..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Dilbilim > osman demircan




14 Kasım 2010
Fosseptik Çukuru  
osman demircan
İnsanlar şekil olsun diye v yerine w yazdıklarında bana tuvaleti hatırlatıyorlar. WaLla demek bazılarının hoşuna gidebilir, ama bir yemini fosseptik çukuruna dönüştürmek hem bir Türk'e hem de manevi değerleri olan birine yakışmaz. İnsanlar aşk yerine aşq yazdıklarında düşüncelerinin bozukluğuyla hiçbir şeyi gerçek anlamlarıyla yaşayamazlar. Türkçe bozulurken, kayıtsız ve bilinçsiz insanların elleriyle, kimse insanların düşüncesizliğinden dem vurmasın.


:CJJJ:
İnsanlar şekil olsun diye v yerine w yazdıklarında bana tuvaleti hatırlatıyorlar. WaLla demek bazılarının hoşuna gidebilir, ama bir yemini fosseptik çukuruna dönüştürmek hem bir Türk'e hem de manevi değerleri olan birine yakışmaz. İnsanlar aşk yerine aşq yazdıklarında düşüncelerinin bozukluğuyla hiçbir şeyi gerçek anlamlarıyla yaşayamazlar. Türkçe bozulurken, kayıtsız ve bilinçsiz insanların elleriyle, kimse insanların düşüncesizliğinden dem vurmasın. Çok ünlü bir yazarın kitabına baktığınızda şok olmayın sakın. Kitabın adı " Bab-ı Esrar"dır. Böyle bir yazar kimlere hizmet etmekte bilemem; ama Türkçeye hizmet etmediği aşikardır. Yine ünlü bir yazarın kitaplarının adı; "Katre-i Matem", "Kitab-ı Aşk" tır. Gelişmişlik hız demekken, neden biz ya yavaş ya da geri geri gitmeyi tercih etmekteyiz anlayamam. Akıllı olmak, düzgün cümle kurmayla ölçülür. Yani düzgün cümle kurmayanlara deli denir. Nedir bu Türk milletinin akıl terazini bozma çabası? Nedir bu Türk milletinin düzgün cümlelerini mahvetme şevki? İnsan her zaman farklı olmanın çabası içine girer; ama unuttuğu şey her defasında bunu başkalarının uyguladığı şekilde yapmaya çalışıyor olmasıdır ya da başkalarının istediği gibi yaptığıdır. Sürü psikolojisi bırakmaz yakasını kendisi sürüden olmamakta ısrar etse bile, farklı olma çabası koyun olmama isteğini engellemez. Özgün olmak, sürüden ayrılmaktır. Özgün olmak ise, zeka, yetenek, yaratıcılık gerektirir. Bu da olmayınca başkalaşarak, farklılaşarak, ayrıcalıklı bir yer edinilmeye çalışılır. Küpe takmak ayrıcalık olmadığı gibi, sürü olmanın ve şekilciliğin başka bir göstergesidir. Şekil olsun diye v yerine w kullananlar, aslında ülkeyi WC' ye çevirdiklerini anlayamazlar. Çünkü onların beyinleri de sürü psikolojisine göre çalışmaktadır. Hele hele yazar ve entelektüellerin, böyle bir yanlışa düşmeleri demek, fosseptik çukurunda çırpınmalarından farksızdır. Bu ülkeyi kokutanlar, her zaman bağırsak beyinliler, işkembeden konuşanlar ve yazanlar olmuştur.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın dilbilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Millet Küfrederken, Söverken Değil, Severken Millet Olmalıdır

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çelişki
Başkası İçin Ağlamak Zordur
Yazmak Deliliktir
Suç

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.