..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanın en iyi tarafı ürperebilmesidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Popüler Kültür > Alp Şahin




3 Aralık 2014
Bedelli Askerlik Hakkinda Aforizmalar  
Alp Şahin
Vay efendim zenginin cocugu niye para verip askerlik yapmiyor da fakir parasi yok diye askerlik yapmak zorunda kaliyor? Memleket olarak bedelli askerlige bakis acimiz bu kadar net.


:AGFI:
Vay efendim zenginin cocugu niye para verip askerlik yapmiyor da fakir parasi yok diye askerlik yapmak zorunda kaliyor? Memleket olarak bedelli askerlige bakis acimiz bu kadar net. Zengin para vererek her seyde oldugu gibi askerlikten de yirtiyor, fakir ise fakir zaten para ne gezer hesabi zorunlu askerlik yapmak zorunda kaliyor.

Bir saniye ama... Komsulariyla sifir sorun politikasi izleyen bir memleketin vatandaslari degil miyiz? Askerlikten neden bu kadar korkuluyor? Ayni sekilde askerlik sozde vatani gorev degil mi? Tamam, bazilari bu sozde vatani gorevi yerine bir sekilde getirmiyor olabilir, eh hani duvarlara uc hilaller ciziliyor, Olurum Turkiyem sarkilari bagira bagira soyleniyordu. Yakisti mi simdi zenginler yapmiyorsa biz de askerlik yapmak istemiyoruz demeler...

Olaylara her zamanki gibi yanlis bakiyoruz. Hatta aslinda biz bedelli askerligi de tartismiyoruz. Biz neden zengin rahat ta fakir de boyle rahat olamiyor bunu tartismaya yer ariyoruz. Bedelli askerlik te sadece bu ucuruma, adaletsizlige basit bir bahane oluyor.

Oyle ki bedelli askerlik dedigimiz olay ozetle imkani olan vatandaslarin askerlik yapmamalari icin belli bir bedel odemesidir. Bu kadar basittir. Bireyin, bedelli askerligi tercih etmesinin bircok nedeni olabilir. Askerlik yapmak istemeyen birey, herkesin ilk aklina gelen profile sahip olabilir. Yani babasi cok zengindir ve para harcamaya yer ariyordur. Oglu da yatmalara boylece devam edecektir. Bunun disinda baska sebepler de olabilir. Nedir bunlar? Bireyin hemen hemen ayni egitim - kultur ve bilgi birikimine sahip olmayan kisilerle ayni yerde bulunmak istememesidir. Cunku ne dese anlamayacaklardir. Gereksiz kavgalar gereksiz tartismalarla psikolojisi haybeye bozulacaktir. Baska bir nedene bakalim. Belki birey en iyi universitelerde okumustur, doktor olmustur, zamanini yuzbasinin emriyle tuvaletleri temizleyerek gecirmek yerine insanlara yardim etmeyi tercih ediyordur. Bedelini odeyerek hayat kurtarmasi sirf zorunlu diye askerlik yapmasindan daha iyidir bence. Yine baska bir ornek olarak, belki bireyin hayatinda bir tek kizi kalmistir ve onu yalniz birakmamak adina kredi cekerek veya oyle ya da boyle sagdan soldan para bularak askerlik problemini cozmek istiyordur. Olamaz mi? Hatta kim bilir daha ne hikayeler vardir.

Unuttugumuz bir sey daha var. Bedelli askerlik gibi dovizli askerlik te var. Belli bir sure yurt disinda calistiktan sonra yine belli bir bedel odeyerek askerlik yapilmayabiliyor. Buna niye bu kadar karsi cikilmiyor? Calismanin yurt ici yurt disi mi olurmus denilmiyor? Dedigim gibi bizim derdimiz zenginle. Cozum bulmakla degil.

Bence zenginin zenginligini kiskanmak veya onlarda herkes gibi sunu - bunu yapsin demek yerine maddi imkani olmayanlarin da nasil bedelli askerlik gibi avantajlara sahip olmalarini saglayabiliriz diye sormamiz lazim. Sosyal ve adil devlet dedigimiz kavram budur cunku. Bir yanda herkese zorunlu gorevler vererek, bir yandan da insanlari beyaz - mavi yaka ayirarak, maaslarinda da ucurum yaratilarak sosyal devlet olunmaz... Adilse hic olunmaz. Unutmayalim! Oyle ya da boyle nedenlerle, herkes ne yazik ki esit degil ama bireyler ve hukumetler bu esitsizlikleri cozmek icin calismali. Birbirleriyle yarismak icin degil.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Timur
Şehzade
O Osmanlı Subayı
Düşman
Şeytan ile Rabb
Kopuk Kopuk
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.