..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Muna Genç




6 Şubat 2008
Ne Demezsin... !  
Muna Genç
Keşke sadece sorun bir kaç seneden ibaret olsa... Ama değil. Sorun; dedelerimiz bize umutla baktıktan sonra değişmeye başladı. Lütfen... Siz oturun önce...


:BCGH:
Gerçek bir takipçisi olacaksan bu hayatın, dışarı çıkacaksın!

İşe gittiğin dışarıya değil;
markete gittiğin, maça gittiğin, çocuğu bıraktığın, kahveye ya da komşuya kadar gittiğin,
kiralık-satılık onca "-lar" arasındaki dışarıya da değil.

Yüzyüze geleceğin "sen ve çevre" içinde olmalı bu.
Dışarısı derin olmalı. "Gece ve Dışarısı", ancak sinema kıvamına gelirse damakta;
"kıvamı" daha bir gün kadar olunca "kalıcı" olmamalı.

Sonra hiçbir şey olmamış gibi bakmamalısın şu dünyaya artık.
Büyüdüğünü de, sadece canını acıttığında görmemelisin.
Hatta bırak, hata arayanlar tanışsın en çok o tarafınla.
Kısmet işte... O tarafın hep iyisini bilir.


M.G.T.

******

Sözlerim...

Bütün insanların geçiş durumlarına bağlı.
Sözlerimi büyütebilirim de; "bütün insanlığın geçimine bağlı" gibi...

Bir bir yaşıyoruz... Birilerini seviyor, birilerine inanıyoruz, bir şeye inat ediyor, bir yerde kirleniyoruz...
"Yok" deyip kalkıyor, zira "evet" diyene gülümsüyoruz, yolda yürürken olanları aklımız almıyor ama hesap verirken "dünya kuş çeşitleri"ni bile sayabiliyoruz. Çocukları korumak isterken, büyükleri üstümüze düşmekle itham ediyoruz. Kitap okumayıp köşe okuyunca ancak gişelerden geçiyoruz. Sokağa çıkınca "hava, dükkanlar, güneş, ah canım simitçim bugün ne de sıcak" diyor fakat eve girer girmez her şeyi dışarıda bırakıp "şu ayakkabıların haline bak, tabi o sokağın daha yapılacağı yok" deyip surat asarak sofraya oturuyoruz. "Kasaba dolusu insan gibiyim mübarek" şeklinde yaşıyor ama henüz içimizden eleştirilere geleni tanımıyoruz. Tartıyoruz ama hep bir eksik söylüyoruz. Gidiyoruz ama götürmüyoruz. Kalıyoruz ama dinlemiyoruz. Bilmiyor ama ezberliyoruz. Geçmişi daha da ilerlemek için değil; yerimiz için, çıkarımız için kolluyoruz! "Görünüşe göre" duruyor, "ama niye canım" diyerek, göreceli olanı kenara iteliyoruz.
Bir adım; Ya şüpheyle yaklaşıyoruz ya da fıstık atar gibi...
"Nasıl olsa içindeki ben değilim" diye...

Oysa burası bilmediğimiz bir yer değil. Bir devirdir dünya!
Ve zaten-vaat edilmeyen "o" bahçeleri de vejetaryen!
Bi' dünya kıpırdamıyor ama! "Nasıl olsa içindeki benim" diye mi?

Muna Genç T.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Teşekkür Ederim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Terapistin Olmadığı Yerde VII [Roman]
Bugün Bile Henüz Bugün... [Roman]
Terapistin Olmadığı Yerde [Roman]
Terapistin Olmadığı Yerde IX [Roman]
Terapistin Olmadığı Yerde III [Roman]
Muhbirler Sayesinde Panzehir Bulundu II [Deneme]
Aşkımız, Büyüyünce de Büyüğüm Kalacak [Deneme]
Babam'dan Mektuplar [Deneme]
Saat 09: 04 (Dokuzu Dört Geçiyor) [Deneme]
Kuyruğu 5cm [Deneme]


Muna Genç kimdir?

Günlerden bu gün. . RüyalarıMı nihai kılacak piyonu yemen için oynuyorum. artık yemen tunus noktasındasın

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşam ile ölüm arasında bütün araştırmacı gazeteciler, yazarlar, ruhlar ve çocuklar ♪♪♫♫ ♫♫ ♪♪♫♪♪ ♪♫ ♫ ♫♪ arafta dublör arar mı?


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Muna Genç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.