..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yapıtlar > Alp Şahin




8 Kasım 2022
Gitmeli, Gitmesi Gereken  
Alp Şahin
Gitmeli, gitmesi gereken. O yüzden de ‘’Gelmesi gereken zamanından geç gelecek.’’ Mesela… Tutar mı? Çaldık bir maya…


:FAG:
Koskoca memlekette kaç senedir Mustafa Kemal Atatürk’ten daha iyisi gelemedi. Yazık…

Günümüze bakacak olursak… Bir kere gerçek Atatürkçü der ki; ben Atamın izindeyim şüphesiz ama ondan daha iyi olmak için de her gün çalışıyorum der. Bu çabası kah olur, kah olamaz… Hatta hayde lan, sen kimsin çekilir belki kendisine… Eyvallah… Ama bir misyon ve vizyon için çabalar değil mi gerçek Atatürkçü? Çabalar bence…

Niye? Atatürkçülük çünkü bir kişiden fazlasıdır. İdeadır. Amaç; Ata’ya salt boyun eğmek değil; Ata gibi olup, olmaya çalışıp, vatan ve millet için gerekli neyse onu yapmaktır. Değil midir?

Halkın çoğunluğunun desteği ile başkanlık ya da ‘’cumhurbaşkanlık’’ sisteminde, iktidarın da kutlama mesajları ile Cumhuriyeti kutlayan insanların olduğu devirdeyiz malum… Hani… İlla ki son peygambere verilen ilk emir olan ”oku” yu; hem son kutsal kitapta, hem de Nutuk’ta uygulamışlardır değil mi? Okumuş, anlamış ve buna göre çevrelerinde olan bitene karşı bir hayat görüşleri olmuştur değil mi?

Şahsen bana göre mümkün değil… Aksine puta tapan Araplar gibi, hiçbir şeyi araştırmamış, kendi aile ya da yakınlarındaki bazı mevkilere gelenleri baz almış; Atatürk’ün kurduğu partide, Atatürk maskesi takan bencil, basiretsiz, yaşlı, simple present tense dahi bilmeyen; tıpkı Osmanlı’daki Vahdettin gibi beyleri ya da bayları çare bekleyen zatlar fikir sahibi olmuştur. Olmamış mıdır?

Bu yüzden bu kafanın yok olması için; putlar, tabular, değerler ve de simgeler yıkılmadan özgür düşünce olamaz… Mümkün değil. Öyle ya… Ne din, ne Atatürk, ne de vatan; kah bireylerin kah partilerin ya da başka değerlerin elindedir… Aksine tamamen halkın elindedir. Halk ne derse o olur. Halk bilgili olduğu sürece tabi.

Dolayısıyla olacaklar belli… Yapılacaklar belli… Hatta sonuçlar bile şimdiden bana göre belli… O yüzden bölme demeyin… Kafam attığında hiçbirini desteklememeli bana göre dememe dahi kızmayın… Niye? İkna etmeniz gereken 0,001 değil ki… Zaten deneseniz de ikna edemezsiniz. O bilgi, beceri ve tecrübe sizin ”destekle” dediklerinizde olsa; her seferinde kaybetmez, ağlamaz ve sümsümük bir dededen ve o sümsümükle aynı masaya oturan saz arkadaşlarından çare beklemezdiniz. Hala bekliyorsunuz ama değil mi? İşte bu yüzden kaybedeceksiniz.

Kaybetmek istemiyor ya da kaybettikten sonra bir şeylerin değişmesini gerçekten istiyorsanız şunu sorun… Nasıl hala ama hala onlar ondan vazgeçmiyor? Beklentileri ve bir liderde bekledikleri özellikler ne? He işte… Bu soru mesela iyi bir başlangıç olabilir… O yüzden belki de gitmeli, gitmesi gereken. O yüzden de ‘’Gelmesi gereken zamanından geç gelecek.’’ Mesela… Tutar mı? Çaldık bir maya…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yapıtlar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Jon Snow
Biz Bir 35’lik Alalım
Sadakat

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Biraz Ara
Haklısın
Kasa Bira Almış Bilmem Ne
Tanrıça Hera
Gece Gündüz
Uğruna Nefes Alıp Verdiğim
Kötüyü Cezalandıranlar
Çatlama ve Çatlatma
Bir Avuç İyi İnsan
Evlilik Kurumu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.