..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mutlu köle çoktur. -Darwin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sağlık > Ömer Faruk Hüsmüllü




31 Ocak 2011
Biberiye Bitkisinin Faydaları  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Bu sene Çanakkale’deki şehitlikleri gezerken bolca biberiye bitkisine rastladım. Hazine bulmuş gibi sevindim ve biraz topladım. Tabii bunu yaparken kopardığım biberiyeler için üzüldüğümü de söylemeliyim. Canlarını acıtıyormuşum gibi geldi bana.


:BFAC:




(Dikenli gibi görünmesine aldanmayın, dokunun, korkmayın size zarar vermez)
İnternette birkaç yıldır “Biberiye Mucizesi” başlığı ile bir yazı dolaşıyor. Bu yazının altında da bir profesörün adı yer alıyor. Yazının o kişiye ait olup olmadığını kesin olarak bilmediğim için profesörün adını yazmıyorum.
Biberiyenin yararları yaşanmış örnekleriyle anlatılıyor. Özetlersek:
-Migren ağrılarını gideriyor.
-Deriyi canlandırıyor.
-Şişme, morarma ve ağrılara iyi geliyor.
-Dolaşım bozukluğu sorunlarını gideriyor.
-Gut hastalığında kullanılabiliyor.
-Biberiye yağı ile masaj yapıldığında kireçlenmelerde fayda sağlayabiliyor.

Yukarıda da belirttiğim gibi bunlar söz konusu yazıdaki iddialar. Doğru mudur? Olabilir.
İddialara bir diyeceğim yok, ama “mucize” ifadesi bana çok abartılı geldi. Keşke bu kavramı olur olmaz her yerde kullanmasak.
Ancak bunu söyledim diye beni bir biberiye muhalifi olarak da düşünmeyin. Çünkü ben bir biberiye hayranıyım. Yaklaşık 4-5 senedir evimden biberiyenin ne bitkisi, ne de yağı eksik oldu.
Benim gözlemlerime göre, biberiye:
-Baş ağrısını tam olarak geçirmese bile rahatlatabiliyor. (Bilhassa sinüzüt türü başağrıları)
-Ufak tefek yaraların kısa sürede iyileşmesini sağlayabiliyor.
-Vurukların, morarmaların iyileşmesinde yararlı olabiliyor.
-Cildi canlandırıyor.
-Bilhassa et yemeklerine ayrı bir lezzet verebiliyor.
-İdrar söktürüyor.
-Kokulara karşı alerjisi olanlara biberiye özlü şampuanlar iyi gelebiliyor.
-İltihaplanmayı engelliyor.
-Astıma iyi geliyor.
-Derideki yaraların iyileşmesini sağlıyor.

**
Bu sene Çanakkale’deki şehitlikleri gezerken bolca biberiye bitkisine rastladım. Hazine bulmuş gibi sevindim ve biraz topladım. Tabii bunu yaparken kopardığım biberiyeler için üzüldüğümü de söylemeliyim. Canlarını acıtıyormuşum gibi geldi bana.
İstanbul’a dönünce iki-üç tanesini bir saksıya ektim. Birkaç gün içinde tuttuklarını görünce çok mutlu oldum. Ancak daha sonraki günlerde bazı çiçekçilerde saksılara ekili biberiyelere de rastladım. Keşke önceden görseydim…
Bu bitkinin kokusu da çok hoş. Ama durduğu yerden yani kendiliğinden koku salmaz. Ellerinizle yapraklarını okşadıktan sonra elinizi koklamanız gerekir. Bir deneyin, çok seveceksiniz.
Ayrıca, biberiyenin hafızayı güçlendirdiği de söyleniyor. Unutkanlıktan yakınanlar, okula giden çocuğu olanlar çiçekçiden bir biberiye almaya ne dersiniz?
**
Son söz: Bana faydası dokundu diye herkesde aynı etkiyi yaratacaktır, diyemem. O nedenle en iyisi denemeden önce gene de doktorunuza bir danışın derim. Şifa amacıyla bitki kullanıyorsanız, ilk başlarda çok az miktarda başlayın. Vücuduzun tepkilerini inceleyin, olumsuzluk hissederseniz bırakın; iyileşme belirtileri varsa yavaş yavaş miktarını artırın. Ama aşırıya da kaçmayın. Sakın ola ki “bunlar doğaldır, hiçbir zararı olmaz” yalanlarına inanmayın.
Hiç bir bitkiye ya da ilaca ihtiyaç duymadan sağlıklı bir yaşam sürmeniz dilekleriyle.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sağlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beyin İçin Faydalı ve Zararlı Besinler
Astım Hastaları Misvaklı Diş Macunu Kullanın
Kaliteli Yaşam Sırları
Kalbin Mucizesi : Semizotu
İki Şifa Kaynağı: Maydanoz ve Dereotu
Kaliteli Yaşam Sırları
Sağlık Dolu Günler Geçirmek İçin "Kefir" İçin!

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kim,ne Demiş? (İsimler Alfabetik Sıraya Göredir... )
A'dan Z'ye Güzel Sözler
Sevgi - Gönül - Umut ve Mutluluk Üzerine Aforizmalar
Başöğretmen Atatürk Öğretmenler Hakkında Ne Söyledi?
Barış ve Özgürlük Üzerine Özlü Sözler
Dostluk Üzerine Aforizmalar
Erkek ve Kadın Üzerine Aforizmalar
Acı - Haz - Elem - Üzüntü Üzerine Aforizmalar
Kavimler Göçü ve Sonuçları
Dünya Atatürk'ü Konuşuyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.