..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Y. Kemal Erener




8 Ocak 2005
Dil Terörüne Buyurun!  
Y. Kemal Erener
Bu kampanya ya katılmak serbesttir... Katliamda sizin de tuzunuz olsun


:CCGD:
ÇAĞDAŞ BİR YAZI

Okumanın ve yazmanın sınırı yok. Bilgi, toplumu aydınlık ufuklara sürükler. Ancak bu gelişimin de bir kuralı bir tutuculuğu mutlaka olmalıdır. Dil bir toplumu ayakta tutan en temel unsurlardan biridir.

Türkçe üzerine bir çok tartışmalar yapılıyor. Gelişimi için yeni düzenlemeler getiriliyor. Bu tartışmalar yıllarca sürer gider; ancak bu arada dil de gider. Türkçe, matematiği mükemmel bir dildir. Her türlü cümle rahatlıkla inşa edilir. Diğer dillerden geçen kelimelerde ayrıca bu zenginliğe katkı sağlamışlardır.

Fakat son on yılda inanılmaz bir şekilde türkçe üzerine katliam başlatılmıştır. Bilinçli ve bilinçsiz dışarıdan montaj olduğu gibi içeriden uydurma bir takım sözcükler dil terörüne yataklık yapmaktadır. Aşağıda yazılan metin bakalım dediklerimi haklı çıkaracak mı?

“ Global bir imgenin sardırılmış bir boyutunu hayata geçirmeye karşın yanıt sizce olası bir konsept midir? Sanal bir katılım, potansiyel bir dürtünün işlevsel edinimidir. Bu edinim kişisel bazda küresel bir katılım realize edebilir. Toplumlar bu devinimi kanıksasalar da yine de kişisel egolarına indirgeyememişlerdir. Outdoor ve indoor görselleri de buna katkıda bulunsalar da bir nevi sterilite yaşam kapsamındadırlar. İmaj ve getirisi olan reyting bu çabaları forse eder. Bu bir ekin biçemidir. Bunu yadsıyanları kargımak gerekir. Büyük bir direşkenlikle değginliğimizi varlamalıyız”

Bu metin oldukça çarpıcı bir örnek. Yazar anlatmak istediğini anlaşılmasını özellikle istememiş. Çünkü kendisinin anlaşılamaz olmasının diğerlerinin bilgisizliğinden kaynaklandığını varsaymıştır. Fakat yazar bu “uydurukçalar kümesi”nin içinde zavallı bir konuma düşmüştür. Ne yazık ki, çok okuyup adam olduğunu sanan bu sefiller dil kaosuna neden olmaktadırlar. Bir çok genç beyin bu uydurukçaların içinden çıkabilmek için dil karmaşasının içinde kaybolup gitmektedir.

Dil anlaşılmamak için değil tam tersi anlaşabilmek için vardır. Lisan bilmek çok iyi ve gerekli bir durumdur. Ancak bütün dilleri harman yapıp sunmak hiçte hoş bir durum yaratmaz. Aksine çok iyi anadil bilgisi değişik lisanların daha kolay öğrenilmesini sağlar.

Zaman içerisinde bir çok kelime türkçemize yerleşmiştir. Arapça’dan, farsça’dan, fransızca’dan, ingilizce’den vs. ancak bir o kadar da türkçe’den diğer dillere kelime transferi olmuştur. Ama hiç bir ülke bizim kadar kendi dilini katletmemiştir.

Kültürümüzü, geçmişimizi yok etmek için yeni bir yol daha keşfettik. Yazık... Çok yazık...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Katılıyorum
Gönderen: Yusuf / , Türkiye
2 Şubat 2013
Kemal bey söylediklerinize katılıyorum. Gerçekten de son yıllarda arttı bu durum. "evet" yerine "evt" gibi bir kelime gelebilir mi? İnsanın aklı almıyor. Bir harf daha yazmaya üşeniyor musunuz?Ellerinize sağlık. Böyle bilgilendirici yazılarınızın çoğalması dileğiyle...

:: üzgünüm
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
13 Ocak 2005
Merhaba Sevgili Kemal Erener; Yazdıklarınıza - üzülerek- katılıyorum." Ayyyy!N'oluyoruz falan oldum,"......."Bana kal geldi,"......" Herkes beni görünce Aaaaaaaa! falan oluyo,"...."Çabucak şıttırıverdim.".....Türkçemiz ne yazık ki bu hale geldi.......Duyarlılığınız için teşekkür ederim...Sevgiyle kalın..........Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kötüye Güvenin! Çünkü Değişmezler
Medya'ya Açık Mektup

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korkuların Ötesindeki Kozmik Boşluk
İnandığımız Yalanlar
İnsanlar
Kainatta En Büyük Biziz
Hiç'in Traji Komik Öyküsü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağlayan Zümrüt [Öykü]
Garanti Ahmet [Öykü]
Türklerle Başa Çıkılmaz [Öykü]
Düzenli Karmaşa [Öykü]
Şiddete Merhaba [Öykü]
Trafik mi? Allah Başımızdan Eksik Etmesin... [İnceleme]


Y. Kemal Erener kimdir?

Uzun bir eğitim birikiminini hayat tecrübesiyle birleştiren yazar, Türkiye'nin şartları gereği birden fazla meslekte uğraş vermiş ve bu meslek dallarında ileri safhalara ulaşmıştır. Karikatür çizmek hobileri arasındadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Rıfat Ilgaz; Aziz Nesin; Nurullah Ataç


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Y. Kemal Erener, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.