..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Özgürlük ve Eşitlik > Emine Pişiren




5 Ağustos 2008
Entellektüel Kadınlar Nasıl Bir Erkek Arar?  
Biliyorum ki, bu yazıma en çok erkeklerden tepki alacağım. Ama şu var ki, eğer bir kadının değerini fark etmişse o erkek onun da değeri çok fazladır...

Emine Pişiren


"...Aslında abartı övgüler hiç de hoşuma gitmez. Düşünürüm altından hangi “Çapanoğlu” çıkacak diye. İltifat her insanın hoşuna gider. Kimin gitmez ki! Ama aşırısı da sıkar, derim kendimce. Gelelim bana gönderilen yazıya;"


:DECH:


Özlemin kurak çöl gibi kavurduğu şu son zamanlarda, Istanbul’umdan bir mail düştü posta kutuma. Gazetemdeki makalelerimi okuyan bir okuyucumdandı.. Yazının altına bir de dip not düşmüş.

“ Yazılarınız çok etkiledi beni. Milli duyguları zayıflamış her insanın ibretle okuyacağı bir yazı sitiliniz var. Halide Edip’ler Yaşıyor Ne güzel!”

Aslında abartı övgüler hiç de hoşuma gitmez. Düşünürüm altından hangi “Çapanoğlu” çıkacak diye. İltifat her insanın hoşuna gider. Kimin gitmez ki! Ama aşırısı da sıkar, derim kendimce. Gelelim bana gönderilen yazıya;

“ Bir konuşma sırasında adamın biri orada bulunan kadına sormuş:

-“ Nasıl bir erkek arıyorsun?”

Kadın bir süre sessiz kaldıktan sonra adamın gözlerinin içine bakarak sormuş:

-“ Gerçekten bilmek istiyor musunuz?”

Adam biraz isteksiz,” Evet” demiş.

Bunun üzerine kadın başlamış anlatmaya:

-“ Bugün bu yaşta bir kadın olarak, bir erkeğe onun benim için benim kendime yapabileceğimden fazla ne yapabileceğini soracak konumdayım.

Kendi masraflarımı karşılıyor ve bir erkeğin yardımına gerek duymadan evimi idare ediyorum. Böyle olunca,” sen masaya ne koyuyorsun?” sorusunu sorma konumundayım.”
Adam kadına bakmış. Paradan söz ettiğini düşünüyormuş. Kadın hemen bu düşünceyi düzeltmiş.
-“ Sözünü ettiğim para değil. Ondan öte bir şey istiyorum. Hayatın her alanında mükemmeliyeti arayan bir erkeğe ihtiyacım var.”
Adam arkasına yaslanıp kollarını kavuşturmuş. Kadından biraz daha açıklama istemiş. Kadın başlamış anlatmaya:

-“ Kendini zihnen mükemmelleştirmeye çalışan birini istiyorum. Çünkü sohbet ve zihnen uyarılma arıyorum. Basit bir adama ihtiyacım yok. Ruhen mükemmelleşmeye çalışan birini arıyorum, çünkü dengesiz bir birleşmeye ihtiyacım yok.

İnananlarla inanmayanların bir araya gelmesi felakete yol açar. Bir kadın olarak yaşadıklarımı anlayacak kadar duyarlı, ayağımı sağlam basmamı sağlayacak kadar güçlü bir erkek arıyorum. Saygı duyabileceğim birini arıyorum. Ona boyun eğmem için onu saymam gerekir.
Kendi işini, hayatını yürütemeyen adam boyun eğemem. Boyun eğme konusunda sorunum yok. Yeter ki, buna değer biri olsun.
Tanrı, kadını erkeğe eş ve yardımcı olarak yaratmış. Kendine yardım edemeyen adama ben yardım edemem.”
Adam yüzünde şaşkın bir ifade ile otura kalmış!

-“ Çok fazla istiyorsun!” demiş.

Kadın hafiften gülümsemiş:

-“ Değerim çok fazla!” diye yanıtlamış.

Evet, değerlerinin farkında olup ta değerlerimizi bilen erkeklerimize bu yazı aslında. Ben de aklıma gelmişken bir fıkra ilave edeceğim bu anlamlı yazının altına.

“... Evli bir çift hafta sonunda balık avlayabilecekleri bir göle giderler. Erkek alaca karanlıkta balığa çıkmasını, kadın ise kitap okumayı severmiş.
Bir sabah, eşi saatler süren balık avlanmaktan eve dönmüş ve dinlenmek için uykuya dalmış. Kadın etrafı fazla bilmemesine rağmen, tekneyle açılmaya karar vermiş.
Kısa bir süre kürek çektikten sonra demirlemiş ve kitabını okumaya başlamış. Bir süre sonra kendisine seslenen ve botuyla yaklaşan göl bekçisine başını çevirmiş. Aralarında kısa bir konuşma başlamış:

-“ Günaydın hanımefendi. Burada ne yaptığınızı sorabilir miyim?
-“ Gördüğünüz gibi okuyorum. Bu açık değil mi?”
-“ Ama balık tutmanın yasak olduğu bölgede bulunuyorsunuz.”
-“ Ama balık tutmadığımı görüyorsunuz ya.”
-“ Evet, ama komple ekipmana sahipsiniz, sizi alıp ceza kesmem gerekecek!”
-“ Eğer böyle bir şey yaparsanız, sizi tecavüz etmekten şikayet ederim!”
-“ Ama size hiç dokunmadım ki!”
-“ Evet, ama komple ekipmana sahipsiniz!”

Gülümsemeye en çok gereksinim duyduğumuz şu son aylarda, bu fıkra bana ilaç gibi geldi. Yukarıda yazdıklarımı sindirebilecek ve biz kadınların ruhlarını analiz edebilecek erkeklerin yorumlarını, merakla bekliyorum.

Yüzünüzden sağlıklı gülüşler, yüreğinizden sevgi eksik olmasın.

Emine Pişiren/Edremit Olay Gazetesi/25-04-2008

Not: “ Yazılarımı okuma zahmetinde bulunup, yorum yazan tüm ziyaretçilere ve yazar arkadaşlarıma şimdiden sonsuz teşekkürlerimi sunarım. Sevgi ve saygılarımla.”

.Eleştiriler & Yorumlar

:: yazayım efendim
Gönderen: Sami / , Türkiye
2 Kasım 2008
sevgili yazarım bir değişik konu daha ve hep merak ettiğim gibi bunuda merak ettim, yazınız mükemmeldi ve ülkemin tüm insanlığın derdi konusu aslında bir kadın tabiki erkek gibi erkek başında olmasını ister onu mutlu edebilecek gerçek sevgilisini ister yazdığınız gibi yaradan her iki cinsi yarattığında eşitliği yaparak bizlere düşünme sundu hanımlarımız başımızın tacıdır bence bir erkek nasıl olurda eşine karşı sorumluluk almaz veya isteklerini yerine getirmez inanamıyorum elimden geldiğince eşimle aramda sorunsuz yaşamaya gayret gösterenim kadın evin sultanıdır kraliçesidir kızan kızsın başımın tacıdır bu yazınızda akıcılık herşey vardı kutlarım sevgili yazarım sevgimle sami.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın özgürlük ve eşitlik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Paşa ve Maşa
Çok Üşüyorum Fazla Battaniyen Var mı?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Değerli Yazım Dostumuz Sayın...
Yarım Somun Yemek İçin Orospuluk
Yoksa Canınız Hoşaf mı Çekti?
Allah'ın Laneti Üzerlerine Olsun!..
Eh, Burası Türkiye
Her İkisi de Bir Şairin Asil Yüreğine Sahiptiler
Havada Bok Kokusu Var Baba
Atatürk'e Duyulan Bu Öfke, Bu Nefret Nedendir?
Hadi Yıkayalım Ruhumuzu!..
Siz Böyle Yanmıyor Musunuz? - 2 -

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Adamdan Saymışız [Şiir]
Ah Ulan Istanbul! [Şiir]
7. Didim Şiir ve Şairler Buluşması [Şiir]
Çekinme Söyle [Şiir]
Yağmur Kuşu Suskunluğu [Şiir]
Hangi Dua İle Sana Gelelim? [Şiir]
İsterdim [Şiir]
Davetsiz Konuk - 1 - [Şiir]
Madem ki... [Şiir]
Git Demene Gerek Yok [Şiir]


Emine Pişiren kimdir?

Yazmayı, okumayı ve birikimlerimi paylaşmayı seven biriyim. Edremit'in yerel bir gazetesinin köşe yazarıyım. Bazı web sayfalarında da edebiyat adına paylaşımlarım yayınlanmaktadır. Sevgi ve ışık sizle olsun.

Etkilendiği Yazarlar:
Mehmet Emin Yurdakul, Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Victor Hugo, Balzac, Leo Buscaglia, Eric Frrom, Irvın Yalom, Dale Carneige, Doğan Cüceloğlu, Haluk Yavuzer...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Emine Pişiren, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.