Roman yazmanın üç kuralı vardır. Ne yazık kimse bu kuralların neler olduğunu bilmiyor. -Somerset Maugham |
|
||||||||||
|
Genç nesiller diyeceklerdir ki; Kemal Kılıçdaroğlu gibi hiçbir bilgisi, becerisi ve kasaba yönetme geçmişi dahi olmayan biri bile Mustafa Kemal Atatürk’ün chp’sini yönetebiliyorsa… Pekala ben de yönetebilirim diyebilecektir. Niye? Gençtir… Üniversitesi’nden iyi notla mezun olmuştur… Hem since hem for arasındaki farkı biliyordur… İnsanoğlu bu… Gün sonunda kendi gibi olanları toplayıp eskilere ”ulan bu salağa oy vereceğinize bana oy verin” deyip taşları yerinden oynatacaktır. Haliyle gelmesi gereken zamanından geç gelecek Nostradamus’un dediği gibi şüphesiz evet… Fakat bana ve benzer düşüncelerde olanların yapacağı şey süreci bir tık hızlandırmak olmalı. O yüzden oyunuzu korkak alıştırmayın. İnandığınıza yapıştırın gitsin… Çünkü Yaratan; vakti geliyor bazı şeylere müsaade ediyor, vakti geliyor müsaade etmiyor, vakti geliyor bedelini ödetiyor. Bunu mesela Yezid’te gördük… Sen kim, mevki kim dendi… Hz Ali’ye yapılanların bedeli Yezid’in mezarıyla ödendi… Öyle ya… Elemanın bir mezarı dahi yok. Timur dahasını da yapardı da esas zattan öç alırdı da… Neyse dedi… Olması gereken böyleymiş, haddimiz o değil dedi. O yüzden nereden ya da hangi soydan geldiğinizin önemi yok… Haliyle o soydan kim gibi davrandığınızın önemi var… Bunu anladığınız zaman ahanda İngiltere’si, Fransa’sı der ki bu Türkler ne zeki lan, bunlara dikkat etmeliyiz… Niye? Zeka yönetti, yönetiyor da Dünya’yı ondan ey telefonunu sevdiğim, ondan…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |