..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Çocukların eğitimi, zaman kazanmak için nasıl zaman yitireceğimizi bilmemiz gereken bir meslektir. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Şevket Başıbüyük




30 Aralık 2008
Hepimiz Öğrenciyiz  
Paylaşmak...

Şevket Başıbüyük


Etkilenme ve etkileşim...


:BGIA:
HEPİMİZ ÖĞRENCİYİZ

Okuyup araştıran biri iseniz mutlaka Kevin Hogan’dan da okumuşsunuzdur. Yani “İstediğiniz kişiye 8'dk da nasıl evet dedirtirsiniz?"in yazarından bahsediyorum..

Kevin Hogan en çok okunanlardan/hatta dünya çapında en çok okunanlardan biriymiş. Hogan, Gizli İkna Taktikleri, psikoloji, dilbilim, satış teknikleri ve iletişim alanındaki en son araştırmaların bir sentezini sunarak, dilediğiniz kişiyi, dilediğiniz konuda ikna edebilmenin yöntemlerini gösteriyor.

”Etkileme Sanatının duayeni Kevin Hogan” denilen bu yazarı ben de merak ettim. “İstediğiniz kişiye 8'dk da nasıl evet dedirtirsiniz” adlı kitabını aldım. İnanın, iki oturuşta okuyup bitirdim. Kitabı inceledikçe kullanabileceğiniz ve sahip olduğunuz becerileri geliştirebileceğiniz yeni fikirler ve teknikler öğrendim.
Sonra hayıflandım kendi kendime. Kevin Hogan’ın kitabında anlatılan her şey Kur’an-ı Kerim’de mevcuttur… Ama biz, hayat rehberi olan kitabımızı çok az okuyoruz…
Oysa düşünme biçimimizi, iş hayatımızı, ailemiz ve dostlarımızla iletişim kurma yöntemimiz ve tüm prensipler, hayat metodu olan Kuran’da bildirilmiştir.
Ne var ki, Allah’ın bize bahşettiği beyni gereği gibi kullanamıyoruz. “İnsan beyni dünyanın manyetik alanı ile sürekli etkileşim içinde. Mesela yoğun manyetik alanlarının olduğu bölgelerde uyuyan bir kişi hayatında görmediği netlikte ve gerçeklikte düşler-rüyalar görebiliyor. Hz Yakup gibi.” diyor Muhammed Bozdağ.
Unutmamak gerekir, hayatta hepimiz öğrenciyiz; her gün yeni şeyler öğrenmeye devam ediyoruz. Olgunlaşmanın en büyük göstergesi hatalarımızdan ders alabilmek ve gelişmeye devam etmektir.

Tecrübelerimizi, hatalarımızı, öğrendiklerimizi, önerilerimizi ve düşüncelerimizi paylaşmalıyız birbirimizle.
Mesela, bu köşede yazmamın sebeplerinden biri de, sizinle paylaşmak için yazıyorum. Akşam okuduğum bir kitabı bile, şu an bu köşede sizinle paylaşıyorum.
Geçenlerde dalgın dalgın yürürken şehrin en işlek caddelerin birinde kendimi ölçüp biçiyordum. Genelde hep suçlayıcı yargılamalarda bulunuyordum. Bir nevi kendi kendimi yargısız infaz ediyordum.
Sonra karşıma, saçı sakalı birbirine karışmış, manen ve maddeten perişan biri çıktı. Yaşı benimkinden daha küçük olan bu adamı tanımıştım. Bir zamanlar benden daha sakin ve munis olan bu adam bir aşk hikâyesi yaşamıştı. Sevdiği kızı alamayınca da kendisini yüksek bir yerden atarak intihara kalkışmıştı. Ama öldürmeyen Allah öldürmemiş işte. Lakin geçirdiği o korkunç travmadan sonra, en değerli hazinesi olan aklını kaybetmişti!..
Bu manzara karşısında irkilerek toparlandım/kendime geldim. Tövbe ettim, Allah’a sığındım. Bir görseydiniz o an ki halimi? Gözlerimden sicim gibi dökülen yaşları çevreye göstermemek için başımı önüme eğerek yürüdüm.

Sonra aklıma, Muhammed Bozdağ’ın bir kitabında okudum şu ifadeler geldi:

“İnsanı harekete geçirmeyen dua içten değildir. İstemenin Esrarında anlattığım istek öyle içten olmalıdır ki, insanı gereksiz uykudan alıkoymalı, bir şeyler yapma arayışına sürüklemelidir.”
“Hayatı saran çoluk, çocuk, eş dost akraba geçicidir. Bizim herkesten, herkesin bizden ayrılacağı yıllar çok yakın. Asıl kimsemiz odur ki, varlıkta yoklukta, darlıkta dirlikte, hayatta ölümde bizimle birlikte olsun. Böyle birisini arıyorum ve Allahtan başka kimsecikler bulamıyorum.”

ŞEVKET BAŞIBÜYÜK











Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tasalanma Ey Reis!..
Başbakanın Malatya Mitingi
Yalnız Değilsin Reis!
Anneler Günü Safsatası
"Auto Show"
Ey Dünyanın Buzdağları!..
Şiddetin Her Türlüsüne Hayır
Goji Berry
O Hem Ulvi
"Para Veren Altın Bulsun"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.