Görünen Madde Kuramý
(Mehmet Sinan Gür) 22 Temmuz 2001 |
Uzaybilim |
| |
'Dünyalý Olmak'tan bir pasaj, yýldýzlar üzerine pek düþünülmemiþ bir konu. Bilimsel verilere göre burada söylediklerimin doðru olmasý gerekir. Ancak benim konuyu buraya aktarmaktan baþka yapabileceðim bir þey yok. Doðruluðunu kanýtlayamam. |
|
Film - Zamanda Yolculuk ve Filmleri
(Mehmet Sinan Gür) 3 Aðustos 2001 |
Fizik |
| |
Bu yazý iki bölümden oluþuyor. Birinci bölüm Zamanda yolculuðu, Ýkinci bölüm Geçmiþ dönemlerde sinemalarda ve televizyonda gösterilmiþ olan birçok zamanda yolculuk filminin kendi görüþüme göre eleþtirisini içeriyor. |
|
Dört Güç
(Mehmet Sinan Gür) 21 Aralýk 2001 |
Fizik |
| |
Ben mimarým. Bir mimar böyle konulara neden ilgi duyar ve yazýlar yazar diye sorabilirsiniz. Yanýtý çok basit. Ben mimar olmadan önce insaným ve nasýl bir dünyada yaþadýðýmý anlamak istiyorum. Anladýðým þeyleri baþkalarýyla paylaþmak istiyorum. |
|
|
Sahalin'de çekilen bu resimde Ruslar Amerikalýlar ve Türkler var. Fýkra gibi. Önde, kareli gömlekli olan benim.
***
Leonardo Da Vinci’nin prensipleri:
Curiosita – Merak
Meraklý olmak gerekir.
Dimostrazione – Deneme ve Canlandýrma
Meraka baðlý olarak denemeler ve canlandýrmalar yapmalýdýr.
Sensazione – Duyarlýlýk
Sfumato – Belirsizlik veya Zýtlarýn Birliði
Birbirine zýt þeyler birarada bulunurlar. Bazen bir bulanýklýk her þeyi daha çekici yapar.
Arte/Scienza – Sanat ve Bilimin Birliði
Sanat ve bilim iç içe girmiþtir. Leonardo yüzleri, vücutlarý gerçeðine uygun çizebilmek için kadavralar kesip içlerini incelemiþti.
Corporalita – Vücut Dili
Bazen sözün anlatamadýðýný vücut anlatýr.
Connessione – Baðlantýlar
Dünyada her þey birbiriyle baðlantýlýdýr. Çin'de bir kelebek kanat çýrpsa Türkiye'de bir çiçeðin kokusu deðiþir. (Ben deðil o söylüyor)
Bunlarýn hepsine uyduðumu söyleyemem. Ancak hiç olmazsa gayret sarf ediyorum.
|
|