya ablacıııım“… Hıımmm… Durum daha vahim, „kızım sadakat diye tutturursan, tabii evde kalırsın!“ bakışı bu kez.

İlgi isteyenler, sadakat isteyenler, anlayış isteyenler, nezaket isteyenler… Biri çıkıp da „gomşumun bilenziğinden istiyom“ ya da „ eltimin arabasına ölüyorum ama ses edemiyorum“ ya da „yazlık istiyorum, kışlığımız bile yok“ demiyor… Yani bir izleseniz, „ kadınlar hiç bir şey istemiyormuş yahu, ama sans yok adamına düşmemisler adamınaa“ diye ağlayasınız gelir vallahi… Geçenlerde yoldan geçen iki erkeğe uzatmışlar mikrofunu…. Oya ablamız soruyor, „ sence kadınlaaaar nee isteeeeerleeeeer“ Yaşlı olanı yanıtlıyor: „ Şinci Oyaanıım , baaayanlar çiçeh kibidir…Onları hiç soldurmamah lazımdır, gadınları üzmeyelim, onlar çiçehtir, narin bi çiçehtir“… İyi de bu amca evde eşine gidip de „ garıcığııım çiçeh kibisin, bi goglayayım seni“ diyor mudur acaba? Dese bile „ dellendin mi ulen, de get işine“ diye bir dirsek darbesi almayacağı ne malum… Ne de olsa kadınların sağı solu belli olmaz… İlgi istedikleri gibi, ilginin fazlasıyla da böğürme moduna girdikleri bilinen bir şey ne de olsa.

Soruyu bu kez genç olana yöneltiyor ablamız… “valla abla” diyor, kısa pantalonlu, günes gözlüklü, vücut kılları yün kazak görünümünden aşağı kalmayan genç oğlan: “kadınlar her şeyi ister, neyi sayayım ki!”

Hah! İşte bu cevap …Beklediğim bu muydu ne ? « E valla doğru » diyorum…hem de sesli diyorum, hay allah filmin kötü adamına küfredip terlik fırlatan yaşlı teyzelere döndüm ben de…

« E ama çocuk haklı » diyorum… Kadınlar her şeyi ister… vallahi de ister, billahi de… Bir seyi istemek icin o şeyin adını duymaları bile yeterlidir üstelik, ne olduğunu bilmelerine gerek yok.

“ Balayımızda Bahama Adalarına gitmek isterim”
“ Iyi de Bahama nereee, Sinop nere?...Neresidir biliyo musun?”
“Yok bilmiyorum ama Viktor, Eşli’yi götürüyodu yaa orası işte”

Buyrun… Hanım kızımız Antalya’yı dünya gözüyle bir kere görür mü belli değil, ama Bahama istiyor… İsteeer, istek degil mi?

“Adamına düşmedik kardeş, bak elalem elleri kolları dolu geziyo… Gördün mü Safiye’nin bileziklerini?”
“E onun adamı kaçakçı diyolar amaa”
“ Olsun, kaçakçı maçakçı... karısı havasını atıyo ya”
Kocasının kaçakçı olduğu söylenen, eli kolu altın dolu Safiye’ye sorsanız, kocasının Romen metresinden ağlanıp “kuru ekmekle soğan yiyeydim de , erkeğimi kimseye vermiyeydim” diye sızlanacaktır mutlaka. Oysa Safiye’nin bileziklerine özenen diğer kadınmız kaçakçılık yapmayan kocasının ardından “ kaçakçılığı bile beceremez” diye sövecektir büyük ihtimalle.

Yani kadınları mutlu etmek, deveye hendek atlatmaktan zordur diyen erkeklere hak mı vermeliyiz ne?

Sahiden ne isteriz biz? Anlaşılmak isteriz… Ama anlayan kişi , bizim bayılıp öldügümüz kişi olmalıdır… Diğer anlayanlar? Iıı ıh, yok, onlar anlasa da yanlış anlar zaten. Bizim bayılıp öldüğümüz kişinin bizi anlaması yeter mi? Hadi canım, kupkuru anlaşılmak kimi mutlu etmiş ki… Zaaflarımızı önümüze dökenleri bir kere hiç sevmeyiz… Bizi anlayan kişi, bizim aslında ne harika, ne dayanılmaz, ne çekici, ne akıllı, ne iyi, ne becerikli, ne vazgeçilmez olduğumuzu anlayan kişidir… Yani anlaşılmak demek, değerimizin anlaşılıp hayran olunmamız demektir aslında.

Düsünsenize… „senin kafan var yaa..aslında hiç çalışmıyor“ diyen bir erkek, aslında pek de yerinde bir tespit yapmış ve sizi anlamış olabilir. Peki bu anlaşılmanın sizi mutlu etme yüzdesini düsünürsek… ya da vazgeçelim… bu sözü söyleyen erkeğin , bu sözü söyledikten sonra başına gelecekleri yüzdeler halinde düsünmek daha mantıklı geliyor nedense.

Haa bir de kadınlar, kendilerinin yanında hemcinslerinden sürekli olumsuz olarak bahsedilmesini ister… Düsünsenize, „Naci’nin karısının elmacık kemikleri ne güzel değil mi, hayatım’ diye soran bir adamın akıbetini… Bizler, Naci’nin karısının çarpık bacaklarından başlar, seyrek saçlarından çıkana kadar zavallı kadını, onu övme gafletinde bulunan erkeğimizin gözünde bir tarla faresi yapana dek kötüleriz ve de işin ilginç tarafı her seferinde bu karalama kampanyasi iyi iş yapar. Yani aklı başında hiç bir erkek, Hülya Avşar’in topuzuna bile iltifat edip de yanındaki kadının iç ve dış dünyasını alt üst etmez.

Aslında biz kadınlar ne istedigimizi bir bilsek, erkeklere yardım olsun diye hayrına söyleyeceğiz söylemesine de… ah bir bilsek!...

İnsan tarafımızın gözardı edilip sadece „kadın“ olarak görülmesi bizi incitir… Ama bazı insanların da (genelde bayılıp öldüklerimiz), bizim insanlığımızın yanında “kadın” tarafımızı görmemesi bizi deliye çevirir.
Işte bazı kadınların birer hafta arayla saçlarını..sırasıyla kızıl, sarı ve siyaha boyatması, kestirmesi, saç ekletmesi, yağ aldırması ya da ne bileyim, yeme krizine girmesi genellikle böyle bir bunalım sırasında olmaktadır aslında… “İlle de beğendigi bir tip vardır” deyip bütün tiplere iki hafta içinde girip çıkmaya çalışan kadının, yine de “kadın” tarafını göremeyen özel erkeğe farkedilmeye calışmaktan yorgun düşüp “kesin eşcinseldir” teshisini koyma olasılığı hayli yüksektir.

Yani uzun sözün kısası, kadınlar en başta hem insan, hem kadın olarak görülebilmek ister…

Daha sonra mı?…Ne yoksa onu ister:)


NİLAY AKSU


.Eleştiriler & Yorumlar

:: kadınları anlamak
Gönderen: Hakan GÖKYUSUFOĞLU / Kayseri/Türkiye
12 Eylül 2007
Vaktin birinde herifin biri plajda yürürken ayağına bir şey takılmış.Eğilip bakınca bu nesnenin bir kandil ( hadi sizin güzel hatırınız için lamba olsun...) olduğunu görmüş.Almış eline lambayı aklına meşhur masal gelmiş.Kendi kendine gülümsemiş ve başlamış lambayı ovuşturmaya.Olmaz sandığı olmuş ve lambadan bir cin çıkmış.Dile benden ne dilersen, deyince biraz düşünmüş ve, ben hep Hawai'ye gitmek istedim ama yükseklik korkum yüzünden uçağa, sudan korkmam nedeniyle de gemiye binemediğim için bir türlü gidemedim.Sen bana burdan Hawai'ye giden bir köprü yap da ben de arabamla gidebileyim.Cin şöyle bir süzüp " Sen ne istediğinin farkında mısın?Burdan oraya kadar köprü yapmak için kaç torba çimento, kaç ton demir, kaç ton taş, kum vb... gider biliyor musun?Başka bir şey dile, demiş.Garibim biraz daha düşünmüş ve " Pekii, o zaman şunu yap, demiş.Ben üç kez evlenip boşandım.Her üçünde de karılarım kendilerini anlayamadığımı söyleyerek beni terkettiler.Sen şimdi öyle bir sihir yap ki, ben kadınların düşüncelerini ve duygularını anlayabileyim.Cin " köprü, demiş; iki şeritli mi olsun, dört şeritli mi?Anladınız siz onu!!!!!

:: ...
Gönderen: Erkan Çetin / Southend On Sea/İngiltere
9 Şubat 2005
Agziniza saglik, ne guzel bir yaklasim. Isin asli erkek de ne istedigini pek bilmez ve bu ne istedigini bilmeyen tipler birbirlerini didikler durur. Insanin en azindan ne istedigini bilmedigini bilmesi bile buyuk bir olgunluk. Izninizi almadan yeni kitapligima ekledim. Sevgiler...

:: çok güldüm....
Gönderen: baha oktav / İzmir/Türkiye
24 Temmuz 2004
insan doğru laflar üzerine ciddi anlamda oturup düşünür.oysa yazınızı okuduktan sonra sadece güldüm.doğru söze ne hacet...yüreğinize sağlık...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
- Aşka İnat - Evlenin!
Taciz..Tecavüzcük..

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Canım Halam ve Atilla
Sahi Siz Kimsiniz?
Aşk "Sensin"!
Hemen!
Ilk Bakista Ask
Gerçek Hayaller

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Frezya [Şiir]
Sorgu [Şiir]
Aforizmalar [Şiir]
Anne Beni Bi' Daha! [Şiir]
Enkaz [Şiir]
Son Ek [Şiir]
Yüreksiz [Şiir]
Sen Bana Bir Dil Sürçmesi [Şiir]
Çoksesli [Şiir]
Tanık İstemem Yalnızlığıma [Şiir]


Nilay Aksu kimdir?

Düsüncelerin, imgelerin, cagrisimlarin savasi. . . Ve galip gelmesi kimi sözcüklerin digerlerine. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nilay Aksu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.