..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paranız varsa toprak alın. Artık üretmiyorlar. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Alp Şahin




16 Aralık 2022
Öyle İşte  
Alp Şahin
On emir’e saygı duyun… Yaraları iyileştirmeye çalışın… Gün sonunda okuyun… Okuyun ki anlayın… Okuyun ki düşünün… Okuyun ki başkaldırın


:FFF:
Zebur’u da işin içine katarsak günümüze kadar 4 farklı ilahi din geldi… Her seferinde Yaratan; aracıları vesilesiyle mesajlar verip, anlaşılmak istedi… O mesajlar; önceleri zor zamanlarda hemen kabullenildi, şartlar sıradanlaştığında, bağlantılar uzaklaştığında ise hiç korkulmadan, hiçbir şey olmamış gibi yok sayılıp, değiştirildi… Her seferinde ama… Hep madem ses gelmiyor oradan, o zaman ben de kendi yoluma bakarım kafasında gidildi… Halbuki… Doğru bir birey olunsa, o çizgiler aşılmasa, tek bir mesajda uzlaşılabilirdi. Her seferinde update lere haliyle gerek kalmazdı…

Gelelim günümüze… Direkt konuya girelim. Bu milletin ince ayarları var. Nedir onlar? Din, Atatürkçülük ve Milliyetçilik… Üç değer de kıymetli… Fakat anlaşılabildiği kadar…

Dinle başlayalım… Musa’nın o kadar yaptıklarına rağmen halkının bencillikleri belli… Affetsin Yahudi dostlar… İsa’nın o kadar yaptıklarına ve iyileştirmelerine rağmen havarilerinden birinin yaptığı ihanet belli… Affetsin Hıristiyan dostlar… Muhammed’in Ali bendendir, ben de Ali’denim demesine rağmen müslüman geçinenlerin Muaviye’ye boyun eğmesi belli. Müslüman dostlar affetmesin… Zerre kadar umrumda değil… Niye? Kah kendi dinlerini, kah diğer dinlere mensup olanları bilmiyorlar da ondan… O yüzden önce kendi dillerinde kendi inandıkları dinlerini okusunlar, anlasınlar, daha sonra beni yerden yere vursunlar, kabulümdür. Haklı çıkarsam da, vay be deseler kafi…

Atatürkçülükle devam edelim… Mustafa Kemal’in her şeyinden vazgeçmesi, bildiği yolda ilerlemesi ve bu yolda Kazım Karabekir’in hiçbir mevkisi olmamasına rağmen Mustafa Kemal’e selam çakıp arkandayım paşam demesi… İşte… Kah Atatürkçülük kah devrim budur… Doğru yolda bile bile olası kaybetmeyi göze almadır.

Milliyetçilik ile toparlayalım… Bugün asla unutmuyorum… Kürt kökenli birinin tweetini görmüştüm… Bence de siktirin gidin lan topraklarımızdan amk Suriyelileri… Ohh bee.. Ne güzelmiş lan böyle demek tarzı bir tweet atmıştı… İşte beklediğim kafa bu kafa işte… Ne mutlu Türküm diyene kafası bu… Türkiye Cumhuriyeti’nde yaşamaktan zevk alan, toprak bütünlüğü ile derdi olmayan pekala Türk’tür… Amerikalı ürünlerine American made, American proud yazdığında olağan da, biz milletimizi savunduğumuzda faşist mi olacağız? Amerikalı niye faşist değil? Çünkü kuralları o koyuyor da ondan onun borusu ötüyor değil mi? Düşünmeli işte kimi kimi bazı şeyleri.

Özet: Çok boktan zamanlardayız… On emir’e saygı duyun… Yaraları iyileştirmeye çalışın… Gün sonunda okuyun… Okuyun ki anlayın… Okuyun ki düşünün… Okuyun ki başkaldırın… Hiçbir özgürlük, demokratik yollarla olmamıştır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Maral
Omega
Dağlar Kadar Ümit
Sümüklü Böcek
Yeni Yıl

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Timur
Şehzade
O Osmanlı Subayı
Düşman
Şeytan ile Rabb
Kopuk Kopuk
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.