Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin |
|
||||||||||
|
Bunu düşünürken ve istişare ederken İbrahim Karagül’ün ‘ Tanklar Kabeye Dayanmadan’ isimli Ketebe Yayınlarından çıkan kitabı geçti elime ve bir solukta okudum. Gayet akıcı bir üslupta yazılan, dikkat çekici saptama ve vurgularıyla aslında varolan fakat pek de aklımıza getirmediğimiz senaryoları ve siyaset manzaralarını özümsedim. Son dönemde yaşanan senaryoların aslında nelere hizmet ettiğini, olayların altında yatan niyetleri ve gelinebilecek sonuçları ürpererek okudum Karagül’ün kaleminden. Kitaptaki yazılar 2006 yılından başlayarak günümüze dek Karagül’ün ağırlığı gazete yazılarından oluşuyor. Irak, İran, Arap baharı, İngiltere’nin geri plnda kalarak yapıp ettikleri olaylar öncesinde yazar tarafından kaleme alındığı ve bu öngörülerin tamamı gerçekleştiği için kitaptaki fikirlere duyduğumuz güveni ziyadesiyle arttırıyor doğrusu. ‘Tanklar Kabeye Dayanmadan’ın bir başka özelliği o çok sevdiğimiz ve bizi her defasında, şaşırtan, ters köşe yapan, yazarla beraber bir tahmin savaşına girdiğimiz polisiye romanlardaki kurgusu idi. Ortadoğu’yu karıştıran ülkelerden İran’ın rolünü aktaran ifadelerin geldiği noktalar hislerimizin yanlışlığını, beyin jimnastiğimizin de yöntem değiştirmesi gerektiğini salık veriyor adeta. Olayların kilit noktası ve can damarı 15 Temmuz ve ardından gelen referanduma dair kurulan tuzaklar, halkın seçimi ve yaklaşımıyla tüm hesapları boşa çıkarması neden siyasetle ilgili olmamız gerektiğinin de müthiş bir cevabı oldu benim için. Halk 15 Temmuz sürecinde de daha önceki darbelerde olduğu gibi pasif bir tutum takınsaydı, seçimlerde ve tercihlerinde belli bir kesimin yanlış yönlendirme tuzaklarına düşseydi kitapta anlatılan kötü niyetlerin tümünün gerçekleştiğini ve ülkemizin tıpkı bir Suriye, Irak gibi durumlara düşeceğini görüyor ve tüm ruhumuzda hissediyoruz. Kitabın bende bıraktığı en büyük çıkarımlardan biri de siyasi konuşma ve eylemlerde altta yatan nedenleri daha bir dikkatli yorumlamak gerektiği, kullandığımız oyların bilinçsizce olduğunda sonuçlarının ne derece yakıcı ve hazin olduğunu görmek oldu. Siyaseti doğru tahlil etmediğimizde birilerinin oyuncağı olacağımızı, bize söylenen her şeye kanacağımızı, bireysel özgürlüğümüzü kaybetme yanında ülkemizi de kaybedeceğimizi de ürpererek tüm benliğimle hissettim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © YUSUF ALPASLAN ÖZDEMİR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |