Sevmek bir başkasının yaşamını yaşamaktır. -Balzac |
|
||||||||||
|
ellerini basinin altina almis yine ugrassiz uzanmis parmak uclariyla saclarini kiviriyor ayaginin birini göge dogru uzatmis gercegi sallamis bizim potinsiz berdus gündüz düslerine dalmis zeytinleri hesapliyor “kac kahvaltilik cikar acaba bu agaclardan?” acliga care bulacakmis anlatiyor; “ Milyonlarca zeytin agaclari büyütecegim, milyonlarca sofralar kuracagim, milyonlarca insani doyuracagim.” uzun uzun bulutlara bakip kuslari gösteriyor gecende bir tanesi omuzuna sicmis o zaman anlamis kus boku ne ise yararmis anlatiyor; “ Bütün hayvanlarin bokunu toplayip tezek yapacagim, o tezeklerden odalar insa edecegim, odalarin icine kus tüyünden dösekler serecegim. Milyonlarca insani sokakta yatmaktan kurtaracagim.” yattigi yerden kalkiyor sivrisinek isirmalarindan yakiniyor parmakaralarini baldirini kasiyor vücudundaki delikleri sayiyor “Ne kadar kan ictiler acaba?” deliklerin sebebi varmis anlatiyor; “ Kursun yiyenlerin hali beterdir benden.Onlar icin milyonlarca metre sargi bezi alacagim, otlardan merhem yapacagim. Milyonlarca yarayi saracagim. Milyonlarca kursun deligini kapatacagim.” uzanip bir zeytin kopariyor denize giriyor basini suya sokuyor tuzlu su kasintisini kesiyor gecen bir tekneye sesleniyor “senden büyük olacak, senden büyükkkkkk!” anlatiyor; “Dev bir zeytin agacinin kütügünden yontacagim. Dev gibi bir tekne olacak. Milyonlarca aci, milyonlarca evsiz insani, milyonlarca kursunlanmisi yanima alacagim. Onlarla beraber bir mavi cennete varacagim.” isaret parmagini bana dogru uzatiyor “Göreceksin, söylediklerim gercek olacak, gercek olacakkk!” uzaklasirken hala bagiriyor “senden büyük olacak, senden büyükkkk!”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Murat Kayali, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |