..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > PELİN KARCI




21 Mart 2006
Eski Dünyanın Külleri  
Yeni Bir Yaşama Kaçmak

PELİN KARCI


Aslında bu yazdığım en anlamlı ama kimsenin anlayamayacağı tek yazım. Öylesine ve ölesiye yazıldı... Beklentileri karşılamak için değil, sevdayı ya da aşkı anlatmak için değil, tarihin sayfasında asılı kalsın diye yazıldı...


:CEHC:
Çok uzun zamandır aynı istek var içimde... Yeni bir yaşama kaçmak... Bırakmak beni yapayalnız bırakan herkesi ve kaçmak... Ardımdan yokluğumu hissetmeyecekler. Çünkü yanlarındayken bile varlığımdan haberdar değiller... Ve ben üzülmüyorum artık buna... Garip bir alışmışlık nüksetti bende...
Kalktım, karanlıktı hava... Yağan kar içimi üşüttü... Güldüm, dedim ki kendime “ Karların kraliçesisin sen, sevmelisin üşümeyi ”
Gözleri denize benzeyen uzak insan, ilkokul arkadaşım, eski sevgilim, beni benden çalan müzikler, dünyaya gelmemi sağlayan anne, beni içinde yaşatan baba, kendi içine hapsolmuş kardeş, gitmek istediğim ada, sevdiğim filmler, yazdığım yazılar, tuna nehri, kurtuluş savaşı, papatyalar, eski dostlar, yeni düşmanlar ve daha nicesini düşündüm ve hepsini ardımda bırakıp kaçmak istedim. Hepsinin toplamı eşiittir benim dünyam...
Düşündüm ve gördüm. Sevgi benden çok uzakta... Ama hepsi ardımda sıralanmış bekliyorlar işte... Ver diyorlar, bizim bütün beklentilerimizi karşıla... İstediklerimizi verirsen çok severiz seni... Yani işte karşınızda şartlı sevgi... Sana gelince sen bekleme hiçbirşey, sadece vermek istediklerimizi veririz, senin beklediklerini değil.
Herneyse; aslında bu yazdığım en anlamlı ama kimsenin anlayamayacağı tek yazım. Öylesine ve ölesiye yazıldı... Beklentileri karşılamak için değil, sevdayı ya da aşkı anlatmak için değil, tarihin sayfasında asılı kalsın diye yazıldı... Daha yazacak çok şey var... Yeni bir isim verip kendime, yazacağım çok şey var...
Yeni bir yaşama kaçtığımda, bir roman yazmaya başlayacağım. Adı “Eski Dünyanın Külleri “ olacak. İçine bugüne kadar döktüğüm bütün gözyaşlarını ve attığım bütün kahkahaları sığdıracağım. İlk sayfasının ortasında şöyle yazacak: Babam’a
                  

.Eleştiriler & Yorumlar

:: pelin yazıların çok güzel
Gönderen: RUTİL BİLGİNER / , Türkiye
17 Aralık 2009
BU SİTEDE OKUDUĞUM YAZAR ARKADAŞLARIMDAN BİRİSİN ÇOK İÇTEN ÇOK GÜZEL İYİKİ İZDEYİM SİZLEYİM. rutil

:: Hep başkaları suçludur...
Gönderen: /
30 Aralık 2006
Tüm zayıflar başkalarını suçlar ve an zayıfları bunu kendisini suçlarmış edasıyla yapar. Beni üzdüğün için sana kızgın ya da kırgın değilim mesela ben. Seni yalancılıkla suçlarken bile yeni yalanlarına RAZI olduğumu anlammış olman kaldırdı hep bi taraflarını aslında. Seni asıl yıkan bildiğin halde bilmezden geldiğin gerçektir gülüm. AŞK kontrolün senden gitmesidir... Benim için sana geçmiş olması mesela. Sen hem kontrol edip hem de şikayet etme becerisini gösterirken öte yandan da ajitasyon... Ama bu sefer tebrik ederim hiç değilse bu sefer kandırılması gerekenin kim olduğunu iyi tespit etmişsin bravo. Kandır kendini. Ben seni hala seviyorum. Seni seviyor olmam sana DOĞRU bildiklerimi söylemem engel değildir olmayacakta... Sana iltifatlar edebilmeyi çok isterdim eskisi gibi. Ama sen kendine gerektiği kadar iyi davranmadıkça bu lanet evrende sana kötü davranmaya devam edecektir...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Seni Seven Yüreğime Bir Umut Ver
Ulaşılmazım
Yabancılığın Yüreğimi Kanatan Bir Öyküdür
Hüzün Duvarı
Öteki Yüreğim
Senden Sonra
Sızı
Sen Benden Gittin Gideli
Dokunsam Yanar mıyım?
Yalnızlığım: Karanlık Boşluğum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yüreğim, Ruhum, Beynim [Şiir]
Git - Me Kal [Şiir]
Dumanlı [Şiir]
Mavi Düş [Şiir]
Vazgeçtim Senden... [Şiir]
İstanbul [Şiir]
İntikam Ateşi [Şiir]
Ayrılık(lar) [Öykü]
Aşkın Adı Ümittir Artık, Ümidin Adı Aşk [Öykü]
Sevgiliye uzanan yol [Öykü]


PELİN KARCI kimdir?

İçindeki ve yüzündeki hüznü bir türlü söküp atamayan bir güvercin. . .

Etkilendiği Yazarlar:
murathan mungan, kenan kalecikli, ırvın yalom,andre gide


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © PELİN KARCI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.