Olgunluğa erişmemiş şairler ödünç alır, olgunluğa erişenler çalar. -George Eliot |
|
||||||||||
|
-I- ...bin bilge adam bin altın şehrin kitaplarında soylu ölümün akmayan çeşmelerinden çaldıkları ışıltı duyan gözleri derin kuyularına hapsettiler, bin ayrı gölge kainatı ve onun yıldızlarını hayatla yıkayıp susuz bilgeliğe doğru kanatlandırdı, ve kutsadı gece gökteki ve yerdeki kibir kuşlarını, ve bin bir renk içinde cennet ayrıldı cehennemden, doğa süslü meyveler sundu ondan beslenen öz sularına ve güneş sarı bir ilmik oldu soğuktan öte üşüyen zaman çıkmazı menekşelerin narin boyunlarına, insan sevgiyi içti ve bin bilge kanıyla yıkandı gözü yaştan akmış meleklerin ıslandıkça çürüyen saçları, kendi inlerine çekildi her bir baharın tahtı, esinti şimdi, vadilerin çatlak dudaklarına kan sızdıran ve şehirler ilk satırında insanı cehennemin acı lokmalarında kavuran, bir yok oluş ancak bir varoluşa gebe kalır kainatın terazisinde ve insan bilge bir ölüm taşır mabedinin taş yürekli mezarlarına, kurban zamanı bir şimşek serseri meyhanelerinde kızıl şarabın taç yapraklarım vurur ilk gecesinde, ilk gecesi sancılıdır bu yüzden bilgeliğin, dünün gölgesinde yazılmış alacakaranlık bedeller iki kutsallığın tozlarına insan eti bulaştırır ve kendini yer yas değirmenleri, kendini öğütür acı, bilginin bin atlı bulutlarında ümidin, içinden kapı geçen dünyaların tohumları çalınır her efsanesinde yer altı şehirlerinin, ve o şehirler ki atlantis’ten önce gömülmüştür tarihin dümensiz kefenlerine, bin bilge adam bin altın şehrin kitaplarında umutsuz arzularını aradılar yaratışın ve bin yabancı renk köprüsünün tarih depremlerinde yıkılmayan bacalarından tenli küller üflediler cadı ağacının dallarını kesip, kendi dumanlı yollara koyuldular..... -II- ...ve Lucifer, duvağıyla şeytancılık oynardık çocuk emen iksirlerimizle, ateşler içinde yaşardık, adlanırdık müebbet, hala son mektuptayım, son limandayım Lucifer, bir parça deva sızar imtihanından hayatıma, ve damarlarımızdan taşlı dereli alınlarımız arasında yol keser varolma ümidi, ve postacılar yalnız senin bildiğin patikalarda durmuş pusu adresleri toplar anılardan, aklımla adam kaçırdım Lucifer, uçurumun tadıyla, eğer kalbin delikse Lucifer, beni de içine al, kanatmam söz, bende de var aynısından, kestirme yollarımı çaldırdım Lucifer ki hiçbir büyücünün damıtamadığı aşklar düğümlendi ruhuma, çocukluğuma büyüyen bir ağaç kökünden meyve isterken insanlar, senin siyanürlü bedelin çıkarır açığa altından karanlık ruhumu ve senin bedenin kilitler içimin kaybolmuş cehennemlerinde yüzen sandıklarını hayaletimin, hikayem bin bilge adamla bin altın şehirlerinde zindan olmuş bir zincirin son kurbanı bir kuyudan kalan kırık bir dişlinin inleyen Çığlığı "bedel" ödemiyor da, ve o bedeller ki doğarken peşin ödenir anne kanıyla, SU BİTTİ Lucifer, artık gerisi ateş ve havayı toprağa gömerken bilge ölüm sevicileri senin adınla yakınıştı kutsal zindan çığlıklarını, BİLGELİK BİTTİ Lucifer, dönelim birlikte kader ormanına ve unutalım bin bilge adamla bin altın şehirde yazdığı mesellerini ve arkeolojik olarak oyulmuş tarih gözlerinin dipsiz uykularım, ANLAM BİTTİ Lucifer, sadece bir kutu dolusu çamur kaldı, ve hayatı yeniden yoğuracak TANRI YOK ARTIK LUCİFER...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © silgi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |