..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bana ev hikayesinden söz açmayın. Artık benim oraya gideceğim yok!" Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Alp Şahin




5 Kasım 2022
Yok Mu Sizde Çocuk Ya?  
Alp Şahin
Çevremdeki çocuklu ailelere bakıyorum… Sosyal medyada paylaştıkları tek şey hep çocukları… Hep ama…


:EHA:
Çevremdeki çocuklu ailelere bakıyorum… Sosyal medyada paylaştıkları tek şey hep çocukları… Hep ama… Nasıl zamanında daha değerli gördükleri başka değerleri paylaşıyorlarsa… İşte kadınlar için selfieleri, boydan poz vererek fizikleri ya da gittikleri yerleri… Erkekler için ise tarzları, mevkileri ya da arabaları… Şimdi o değer; sadece çocukları oluyor. Kendilerinden vazgeçiyorlar… Her şeyleri hatta belki tüm dünyaları evlatları oluyor.

Bunu eleştirmek için söylemiyorum. Aksine saygı da duyuyorum… İnsanlar; kendi hayatlarından öyle bir fedakarlık yapıyorlar ki, konu artık ben ya da biz değiliz; konu evladımız diyebiliyor. Şahsen ben bunu onaylamıyorum.

Öyle ya… Konu benim… Konu sevdiğim kadın… Konu biziz… Benim herşeyim… Şahsen ben bizim mutlu olmamızı istiyorum. Bizim kafamıza göre eğlenmesini, gülmesini, risk almasını, yükselmesini, dibe batmasını, gün sonunda fani yaşamı beraberce göğüsleyip bu sınavı helaliyle geçmemizi istiyorum.

Bencilce mi? Belki evet… Belki de hayır… Ben şahsen bana verilenlerin daha iyisini evladıma veremeyeceksem o zaman iyi bir baba olamayacağımın farkında olan bir adamım… Bu pekala biraz maddi, biraz eğitim ve biraz karakterim yüzünden…

Hani… Ben evladımın kış saatine geçmeyen, bunu kabullenen ve 73 yaşındaki bir asalağın bir şeyleri değiştireceğine inanan bir toplumda; metrobüslerde sürünüp, üç kuruş bir maaşa ya da atanmış zatlara biat etmesini istemiyorum… Özellikle erkek doğup bana çekip, sağa sola isyan edip, ”Oğlum tamam ben de yazdım vakti zamanında senin gibi ama lütfen sil o yazdıklarını” demek de istemiyorum. Kız doğduğunda da sümük ama güvenli biriyle de olmasını istemiyorum.

Kendi olabileceği, sorgulayabileceği, güzel bir hayata sahip olmasını istiyorum… Hakkım da baktığın zaman bu… Fakat ben bunu sağlamaya hazır değilim ki… Memleket desen zaten nanay…

Haliyle o zaman niye kendimden bir parçaya can verip de bu kadar risk üstleneyim? Benden gelen, benden daha iyi ve rahat olamayacaksa var olmasının amacı ne? Sağa sola ”biz de çocuk yaptık” diyebilmek mi?

Ama işte kime diyeceksin ki? Eleman laf atıyor… Kardeşim yok mu sizde çocuk ya diyor… Han’ımdan izin alıp bilimsel şartları da zorlayıp yapacağım kendisine bir tane… Bakar durur artık… Hani… Annelik, babalık toplum bekliyor diye biz yaptık demek değil ki… Nasıl daha iyi şartları sağlayabilirizdir. Daha iyi şartları sağlayanlar, sağlamayı planlayanlar; ne mutlu, ne güzel ebeveynler onlar… Ama ne acı daha kötü şartları sağlayacaklara… Ne oldu? Vardı sende çocuk… Hala işsiz mi diye sorayım mı ben de vakti zamanı geldiğinde? Yapıyorsunuz ama sonrası? Yazık… Hep israf.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
O Osmanlı Subayı
Timur
Şehzade
Vargas ve Fazlası
Alp Şahin
Bir Gece Ansızın
Gökkuşağı Altındaki Kara Şemsiye
Aşağı Yukarı Değil İleri Bak!
Şıkıdım
Öyle mi Alay Komutanı?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Kopuk Kopuk
Şeytan ile Rabb
Düşman
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse
Komplo Teorileri No: 828
Maral
Ehl-i Beyt Tadında

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.