..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Bireysel > YETER ÖZHAL




12 Aralık 2008
Soluksuz Yollar  
YETER ÖZHAL

:BGHJ:
Soluksuz yürüdüm ben bu yollarda. Sürükledim yıkıntıları ya da alüvyonları. Bir dere yatağı, küçücük bataklık gibi, yosunlarla dolandı içim, orası hep kurak kaldı. Üzerimde tonlarca bulut vardı, giderek bütün bedenimi sardı, sonuçsuz çırpınışlarda hep, elimde bir avuç hüzün kaldı.

Sıkışıp kalp ağrılarıyla, sessizliğin sonunda ya da küçük cümlelerin her noktasında, araya sıkışan bakışların gölgesinde, elini tutup uzaklara, dalmak vardı uzaklara…

Bir yağmurlu gün, çıplak dallardan kaldırıma sarkan damlalar gibi, üstüne basılıp bilmeden yürüdüğüm sararmış incir yaprakları, sulanmış gözlerimden bakmak dünyaya, çok elim bir ölümün ardından ağıt yakmak misali.

Sarı sarı arı çiçekleri, o soğuk sokaklar vuruyor beni. Eski ve terk edilmiş iskele, karşısında ufukta beliren yalnız serseri!

Ellerini koyacak yer bulamamış insanlar gibi, sürekli cepte, soğuk vurmuş, ayaz kırağı çalmış, el derileri çatlamış, dudak morarmış! Gözde miyop var, gözlük yok. Kısmaktan çevreleri kırışmış, söz söyler dudak susar, akıl almaz bu oyunları!

Çocuktum, çocukluğumu unuttum. Belki bir gün, ben de annem gibi anne olacağım ve benim kızım da bir gün anne olacak! Anne adayları, içlerine anneler ve hüzünler katmerli katmerli!

Doğru işlem basamaklarını öğrenemedim, sonuca hep yanlış formüllerle gittim, uzadı yolum bulamadım. Ya da tümden kısaldı, oracıkta kaldım. Bu daralan dünyada, sadece bulunduğum yerde çoğaldım!

Kararsız sıkıntılarımdan arındığım günü bekliyorum, zararsız ve ziyansız olmasını, sadece bana dokunmasını, benimle alâkalı olan kısımlarını diliyorum. Belki ben uzaklaşıyorumdur herkesten. Bir cümlem bittikten sonra, aklıma gelen başka bir cümleye atlıyorum. Bütünlük kayboluyor, derinlik başlıyor. Üzeri sedef kaplı istiridye kabukları, yine yosunlar. Bataklığın yanındaki hani!

Şimdi de, akide şekeri olmaya özendim. Düğmeye benzesin, nazar boncuğu renginde, dört delikli olsun yalnız! Sahlepi sevmem ama kahvem olsun yanında, gazete okumayı da çok özledim.

Ben bu bahar yaşamalıyım. Resmini çekmeliyim bunların, yeşil yosunların, yağmur damlalarının, sarıçiçeklerin, eski iskelenin… Tamam, hepsinin birer ikişer resimleri var bende ama yenilerini çekmeliyim.

Söz vermiyorum ağlamayacağım diye, hüzün benim göbek adım.

Eski dostları unutmuşum, bari bunlarla dost kalayım!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayır Desende
Sinsi Bir Kış
İçinde Ben...
Güneşsizsiniz

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zamanın Boşlukları
Yokluğun
Kendime Mektup!
Git, Ama...
Unutamıyorum
Dar Sokaklar
Ahhhhhh,yalancı Yarim!
Unuttum
Hissiyat
Ağladığım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gün Doğdu Seherden [Öykü]
Sandıkta Kalan Anılar [Öykü]
Hikaye Yazmak İsteyenlere Sekiz Tüyo [Öykü]
Balta [Öykü]
Uykunda Bile Dinlemelisin. [Öykü]
İntikam [Öykü]
Karabatak [Roman]
Kendimden (Senden) Kaçış [Roman]
Kod Adı: Engerek (1. Parça) [Roman]
Pisagor Tarikatı [Deneme]


YETER ÖZHAL kimdir?

Yazmak yaşam biçimim, çizmek ise suskunluğumun çaresi.

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilenmiyorum, sadece okuyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © YETER ÖZHAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.