..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > mehmet burak yüksel




23 Kasım 2014
Kör Talih  
mehmet burak yüksel
Karanlık terkedilmiş mutfağa baktı "Çok garip söylediği şarkı hala kulaklarımda" diyerek iç geçirdi


:AHHG:
Kör Talih



İnsan ruhunda parlayan hangi saçma alev ile üzüntüsüne hüzün katar. Örneğin bir kopek tarafından ısırılmış bir başka köpek yanlızca yarasını düşünür. Oysaki insan yara alınca yalnızca yarasını değil geçmişini, bahtsız kaderini, kötü talihini,ailesini düşünür.
En sonunda yeteri kadar güçlü olamadığını hissederek herkesten ve herşeyden nefret eder. Acaba bu durum insanın güçsüz ruhundan mı kaynaklanıyor. Yoksa çok güçlü olan insanın üzülme ihtiyacını tatmin etme çabası bu şekildemi açığa çıkıyor.
İşte Cenk camın kenarında ki koltuğuna kurulmuş,dışarıda lapa lapa yağan karı izlerken bunları düşünüyordu.
Aslında tüm diğer hem cinslerinden farklı olarak Cenk ,başına gelenlere kızmıyor yanlızca üzülüyordu.
İremi ilk gördüğünde genç kızdan gözlerini bir türlü ayıramayan Cenk, kısa sürede bu güzel bayanla tanışma imkanı bulmuştu.
Erkeklerin hissiz olduğu kanısının aksine Cenk ,bir erkeğin elde edebileceği bayanı görür görmez hissedebileceğine inanıyordu.
Kısa bir tanışma sürecinden sonra İrem ile çıkmaya başlayan genç adam çok geçmeden kendisini nikah masasında buldu.
Evliliklerinde her şey mükemmel gitmesede pek çok çifte nazaran birbirlerini daha iyi tanımlıyorlardı.
Yaptıkları kavgalar yemekte ne yeneceği,tatilde hangi otele gideleceği gibi sonzuza kadar beraber olacak çiftlere özgü olan klasik kavgalardı.
Evlilik lerinde ve mutluluklarında hiçbir sorun yaşamayan genç çiftin tüm hayatları bir sonraki kaçınılmaz aşamanın gelişi ile bozuldu.
İrem genç adama çocuk yapmak istediğini söylediğinde Cenk başta çok sevinmişti. Yıllar süren uğraşlardan sonra Cenk ten kaynaklanan bir sorun nedeni ile çocuklarının olmaması mutluluklarına gölge düşürmüş ve birbirlerinden uzaklaşmalarını sağlamıştı.
İremin mesaiye kalması başta Cenke kafasını dinlemesi için bir fırsat gibi gelmişti. Ancak İremin işyerinde başka biri ile görüşmeye başladını öğrenmesi kalbini paramparça etmişti.
Sonu gelmeyecekmiş gibi görülen kavgalar dan sonra ,ayrı bir eve çıkan genç adam, eski karısı İrem in evlendiğini ve hamile kaldığını öğrenince birazda olsa mutlu olmuştu.
Şimdi koltuğunda oturup terkedilmişliğin ve aldatılmanın ruhunda oluşturduğu melankoli ile başetmeye çalışıyordu.
İnsanların üremek için ne kadar acımasız olabildiklerini ön sıradan izleyerek görmüştü.
Yağan kara bakarak gülümsedi. “Sanki kraliyet soyu dünyaya getiriyorlar.Çocuk yapıp ne yapacaklarsa” diyerek iç çekti.
Aslında mantığı son derece bilimsel ve doğru olsada kendisini uzanamadığı ciğere mundar diyormuş gibi hissetti.
Susadığını hissettiğinde İrem e seslenecek gibi oldu.Eski karısının artık başkasına ait olduğunu ve bir anne olduğunu hatırlayınca artık suyunu kendisinin alması gerektiğini anladı.
Bir zamanlar yemek yaparken şarkı söyleyen karısına bakarmış gibi karanlık , terkedilmiş mutfağına baktı.
“Çok garip. Sanki hala mutfakta bana şarkı söylüyor” diyerek iç geçirdi.

MEHMET BURAK YÜKSEL

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkürler
Gönderen: mehmet burak yüksel / , Türkiye
28 Aralık 2014
Tavsiyeleriniz için bilhassa öykümü okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Uyarılarınızı dikkate alacağım

:: ...........
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
2 Aralık 2014
Merhaba Sevgili Mehmet Burak Yüksel.Duygusal ve naif bir öykü. Giriş, çok güzeldi. Ancak, final daha farklı olabilirdi. Birdenbire bitiverdi.Küçük bir uyarı: “Yıllar süren uğraşlardan sonra Cenk ten kaynaklanan bir sorun nedeni ile çocuklarının olmaması mutluluklarına gölge düşürmüş ve birbirlerinden uzaklaşmalarını sağlamıştı. “ cümlesinde – sağlamıştı- kelimesi, bence yanlış. Çünkü o sözcük iyi durumlar için kullanılır. O nedenle; bu sözcüğün yerine” uzaklaşmalarına sebep olmuştu” olabilir. Naçizane fikrim bu.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Adı Ayrılık
Yatağın Karşısında Uyanan Kadın
Vedalaşmak
Gerçek
Uykusuzluk

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Karanlık Köle
Atletik Vücutlu Sarışın Bayan
Avelon Krallığı : Son Savaş (Bölüm 4)
... Ölüm...
Dolunay
İhanet
... Ayna...
Karanlıkta Yalnızım
Susuzluk
İstila

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İlk Öpücük [Roman]
İstila [Roman]
Yaş 38 [Deneme]
Para Para Para [Deneme]
Çoban [Deneme]
Efsane Olmak [Deneme]


mehmet burak yüksel kimdir?

fantastik roman türü yazarıyım ayrıca korku ve bilimkurgu romanlarıda yazarım

Etkilendiği Yazarlar:
adam fewer, ken grimwood,chuck hogan


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mehmet burak yüksel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.