..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En güzel özgürlük düşü, hapishanede görülür. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Yeraltı > Hasan Fehmi Türkmenci




1 Eylül 2021
Kokain Yok  
Hasan Fehmi Türkmenci
Bir uyuşturucu kullanıcısının umutsuzluğu.


:GCE:
Kokain yok. Üç haftadır tek gram kokain yok. Bir bağımlı için uzun bir süre ama benim için çok daha uzun süre. Bağımlıların hepsi birer insandır. Nefes alır, yemek yer, su içer, uyur, uyanır, yürür. Dış görünüş olarak bize çok benzer. Ama arada bir fark vardır. Onlar yaşamak için çeker, biz ise olmamak için. Biz insan olmamak için çekeriz. Gülmemek için, ağlamamak için, uyumamak için, uyanmamak için, içmemek için, üzülmemek için, mutlu olmamak için kısaca insan olmamak için çekeriz kokoyu.
Kokain bizi yok eder. Bir boşluğa bırakır ve orada yavaşça süzülün der. Yaşamak ve ölmenin arafında bir boşlukta. Rüyalarımızda dolanırız, karanlık bir boşlukta.
Gözlerinizi kapatınca ne görüyorsunuz? Cevabınız hiçbir şey muhtemelen. Ama yanılıyorsunuz. Hiçbir şeyi değil her şeyi görüyorsunuz. Evreni, dünyayı, hayalleri, her şeyi ama her şeyi görüyorsunuz. Her şey karanlıktan gelip karanlığa geri dönüyor. Hayatın olayı bu. O zaman aradaki renkli kısmın ne önemi var. Milyarlarca yıl sürecek karanlığın içinde 60 yıllık bir renk cümbüşü olsa ne olur olmasa ne olur. İşte bu noktada ikiye ayırır kokain. İnsanlara daha fazla renk vaat eder. Hiç bitmeyecekmiş gibi duran bu renkli karnavala çeker insanları. Havai fişek gibi gökyüzüne yükselirler ve en üst noktada patlarlar. Bizi ise her şeyimize yani karanlığımıza çeker. Varlığımızın veya yokluğumuzun arasındaki renkli kısmı çekip alır ve geriye boşluğu bırakır.
Kabul etmek gerekirse kısa süreliğine insan olmak hoşuma gitmeye başladı. Uzun süredir unutmuştum bu tadı. Hani çocukken yediğimiz çikolatayı yıllar sonra tekrar yersiniz ya öyle bir şey. Çikolatanın tadı tabiiki berbattır. Onu nostalji duygusu güzel yapar. Ama tüm bunların dışında güzel bir duygu insan olmak. İnsan olmak galiba benim ufak kaçamağım. Benim uyuşturucum bu. İnsanların yaptığı küçük hafta sonu kaçamakları gibi. Sadece rollerimizi değiştirdik. Onlar insan olmamak için yapıyor kaçamağı biz ise insan olmak için.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yeraltı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Saat Dört
Born To Die

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Otogar


Hasan Fehmi Türkmenci kimdir?

16 yaşında bir lise öğrencisiyim. Sayısalcı olmama rağmen yeraltı edebiyatına ve deneme yazılarına yoğun ilgi duymaktayım.

Etkilendiği Yazarlar:
Hakan Günday, Charles Bukowski, Chuck Palahniuk


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hasan Fehmi Türkmenci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.