Osmanlý Ýnsaný
(Gül ) 20 Kasým 2007 |
Toplum |
| |
Tarihî araþtýrmalarýna dayandýrarak bir devletin ancak “dört kuþak” yaþayabildiði sonucuna varan Ýbni Haldun, bu sürenin ötelerini geçmenin mümkün, ancak þartlara baðlý olduðunu belirtiyor.Osmanlýlar; o þartlarý yerine getirdikleri için, altýyüz sene yaþayabilmiþ nadir örneklerden biridir.
|
|
Korkularýmýz ve Biz
(Bahar Kalemi) 18 Aralýk 2007 |
Sevgi ve Aþk |
| |
Hiç kimse özgürce korkuyorum diyemez içinde büyüttüðü korkularýyla yaþarlar... dil söyleminde ise bu çok farklýdýr ve insancadýr sevmekten korkarýz, sevmek fedakarlýk ister... |
|
Hayatýn Anlamý
(Bahar Kalemi) 9 Aralýk 2007 |
Estetik |
| |
Yaþamak bir sanattýr der Yavuz Bahadýroðlu Hayatý kaba-saba yaþamak yerine, bir sanatkâr duyarlýlýðý içinde yaþamak gerekiyor…diye de eklemiþ yazýsýna Ömer Hayam da diyor ki: “Saadet, kendinde olaný fark etmektir.”Her sabah aynaya bakalým: Yýlan, akrep, hatta bitki olarak yaratabilecekken, insan olarak bizi yaratmayý tercih eden Allah’a þükredecek en önemli sebebimizin insan olarak yaratýlmak olduðunu hatýrlayalým. Sadece bu bile insaný mutlu etmeye yeter.
|
|
Lütuflar Kuþaðý
(Bahar Kalemi) 11 Aralýk 2007 |
Din |
| |
iman, insaný insan eder; belki, insaný sultan eder. öyle ise, insanýn vazife-i asliyesi iman ve duadýr.Duanýzýn hemen kabul görmemesi ona icabet edilmediðini
göstermez; kim bilir, belki de Allah Teâlâ isteðinizde ne kadar samimi ve kararlý olduðunuza bakýyor ve sizi daha gönülden duaya çaðýrýyordur. |
|
Ýskender Pala
(Bahar Kalemi) 12 Þubat 2008 |
Yazarlar ve Þairler |
| |
Ýki fert arasýndaki meclübiyet, ruhanî beraberlikden doðuyor ise, hiç bir engel önünde sarsýlmaz. Tatmin olmakla tükenmez.Nefsanî sebeplerden doðan meclûbiyet ise, en basit engellemelere mukavemet edemeyip yýkýldýðý gibi, her tatminkarlýkta bir parça daha tükenir. |
|
Aksiyon Ýnsaný
(Bahar Kalemi) 8 Mart 2008 |
Yazarlar ve Þairler |
| |
Aksiyon insaný olmak düþünmek, tefekkür etmek demek, bazen vefâlý bir vatan evlâdý olmak demek, hareket eden; plânlayan demek hareketten düþünceye, düþünceden harekete irade ve mantýk mekiðini rahat kullanmasýný bilen ve kendi ruh ve mânâ alemini kavrayan insan demek..
|
|
|
Öncelikle þunu belirteyim ki tarihsiz millet olmaz; tarihsiz bir toplumun devleti de olmaz
Eðer büyük zaferlerin saðlam mayasý olmasa idi bu topraklar üzerindeki varlýðýmýzdan söz edilemezdi.Tarihi sevdiren adam ünvanýný alan Yavuz Bahadýroðlu vazgeçilmezim
|
|