01 11 Bizim Kızılderililerimiz
(Mehmet Sinan Gür) 24 Temmuz 2001 |
Türkiye |
| |
Türkiyeli Olmak'ın girişinden bir bölüm. Ayrılığı bir tarafa koymalıyız. Kimlik etiketlerimizi geri çekmeliyiz. Yeni bir döneme başlamalıyız. Yaşamak için buna gereksinmemiz var. |
|
01 12 Küreselleşme
(Mehmet Sinan Gür) 31 Temmuz 2001 |
Toplumbilim |
| |
Küreselleşmeye en iyi örnek Avrupa Birliği. Ancak Avrupa Birliği damdan düşmedi. Avrupalılar yüzyılarca brbirleriyle savaştılar. Sonunda savaşmazlarsa daha iyi olacağını anladılar. Küreselleşme iki tane bir hücreli canlının sırt sırta vermesiyle başladı. |
|
01 10 Anti Küreselleşme
(Mehmet Sinan Gür) 13 Ağustos 2001 |
Türkiye |
| |
Bireylerin küreselleşmeye karşı olmalarının nedeni, içgüdüsel olarak çıkarlarına ters düştüğünü anlamalarından kaynaklanıyor. |
|
01 14 Teröre ve Savaşa Hayır!
(Mehmet Sinan Gür) 9 Ekim 2001 |
Türkiye |
| |
Bir durum karşısında doğru tespit yapmak çok önemlidir. Yanlış bir tespit yapılırsa bunun ucu çok yanlış yerlere çıkar. Gördüğünüz başlık fevri bir şekilde söylenmemiştir. Ben böyle düşünüyorum. Farklı düşünen varsa benim yaptığım gibi nedenini açıklasın. |
|
Nuh Tufanı
(Mehmet Sinan Gür) 3 Şubat 2002 |
Doğa ve Uzay |
| |
Nuh Tufanı diye bilinen dünyanın geçirdiği felaketlerden biri üzerine. |
|
İnsan Neden Sanat Yapar?
(Mehmet Sinan Gür) 16 Şubat 2002 |
Toplumbilim |
| |
İnsan neden yazar? Bu soru daha büyük bir sorunun bir boyutudur. Büyük soru: İnsan neden sanat yapar? Sonra da neden ürünlerini başkalarıyla paylaşmak ister? |
|
Yeni Bir Vatandaş Tanımı 2
(Mehmet Sinan Gür) 30 Nisan 2002 |
Toplumbilim |
| |
Metinde değişiklik var. Yazıyı daha önce okuyanlardan bir kez daha açmalarını rica ediyorum. Demokratikleşme sürecinde arayışlar belli kalıplar içine yerleşmeye ve açıklığa kavuşmaya başladı. Haftalık toplantılarına katıldığım bir grubun hazırladığı bu yazı bana ait değildir. Burada görüşlerinize açılmasını istedim ve kandi yorumumu ekledim. |
|
Anti Küresel bir mektup, yanıt, öykü, şiir
(Mehmet Sinan Gür) 10 Mayıs 2002 |
Toplumbilim |
| |
Küreselleşme üzerine yazdığım yazıyla ilgili olarak bir eleştiri aldım. Bunu yazan kişiye yanıtladım. Hem eleştiride hem benim yazdıklarımda bu konuyu pekiştirici şeyler var. Başka bazı eklerle birlikte yolluyorum. |
|
Bireysel Özgürlük ve Homoseksüellik
(Mehmet Sinan Gür) 10 Temmuz 2002 |
Sağlık |
| |
Kişisel olarak o insanlardan hoşlanmadığımı söylemeliyim. Ancak konu onlardan hoşlanıp hoşlanmamak değil, onların kendilerin ifade özgürlükleri olup olmadığıdır. |
|
Zaman Çizgisi
(Mehmet Sinan Gür) 20 Aralık 2002 |
Toplumbilim |
| |
Zaman ve İnsanlar birlikte değişirler. Gerileme vardır ama geriye dönüş yoktur. Bu konuyla ilgili düşünce ve örnekler. |
|
Film - 2001: Bir Uzay Efsanesi
(Mehmet Sinan Gür) 11 Ağustos 2003 |
Pop Kültür |
| |
Bilim-Kurgu ülkemizde pek sevilmiyor. Bilimin de fazla sevilmemesinin bir etkisi olabilir mi acaba? Düşüncelerinize yeni boyutlar eklemek istiyorsanız bilim-kurgu öneririm. |
|
Neanderthal İnsanı
(Mehmet Sinan Gür) 3 Nisan 2004 |
Pop Kültür |
| |
Altmış bin yıl önce, Kuzey Irak’taki sarp Zağros Dağları’nda yaşlı bir adam ölmüştü; ama sıradan biri değildi bu adam. |
|
Google Earth - Moskova'da Bir Araştırma Öyküsü
(Mehmet Sinan Gür) 8 Ağustos 2006 |
Dünya |
| |
...Kente yine uzaktan baktım. Filmlerin olduğu yere bir ataş koymuştum. İki film arası 50 dakika olduğuna göre 20 dakikalık bir uzaklığı yaklaşık hesaplayabilirdim. Ataşları kaybetmeden planı biraz yaklaştırdım. İki parmağımla yaklaşık 20 dakika tutacak bir yer işaretledim... |
|
Orhan Gencebay Trt1'de
(Mehmet Sinan Gür) 16 Kasım 2009 |
Pop Kültür |
| |
TRT bunun gibi birçok sanatçıya, müzisyene yasak uyguladı. Hele bir tanesi var ki ibrettir. Bir türk batı müziği şeklinde söylenen ‘Sultan-ı Yegâh’ta geçen ‘ı’ harfi ‘i’ olacakmış. Bu nedenle tek kanal radyoda ve tek kanal TV’de yayınlanmıyordu. |
|
|
Sahalin'de çekilen bu resimde Ruslar Amerikalılar ve Türkler var. Fıkra gibi. Önde, kareli gömlekli olan benim.
***
Leonardo Da Vinci’nin prensipleri:
Curiosita – Merak
Meraklı olmak gerekir.
Dimostrazione – Deneme ve Canlandırma
Meraka bağlı olarak denemeler ve canlandırmalar yapmalıdır.
Sensazione – Duyarlılık
Sfumato – Belirsizlik veya Zıtların Birliği
Birbirine zıt şeyler birarada bulunurlar. Bazen bir bulanıklık her şeyi daha çekici yapar.
Arte/Scienza – Sanat ve Bilimin Birliği
Sanat ve bilim iç içe girmiştir. Leonardo yüzleri, vücutları gerçeğine uygun çizebilmek için kadavralar kesip içlerini incelemişti.
Corporalita – Vücut Dili
Bazen sözün anlatamadığını vücut anlatır.
Connessione – Bağlantılar
Dünyada her şey birbiriyle bağlantılıdır. Çin'de bir kelebek kanat çırpsa Türkiye'de bir çiçeğin kokusu değişir. (Ben değil o söylüyor)
Bunların hepsine uyduğumu söyleyemem. Ancak hiç olmazsa gayret sarf ediyorum.
|
|